OK det nye konseptet er å fremføre gamle bloggposter med gitar. Verset med den trønderske bardama som ble kjøttmadrass må ha vært sensurert vekk sist jeg publiserte teksten. Men nå eier jeg ingen skam.
14. oktober 2006
Begjær

Begjær var det punktet som ble mest debattert etter dette innlegget. Jeg mener ikke at man kan eliminere sex-tanker fullstendig når man treffer et attraktivt menneske, jeg mener heller ikke at man skal velge partner helt uten å se på utseendet. Det jeg snakket om var en neddemping.
Hvis man har sett noen sjekke-realityer av typen mann velger blant ørten damer, eller omvendt, har man etterhvert sett mønsteret: fyren sitter til slutt igjen med den fineste dama pluss den som han matcher best. Noen ganger er det helt himmelropende åpenbart at han vil få et bedre forhold med sistnevnte. Likevel er det totalt forutsigbart, han velger den fineste.

Eksempel: Flere enn meg som hadde lyst til å stange hodet i veggen da Max skulle velge mellom Kathrine, som han hadde så åpenbart best samtaler med, eller Marie? På et nivå visste han antagelig selv at han valgte feil, siden han seip som en unge etterpå. Det samme skjer gang på gang når mennene velger i slike sjekkeshow, og når forholdene ryker skylder de på det kunstige i situasjonen og blablabla, men ærlig talt mann du skal lete lenge etter et bedre opplegg for å skaffe deg dame, og gutta f*cker opp det hver gang fordi de tenker med feil kroppsdel.
Kan hende er jeg dårlig på å vurdere menns utseende, men jeg har latt meg overraske to ganger i finalen over at den åpenbart lekreste har blitt ditchet, og begge gangene var det en dame som valgte. Tricia i bachelorette 1, og de ble gift. Pluss dama i det geniale programmet hvor halvparten av mennene var homser. Men gutta evner aldri å se forbi emballasjen.

Godt mulig at min egen hjerne også hadde gått over i flytende form plassert i samme rom som Marie Ljung, dette er ikke en se for en bra fyr jeg er -serie, jeg mener oppriktig at denne tendensen er noe en mann med fordel kan utfordre seg selv på for successful living. Når dere har vært sammen en stund blir det lite sex uansett, så hvis sex er alt som står i hodet på deg i starten er det dømt til å bli feil.
13. oktober 2006
So 90's

Det er tre ting som gleder meg med denne nyheten:
NRs datamaskiner viser 70,2 prosent sjanse for at Rosenborg ender opp som mester.
1) Konklusjonen.
2) At gamle tradisjoner opprettholdes.
3. Desimalen. Det er ikke 70 prosent sjanse for rosenborgseier, det er 70,2. Den desimalen tar jeg som en tribute.
Bilde: Peter Beardsley. Fordi etter Tines ønske skal fotballartikler illustreres med et rått stykke deilig mann.
11. oktober 2006
Årsakene til sykefraværet
Når det høye norske sykefraværet diskuteres legges skylden fort på arbeidslivet. La oss nå prøve å tenke noen andre tanker.
Det som best kjennetegner forandringen i sykefraværet i Norge er en markant økning i yngre langtidssykmeldte og uføre. I tillegg vet vi at det er stor økning i en klasse "usynlige" sykdommer av typen ME/CFS/postviralt tretthetssyndrom, MS, fibrositt/fibromyalgi, Lyme disease, candida, mycoplasmainfeksjon, og noe av det jeg skal snakke om gjelder også gulfkrigssyndrom og whiplash. Jeg vet ikke sikkert at alle de nevnte sykdommene øker, men de jeg kjenner er i voldsom fremmarsj. Sykdommene har en del symptomer felles og en del spesifikke, de har ullne grenser og kan gå over i hverandre. Særlig karakteristisk er utmattelsen, fatigue, en vond bunnløs slitenhet som friske mennesker rett og slett ikke har følt.
