25. mars 2008

Pausemusikk

Etter en lang arbeidsdag hos en annen oppdragsgiver må jeg be om utsettelse av del 2 av vårt møte. Jeg er litt for utmattet nå til å ta fatt på et anstrengende møte (det må være noe med veggene her i rølerboligen...). I en slik tilstand ville jeg bare prate usammenhengende og flåsete... noe som selvsagt ikke ville sømme seg for en mesterdetektiv.

I mellomtiden gir jeg dere pausemusikk.

I Esquils gjennomgang av overlevende 80-tallsmusikk, gjorde han et poeng av at Weird Al sin Like a Surgeon hadde overlevd bedre enn Madonnas Like a Virgin. Han gjorde også et poeng av at han hadde lært hva ordet Surgeon betydde gjennom denne låten.

Vel... jeg lærte at Hernia betydde Brokk gjennom denne videoen:


Originalen med den aldrende James Brown er her.

...og jeg lærte at Rocky Road er en spesiell type is gjennom denne videoen:


Originalen med Joan Jett er her.

Mitt første møte med Weird Al var gjennom denne:


Originalen med Michael Jackson er her.

I grunnen veldig mange gode videoer finnes av Weird Al på YouTube, hvorav denne kanskje er best av de nyeste:


Originalen med Chamillionaire er her.

Denne var også en hit for noen år siden:


Originalen med Coolio her.

Når man sammenligner dette med hans første TV-opptreden noensinne, så er det tydelig at han har hatt en viss utvikling....



Originalen med Queen er her.

2 kommentarer:

Annika sa...

Hjääääälp! ;)

Anonym sa...

Jeg har lært mer enn jeg vil vite av Weird Als Germs:-P