23. mai 2006

Som to dråper vann

Hos Hjorthen (merk den andre h'en, LordX, lær deg dette nå da) fant jeg denne siden hvor man kan sende inn bildet sitt og finne ut hvilken kjendis man ligner mest på. Jeg sendte inn et morratryne som faktisk er så sjøstøgt at jeg må skåne deg for det.

O sjokk, den mannen jeg lignet mest på var:


Brad Pitt! Hah!!! Man kommer langt med rett kjake og øyefarge. In your face, damer, dere har tatt feil av meg hele tida! Nei, ikke unnskyld dere, ikke snakk til meg, jeg er for god for dere nå.

Med bena solid plantet i løse lufta sjekker man dataene og finner ut at likhetsgraden egentlig ikke er så høy (57%) og at man faktisk ligner mer på (62%):



Julie Binochet.

Beklager, damer, jeg var visst litt for rask til å kutte kontakten. Vet dere om et bra sted å kjøpe håndveske?





Men man skal ikke klage. Fint sted å bygge falsk selvtillit, siden databasen består av kjendiser og kjendiser stort sett ser bra ut.

Til slutt sjekket jeg et annet bilde og lærte at vinkelen på hodet, farger og lysforhold nok har mer å si enn faktisk likhet. Noen som har hørt om Jaques Brel?


8 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jøss *målløs*

Anonym sa...

Kult! Det der skal jeg også sjekke ut, men først må jeg finne ut hvem jeg vil ligne...hm...

Anonym sa...

Samboer kom ut som Clive Owen. Altså. Jeg turte ikke mer etter det, jeg kunne fort endt opp som en billig Susan Dey-look-a-like. Bindestrek er kult, åpenbart.

palodegard sa...

Jeg fikk Colin Farrell. Feirer det med ei kasse scotch og en tvilsom hjemmevideo, tenker jeg.

Anonym sa...

Hva sier dere til 49% Mikhail Kalashnikov?

Eller 46% Billie Holiday?

Hvordan kan jeg være lik begge de to? Det renner meg et lite barnerim i hu. Noe om en far fra Kina og en mor fra Japan.

Stakkars meg. Jeg er begge deler.

Anonym sa...

Hm...jeg ble 72 % Eva Longoria og 71% Melanie Griffith. Den første er jeg selvsagt fornøyd med, den andre var verre...

Anonym sa...

Jeg ble Rachel Hunter og Hosny Mubarak. Ja, ja. I det minste er mor glad i meg.

Nissemann sa...

Alf Ivar: Det går fint å være 49 % Kalashnikov og 46 % Holiday. Du kan til og med risikere å være 5 % Mor Theresa, så er du 100 % lik noen andre.

Hvem jeg ligner på? Klikk på bloggen min og finn det ut!

(Og takk til Esquil for lenken, en ære!)