Mange som i dag føler seg slitne har en av disse sykdommene uten å vite det. Det kan jeg si så sikkert ut fra det man vet om forhistorien til de som endelig får diagnosene. Nordmenn kan gå tosifrete antall år med feil diagnoser fra legene, år etter år i psykoterapi som mentalt frisk, år etter år i fysioterapi med "skader" som ikke kan forklares. Mens ME og gulfkrigssyndrom (praktisk talt samme sykdom) var så kjent i England og USA at man kunne spøke om dem i sitcoms, hadde få norske allmenleger hørt om diagnosen, og de som var "eksperter" i Norge og Danmark mente sykdommene var rent psykiske lenge etter at slike teorier var forhistoriske i England og USA. London sykehus har egen avdeling hvor de skjermer slike pasienter, mens norske sykehus' behandling av disse pasientene er kunnskapsløs og kan være svært belastende for pasientene. Norske leger er sikkert velmenende mennesker, men det har vært usedvanlig dårlig flyt av informasjon inn over landegrensa. Og kanskje er gammel lege vond å vende.
Kunnskapen er så liten, mørketallene så store, og alvorsgraden av sykdommen så forskjellig fra person til person, at den til dels eksplosive fremveksten av disse sykdommene godt mulig kan forklare sykefraværsøkningen.
Stress forverrer disse plagene omtrent som en joggetur forverrer forkjølelse, mange opplever det som sykdommen ble utløst av stress og tror de er utbrente. Men å tro at selve årsaken ligger i økt stress i næringslivet tror jeg er skivebom. Hvorfor skulle stresset være verre nå enn for soldater under krigen? Hvorfor skulle stresset være verre nå enn i tider da en mann var tvunget til å jobbe ti-tolv timer dagen fordi ungene hans ville sulte fordervet hvis han fikk sparken?
Min tanke er at det må finnes en fysisk forklaring eller delforklaring, at det fins noe i samfunnet som en del av oss ikke tåler, og som eksisterte i liten grad før åttitallet. Det tok mange hundre år å oppdage at røyking var skadelig, her leter vi også etter en gift som virker sakte. Det kan dreie seg om nye tilsetningsstoffer i maten, stoffer i tannfyllinger, kjemiske utslipp til luft og vann, den totale mengden av stråling i luften fra mobiltelefoner og trådløse nettverk, en ny, "usynlig" bakterie eller virus (verdens minste kjente bakterie, mycoplasmaklassen, ble ganske nylig oppdaget i USA, og kunne ikke diagnosteres i Norge så sent som i 2001 - ingen kan si sikkert at det ikke fins enda mindre bakterier.)
Vi ser også at dyrearter dør ut i et mye større tempo enn før, av ukjent grunn. Kan hende er årsaken den samme for dyredøden og menneskesykdommene.
Man kan iblant ane at den underliggende holdningen hos enkelte i politikken og media er at sykdomsfremveksten skyldes vårt gode økonomiske sikkerhetsnett. Derfor kommer det opp løsninger som gjør det mer kostbart å bli syk.
Lykkeforskning viser at forskjellen mellom lykkelig og ulykkelig i Vesten i liten grad følger økonomien, men i stor grad følger helsen. De friske er stort sett happy, de syke er ikke det. Hvis friske folk faktisk tror syke vil være syke, avfeier man en farlig fremvekst av ny sykdom. De usynlige sykdommene bør tas mer på alvor og forskes grundigere på - for vår alles del.
Den som tror jeg overdriver norske legers kunnskapsløshet kan tåle å bla litt i denne bloggen.
Det som best kjennetegner forandringen i sykefraværet i Norge er en markant økning i yngre langtidssykmeldte og uføre. I tillegg vet vi at det er stor økning i en klasse "usynlige" sykdommer av typen ME/CFS/postviralt tretthetssyndrom, MS, fibrositt/fibromyalgi, Lyme disease, candida, mycoplasmainfeksjon, og noe av det jeg skal snakke om gjelder også gulfkrigssyndrom og whiplash. Jeg vet ikke sikkert at alle de nevnte sykdommene øker, men de jeg kjenner er i voldsom fremmarsj. Sykdommene har en del symptomer felles og en del spesifikke, de har ullne grenser og kan gå over i hverandre. Særlig karakteristisk er utmattelsen, fatigue, en vond bunnløs slitenhet som friske mennesker rett og slett ikke har følt.
