18. desember 2008

Tre år med røling

Bloggen har rundet sitt tredje år, og det er på tide med den tradisjonsrike kavalkaden med et sitat og en godlink fra hver måned.

Januar:
Dette er min tolkning av grand-prix-slageren Sámiid Ædnan.


Februar:
Helga er etter mitt skjønn en smellfeit bondehore. En dyreart dør ut hver gang hun skal ha ny pelskåpe. Blodtypen hennes er bearnaise. Problemet er at jeg og de andre gutta blir forsøkt kneblet hver eneste gang vi forsøker å påpeke hvor grisefeit og kvalmende sjøstøgg Helga er.

Mars:
Elisabeth ba meg utvide kartet over Bloggebyen.

For å se detaljene må du klikke på bildet (og deretter klikke forstørrelsesglasset).

April:
Jeg aner et mønster. Og mønsteret er preposisjon + "pult". La oss se på hitlisten over slike ord per nu ifølge Google. Forpult er fortsatt trygt i tet, men Underpult ser ut til å ha klatret tre plasser.

Mai:
I en galakse langt langt borte, hersker det onde Imperiet. Her ser vi fra venstre Admiral Rabbagast, Keiser Iversen og Lorden. De betrakter byggingen av den grusomme Bloggsfæren, hvor de har tenkt å bedrive hemningsløs elitekosing.

Juni:
Mitt firma utvikler kunstig kuksmak. Vi kan gi verden brus med kuksmak, tyggegummi med kuksmak, sjokolade med kuksmak ...


Juli:
Et moderne, globalisert samfunn er komplisert. FrP's politikk er enkel. Å la FrP styre landet blir som å operere en datamaskin med verktøy av flintstein.

August:
Om ett sekund fra nå kommer du til å lese ordet gaffeltryne. Jepp, der ser du. Tenk over hvor stort internettet er (stort), tenk over hvor få steder ordet gaffeltryne er nevnt (fem), tenk over hvor usannsynlig det var at du skulle lese gaffeltryne akkurat nå. Overbevis deg selv om at jeg ikke bare gjetter når jeg snakker om fremtiden.

September:
Jeg er en kunstner i å få bøter, jeg kan få bøter i mens jeg ligger, mens jeg står på ett ben, jeg kan hoppe opp og få bøter i luften. Jeg kan sitte helt i ro, du kan vokte meg nøye, du ser ikke en eneste bevegelse, og plutselig har jeg fått bot. Det er så god jeg er.

Oktober:

Rengjøring av bad: Jeg liker å varme opp med den blå guffen til jif, før jeg kjører noen runder domestos og klorin. Mot slutten liver jeg det hele opp med noe lavendelduftende, og kanskje sprayer jeg noe parfyme rett på veggene, før jeg lyser hele badet i bann og slakter et årsgammelt lam over toalettskålen.

November:
Jeg har lest den nye boken til Mads Larsen, og jeg er dypt imponert. Forfatteren viser et utenomjordisk håndlag med dette vanskelige temaet, hans vâre, følsomme penn holder meg fengslet fra første stund mens han tar meg med på en guddommelig reise gjennom sitt univers. Jeg vil anbefale "Drukne Seg I Fitte" til alle jeg kjenner....

Desember:
Det fins bloggere der ute som knapt klarer to ord på rad uten skrivefeil, som er dårligere formulerte enn apen Julius på spritfylla, som er mindre interessante enn en nedspermet dassvegg på en IT-avdeling, men som har så mange bataljoner med slevende hjernedøde lesere at jeg kunne invadert Stalingrad ubevæpnet, bare med dem som kanonføde.

Året oppsummert:

Det har vært et fint år, særlig de siste åtte månedene har vært harmoniske. Siden august har antall poster gått ned, mye fordi jeg har blitt friskere og har fått en form for liv utenfor internett. Men jeg elsker dere fortsatt.

Bloggen vokser; vi hadde 63.000 unike brukere i 2006, 96.000 i 2007, og i år blir tallet rundt 122.000.

Av årets prosjekter kan nevnes Bloggidol (som en av flere arr.), hundre poster på en måned, BloggeUngkaren, Matematikkuke, Den Gyldne Q, Hertug Skule moteblogger og Truls' påskekrim. Alt fins i arkivet.

Kavalkadene fra de to første årene:

2007, Bildekavalkade
2006, Ikke bare alvor
2006, Ikke bare tull

17 kommentarer:

beamer sa...

Gøy. Jeg liker kavalkader :-)

Ser at bloggspøkelset også oppfordrer til mimring, her...? Akkurat nå tilhører samtlige av "siste kommentarer"-feltet til høyre ett blogginnlegg anno 2007.

Esquil sa...

Takk, godt å høre :)

Tror faktisk du fikset det, ved å kommentere ... Tror det skjer i tiden mellom jeg har oppdatert bloggroll og til neste kommentar.

beamer sa...

Ja, jeg såg det :-) ...nesten bra å høre at det har skjedd før, sånn at ikke det var bloggspøkelset som endra på det igjen bare for å mobbe meg.

Forresten: kanskje vi kan håpe på ny sesong matblogging i 2009? Osloversjonen? Eller Gambiaversjonen hadde nok vært mer interressant, men det er kanskje for sent?

Valgerd sa...

Hva er det med deg og sex?
Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine?
Makan til frustrasjon.. Få deg dame!

Esquil sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Esquil sa...

beamer, skal tenke på det. noe av det som har skjedd er at jeg spiser hjemme mye oftere nå, fordi jeg kan lage maten selv. men hvis det skjer noe spesielt på en restaurant får jeg ha bloggen i bakhodet.

Esquil sa...

HM, jeg har tenkt på om det der kan misforståes ja.

Humoren min ble påvirket mye i tenåra av et blad som het Pyton, og som hadde grov og skitten humor. Jeg ser det som en nisje siden komboen mellom sexhumor og en viss formuleringsevne er ganske sjelden. Team Antonsen har den, og det brakte jo dem langt.

Humoren min var ikke annerledes mens jeg var gift. Som man kan se i den lett selvbiografiske Berømte Første Ord fikk jeg utdelt en grov og skitten humor fra fødselen.

Skal du leke amatørpsykolog tror jeg konseptet til freud var at alle mulige ikke seksuelle-handlinger, fra å pille seg i nesen til å spise blåskjell, er uttrykk for seksuelle frustrasjoner. Sexprat derimot, som freud selv bedrev, betyr at man er i balanse :)

Iversen sa...

Alltid muligheter for å anmelde Spiseriet Ivers, vet du.

Gratulerer med treårsdag!

Esquil sa...

takk. du føler deg trygg nå, etter å ha levert en ribbe fra himmelen?

Elisabeth Iskrem sa...

Hurra for deg Eskil! :D Domene neste?

Esquil sa...

hurra for deg og, lizzie :)

aldri skjønt hva en non-profit-blogger som meg skal med domene.

kamikaze sa...

Gratulerer med 3-årsdagen, Esquil

Hilsen kamikaze, 5 mnd

Esquil sa...

thank you BABY :)

Nissemann sa...

Gratulerer med dagen, treåring. Og god jul! Hilsen storebror (fylte tre i september...)

Esquil sa...

god jul!

du er vel i ditt ess nå, du som er nisse hele året :)

Anonym sa...

Denne bloggen er blant de som har gledet/underholdt meg mest lately! Kudos :_D

k.

Esquil sa...

takk, k :)