3. november 2007

Akkurat nå

lørdag sekstenhundre timer og sitter, halvt liggende, krum i ryggen, kjenner lette smerter langs ryggraden der den bøyes mot en ettergivende lenestol, føler en svak innehodepine av mangel på frisk luft, føler også et svart juv inni meg selv som venter på å bli fikset, rommet er ikke i sin ryddigste forfatning, sengen er uredd, en kveil av ledninger danner en gråsvarthvit spaghettikvase på gulvet, gardinene er trukket for, dagslyset på vikende front mot vinteren og lyset fra takpæra er gult og byr på aftensstemning midt på dagen og jeg har ingen å elske.


Postpost: ... men Bloggby virker igjen. Liker bloggby.

11 kommentarer:

radiohode sa...

Bloggby er bra. Enig i det. Merkelig nok deler jeg enkelte av symptomene dine. Men det er en annen historie.

Esquil sa...

hm. ser ut som enda en sutrepost. var ikke ment slik.

=Anja sa...

Det der er ingen sutrepost at all- bare befriende naturalistisk
Trur du stenger deg for mye inne Esquil- dvs. når du har bedre perioder

Anonym sa...

Så lenge sutringen er prosalyrisk og velformulert er du mer enn tilgitt.

Og ja, Bloggby er en fin ting.

Esquil sa...

feil, har motsatt problem, gjør for mye, går på en smell og blir liggende. du mener sikkert dagfinn enerly går for lite også, men det er ikke sikkert han setter pris på å få høre det.

Esquil sa...

takk virrvarr :) dette var egentlig en ren skriveøvelse. jeg trener på å beskrive scener med flere ord, gå ned på et dypere detaljnivå. prosaen min kan bli for minimalistisk til tider.

Anonym sa...

Der var bloggingssamlings-stedet på plass ja:) Kult. Initiativrike og flinke karer!

Hva skriver du forresten prosa om nå? :)

kri.

Anonym sa...

Det var en finfin ikkesutrepost.
bm

=Anja sa...

Nåja
Den med Dagfinn Enerly va no litt drøy da Esquil- and not very funny at all-
En god dag uansett!

Esquil sa...

kri: nå har jeg treningssamling, dvs at jeg bare skriver snutter som dette uten å tenke på en sammenheng. jeg har blitt for feig til å beskrive ting fra fantasien, miljøbeskrivelsene som kommer ut for tiden er ganske blodfattige, så jeg prøver å trene opp dem. skal beskrive en sliten skolegård nå.

blodige mari: tusen takk :)

ok, god dag til deg og, anja.

=Anja sa...

Like måte,Esquil:o)
Slutt