Mange som i dag føler seg slitne har en av disse sykdommene uten å vite det. Det kan jeg si så sikkert ut fra det man vet om forhistorien til de som endelig får diagnosene. Nordmenn kan gå tosifrete antall år med feil diagnoser fra legene, år etter år i psykoterapi som mentalt frisk, år etter år i fysioterapi med "skader" som ikke kan forklares. Mens ME og gulfkrigssyndrom (praktisk talt samme sykdom) var så kjent i England og USA at man kunne spøke om dem i sitcoms, hadde få norske allmenleger hørt om diagnosen, og de som var "eksperter" i Norge og Danmark mente sykdommene var rent psykiske lenge etter at slike teorier var forhistoriske i England og USA. London sykehus har egen avdeling hvor de skjermer slike pasienter, mens norske sykehus' behandling av disse pasientene er kunnskapsløs og kan være svært belastende for pasientene. Norske leger er sikkert velmenende mennesker, men det har vært usedvanlig dårlig flyt av informasjon inn over landegrensa. Og kanskje er gammel lege vond å vende.
Kunnskapen er så liten, mørketallene så store, og alvorsgraden av sykdommen så forskjellig fra person til person, at den til dels eksplosive fremveksten av disse sykdommene godt mulig kan forklare sykefraværsøkningen.
Stress forverrer disse plagene omtrent som en joggetur forverrer forkjølelse, mange opplever det som sykdommen ble utløst av stress og tror de er utbrente. Men å tro at selve årsaken ligger i økt stress i næringslivet tror jeg er skivebom. Hvorfor skulle stresset være verre nå enn for soldater under krigen? Hvorfor skulle stresset være verre nå enn i tider da en mann var tvunget til å jobbe ti-tolv timer dagen fordi ungene hans ville sulte fordervet hvis han fikk sparken?
Min tanke er at det må finnes en fysisk forklaring eller delforklaring, at det fins noe i samfunnet som en del av oss ikke tåler, og som eksisterte i liten grad før åttitallet. Det tok mange hundre år å oppdage at røyking var skadelig, her leter vi også etter en gift som virker sakte. Det kan dreie seg om nye tilsetningsstoffer i maten, stoffer i tannfyllinger, kjemiske utslipp til luft og vann, den totale mengden av stråling i luften fra mobiltelefoner og trådløse nettverk, en ny, "usynlig" bakterie eller virus (verdens minste kjente bakterie, mycoplasmaklassen, ble ganske nylig oppdaget i USA, og kunne ikke diagnosteres i Norge så sent som i 2001 - ingen kan si sikkert at det ikke fins enda mindre bakterier.)
Vi ser også at dyrearter dør ut i et mye større tempo enn før, av ukjent grunn. Kan hende er årsaken den samme for dyredøden og menneskesykdommene.
Man kan iblant ane at den underliggende holdningen hos enkelte i politikken og media er at sykdomsfremveksten skyldes vårt gode økonomiske sikkerhetsnett. Derfor kommer det opp løsninger som gjør det mer kostbart å bli syk.
Lykkeforskning viser at forskjellen mellom lykkelig og ulykkelig i Vesten i liten grad følger økonomien, men i stor grad følger helsen. De friske er stort sett happy, de syke er ikke det. Hvis friske folk faktisk tror syke vil være syke, avfeier man en farlig fremvekst av ny sykdom. De usynlige sykdommene bør tas mer på alvor og forskes grundigere på - for vår alles del.
Den som tror jeg overdriver norske legers kunnskapsløshet kan tåle å bla litt i denne bloggen.
7. oktober 2006
Politisk Ukorrekt Musikk

Jeg følte meg tagget av Iversen. "Ti sanger jeg liker godt, men som jeg innbiller meg at er passe flaue å like". Jeg har holdt meg til de siste årene:
Avril Lavigne: I'm with you
Avril Lavigne: Anything But Ordinary
Avril Lavigne: Complicated
Mariah Carey: (husker ikke tittel just nu)
Virgine Pouchin: Il Est Temps (sisteplassen i årets MGP)
Shakira: Don't Bother
Shakira: Que Me Quedes Tu
Shakira: Hips Don't Lie
Iron Maiden: No More Lies
Avril Lavigne-sangene ble jeg nesten narkotisk avhengig av. Det skyldtes at det var det første jeg kicka på etter å ikke ha hørt et tone musikk på over ett år. Det mest pinlige er likevel ikke at en voksen mann faller for småjentemusikk, men at han gir seg til å tegne jenta (se ill.)
