18. april 2009

Intimtyranniet fortsetter

Siden min eneste leser vil se ferske bokstaver i bloggen, blir prosjektet "En uke uten filter" videreført. Men uken er over, og vi utvikler derfor produktet videre til en bloggrealityserie som vi kaller "Intimtyrannen". Det blir en rå reality fra det spennende livet til en ... eh ... blogger.

Noen av heltene fra seriens første sesong, previously unreleased:

Bror min i det han skal til å vrenge lommeboken på mitt alter.
Bilder av barn som har lesbiske og homofile foreldre, en diger plakat i nærheten av Nasjonaltheateret. Dette prosjektet har det til felles med mitt prosjekt at det handler om synliggjøring av mennesker. Vi trenger å se at unger med lesbiske foreldre er i stand til å smile. Vi trenger å se at hvite menn i Oslo Sentrum er i stand til å lage sin egen frokost. Same shite.

Denne mannen har plukket opp møkka etter bikkja si, og legger den her i søpla. Slike gamle det vil unge Norge ha.T-skjorta til vår anonyme, femte deltager på quiz-laget. You Can't Have Manslaughter Without Laughter.
Kjell er skeptisk til denne mannen som stikker et filmkamera opp i ansiktet hans.
Linda Gabrielsen er like skeptisk.
... og Tornerose er skeptisk.


Iversen, derimot, har levd et liv i internettets rampelys, hans sjel er kastet rundt i den offentlige trommel år etter år, han er herdet, og mens den skumle mannen stikker kameraet opp i ansiktet hans, henter han saltet.

Resepsjonistene på jobben til Iversen krangler om hvem av dem som skal ta fri.
Lanzetudor tek eit stev, etter å ha knabbet kameraet mitt og fyrt av et titalls bilder av min nakne kropp i dusjen. Heldigvis er det jeg som redigerer denne serien.
Guri tar imot den skumle mannen med kamera, i trygg forvissning om at hun besitter skummel kinesisk mat.

Anny nøyer seg ikke med at klærne matcher, møblene matcher også, både hverandre og klærne. Dette er urbant liv i Oslo, Norge i det 21. århundre, vi tar det beste fra forfedrene og strekker oss videre.
Anlaug har fått for. Det er viktig å holde nordlendingene mette og fornøyde, så de ikke invaderer oss.
Knut og meg. Bildet utgikk i første omgang på grunn av dets homoerotiske overtoner. Dette er en blogg for hele familien.

4 kommentarer:

Ventet og ventet sa...

Det var som å bli kvitt en flis i fingeren.
Følelsen av å tisse etter å ha holdt seg så altfor, altfor lenge.
Det var som å parkere bilen i garasjen hjemme siste dag på jobben før ferien.
Befriende.
Fullstendig befriende.
Takk.

Esquil sa...

selv takk veldig hyggelig å få sånne kommentarer. samtidig håper jeg du setter ting på spissen. Men, vi gjør jo det i denne bloggen.

Dnort sa...

Dere ser så fornøyde og avslappet ut på nest siste bilde...

Esquil sa...

takk, dnort. enig.