17. februar 2007

Blogger saksøkes for injurier pluss pluss

Først litt om forbokstaver:

- Hvis du tar H'en fra Carl I. Hagen, blir initialene hans CIA. Ække tilfeldig det vettu.
- Hvis du leser initialene til Kjell Inge Røkke baklengs får du RIK.
- Røkkes sønn bærer initialene KR.

Man kan derfor lure på om det er en kultur blant rike å gi barna initialer som sier noe om de forventede egenskapene til ungen. Skipsreder Knut Ulstein Kloster, som kjenner norsk rikmannsmiljø ut og inn, uttaler imidlertid i en oppdiktet kommentar at "det er det absolutte svada".

Nå er dette som du vet en renslig blogg, så hvis din skitne fantasi har laget et ord av Klosters initialer, la oss kalle dette ordet [xxx] før vi går over på neste sak.

Blogger trues med søksmål


Bloggeren Jarle Bergersen blir ifølge Dagbladet truet til taushet av to telemarketingselskaper han har disset i bloggen sin. Altså telefonselgere.

I solidaritet med Jarle vil jeg si at er det en uting man godt kan ta for seg i bloggen sin, er det en utvekst på samfunnets bakende vi godt kan bli kvitt, så er det telefonsalg. Og hvis ikke det var klart nok språk for å saksøke meg; telefonsalgsjefer er så store [xxx]sugere at de smører flensost på brødskiva.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Morsomt det med telefonselgere. Hos et eller annet bokforlag er jeg visst oppført som positiv og hyggelig. Det fikk jeg vite sist de ringte. Det verste var at jeg bet på.

Unknown sa...

Heldigvis kan telemarketingselskapene se langt etter å holde bloggere rettslig ansvarlig for brudd på ”presseetiske retningslinjer”. Og hva pokker har de å true med da? (Markedsføringsloven kan de iallfall glemme så lenge Jarle ikke representerer en konkurrent – og det gjør han jo ikke.)

Dette vet selvsagt de aktuelle advokatene godt. Men noe skal man jo leve av.

Så, hvis det er greit, vil jeg tillatte meg å utvide konklusjonen din: telefonsalgsjefer og en god del advokater er så store [xxx]sugere at de smører flensost på brødskiva.

Esquil sa...

må ikke bite på, muppy! jeg prøvde å overtale en av dem til å skifte jobb, og siden har jeg ikke hørt fra dem.

det er greit ja frode :)