Stilt i dette glasshuset må jeg be om unnskyldning til Iversen for at jeg kalte Marit Larsen-musikken hans 'sonisk østrogen', og til PAJ for å ha sagt at 'you raise me up' ikke er pop, men høres ut som noe som har kravlet ut av en andrew lloyd webber-musikal og lagt seg til for å dø i bakgatene på Broadway.
Iron Maiden er pinlig mye fordi en av mine yndlingshobbyer er å disse heavyrockere for musikksmaken deres. Fordi de som regel pisser på andres musikksmak, og fordi de tåler en krangel. Dette får man for eksempel igjen hvis man sier noe pent om Avril Lavigne på Trondheim Underground Forum (har forkortet en del):
Sæther sa:
Jeg har akkurat lest det beste innlegget noensinne på turforum. Ihvertfall min personlige favoritt. Jeg skal lære det utenat, og sitere hyppig iløpet av året.
Jeg sa:
Sæther: HÆ?
Sæther siterer meg:
"De beste platene mine begynner å bli gamle, men jeg syntes Avril Lavignes debutplate "let go" holdt et forbausende høyt nivå på samtlige låter."
Deadpan.
Jeg:
AH. det ante meg. En fin liten musikkfascist, er du ikke?
(hvorpå jeg drar en lang regle om at heavyrock er noe man lider seg til å like som kaffe og sprit, at ingen egentlig synes der er bra, at om hadde Dimmu Borgir toppet listene, dvs. hadde åtteårige jenter hørt på Dimmu Borgir, ville de mistet all fansen de har nå, og hadde en som ble heavyrockfan på jorden i stedet vokst opp på månen med alle platene i verden, alene, hvor ingen hadde fotalt ham hva han skulle høre på for å høre til, hadde han ikke blitt heavyrockfan.)
burtrocket sa:
Jeg har samme problem når d det er et kommer til mat. Har egentlig bare lyst til å spise sjokoladepudding hver dag, men så har jeg måtte tvinge meg til å like grønnsaker..
Finn krisp sa:
lol@burt.
Esquil;
(gjesp)
Esquil sa:
Ntåå så søtt.. se alt det bryet du har gjort deg for å vise at du ikke bryr deg...
Så mange metallhoder, så få argumenter...
Sæther sa:
Du kaller det politisk ukorrekt, jeg vil nesten gå så langt som å kalle det radikalt.
Finnkrisp sa:



4. oktober 2006
Hvordan kopulere en dame (3/4)

En venn sendte meg nettopp bøkene "Sex Secrets" og "Bridges" av David DeAngelo, som går direkte på spørsmålet vårt. Det påfølgende er et referat av teknikkene som presenteres:
"Bridges" deler prossessen inn i ti steg:
1. Møte henne
2. Sikre seg telefonnummer
3. Avtale en date
4. Date
5. Holde hender
6. Kysse
7. "Alene privat"
8. Kline
9. Klær av
10. Sex
Boka handler om hvordan man kommer fra ett steg til det neste. Av triks kan nevnes
- Vær morsom og "cocky" for å komme til 4, altså beslektet med artig drittsekk-filosofien som Neil Strauss har. Fortelle henne at formålet er å bli venner.
- å lære seg å lese i håndflater for å komme fra 4 til 5.
- å lukte på henne. Kvinner liker å bli luktet på, gjerne i ti-femten minutter. Dette skal åpne veien til 6 og 8.
What's wrong with the world, mama
Den andre boka, "Sex Secrets", er en hel bok som svarer på spørsmålet vi startet med.
deAngelo fokuserer på at menn og kvinner tenker forskjellig og tennes gjennom forskjellige sanser. Menn tenner på det de ser. Kvinner tenner på stemmetone, sensuelt språk og levende, detaljerte beskrivelser, et bredt utvalg av forskjellig berøring, kyssing, stryking og kjæling, kvinner tenner på lukt og å bli luktet på, samt smak, deAngelo mener man kan tenne en kvinne ved å fôre henne med jordbær. I tillegg tenner kvinner på forventning, eller det jeg ville kalt teasing.
Så hvordan k**lle en kvinne? jo:
1. Berør henne forsiktig og sakte. Bruk fingertuppene over armer, nakke, skuldre, lepper, hender, legger, føtter. Bygg forventning om mer intim berøring.
2. Kyss henne sensuelt. La det første kysset være lett, deretter vent. Bygg forventning. Kyss henne 100 ganger på nakke og skuldre. Sug lett på leppene, berør nakke, skuldre og lepper forsiktig med tungen som om du smaker på henne.
3. Fôr henne med små biter med sexy mat, som sjokolade, jordbær, champagne.
4. Lukt på henne. Lukt på nakken og skuldrene i 5-10 minnutter sammenhengende. Ingen kyssing, ingen sleiking, bare lukting.
5. Snakk sexy til henne, damer liker å høre detaljerte skildringer, ex "Leppene dine er så myke og sensuelle, jeg elsker måten underleppen din føles når jeg kysser den." Fortell henne hva du skal gjøre med henne videre. "Først skal jeg sakte og forsiktig kysse skuldrene dine, og deretter jobbe meg opp mot nakken, lukte din sexy parfyme," etc.
You get the point. deAngelo glir etterhvert over i beskrivelser av seksualteknikk som min bluferdighet ikke tillater meg å legge ut i bloggen. Hovedidéen hans er å skape forventniger hos kvinnen, gjenta "jeg kan vente jeg kan vente" inni hodet, undertrykke stemmen som vil hive seg over henne og herje med henne som om det var siste gangen man hadde sex på jorden, og heller dra ut forspillet.
whatever happened to the values of humanity
Så hva synes jeg om dette?
deAngelo gjør som de andre, han forteller om kvinner som om alle er like. Noen idéer er verdt å ta med seg, særlig dette om at vi har en tendens til å kjenne andre på oss selv, og at det kan lede til feil i forholdet menn/kvinner.
Men kvinnen er en passiv part i dette, han forventer lite action derfra, og jeg kan ikke fri meg fra tanken om at en del av disse amerikanske teknikkene kan bli corny i møte med frigjorte norske kvinner.
That's the reason why sometimes I'm feelin' under
Som eksempel kan man se for seg hvordan det ville artet seg hvis man plasserer en kvinne som Åshild i samme seng som deAngelo. Hun starter med å legge drøvelen på testiklene hans, deretter lukter han på henne i ti minutter uten å røre henne, så forenes kroppene deres i det vakre øyeblikket der tolvfingertarmen hans en kort stund blir trettenfingertarm, hvorpå det skal spises jordbær ...
That's the reason why sometimes I'm feelin' down
Men deAngelo skal ha at han prediker uselvisk sex, det er noe gentlemansaktig over fremgangsmåten, og det kan jeg like. Å vise interesse for hvordan den andre parten tenker er helt klart en bra ting, men kanskje er det bedre å finne det ut ved å lytte til henne enn å lese i en bok.
Romantikk for deAngelo er en måte å fyre opp dama på, han sier at man skal passe seg for å drive romantikken så langt at hun tenker "han elsker meg og vil gifte seg med meg". Som du ser på 10-punkts-lista er det siste punktet sex. Målet er sex.
Got me got me questioning
2. oktober 2006
Rosenborgs ferd mot CL del 2
Kjapp oppdatering etter helgen:
12. Shakhtar Donetsk Ukr 35.901
13. Dinamo Kiev Ukr 35.901
14. Rosenborg Nor 31.509
15. Fenerbahçe Tur 31.197
16. Dinamo Bucuresti Rom 28.045
------
En plass opp altså. Gode ting som skjedde var at Bolton, Nancy og Spartak Moskva klatret. Grusomme ting som skjedde var at Sporting Lisboa og AZ Alkmaar klatret. Og selvfølgelig at Brann slo Odd.
Spartak Moskva er mer spennende enn de andre, siden den russiske serien er i sluttfasen. Vi vil ha Spartak der de er nå, på andre plass. Men Lokomotiv ligger rett bak, med samme poeng og en kamp mindre spilt.
12. Shakhtar Donetsk Ukr 35.901
13. Dinamo Kiev Ukr 35.901
14. Rosenborg Nor 31.509
15. Fenerbahçe Tur 31.197
16. Dinamo Bucuresti Rom 28.045
------
En plass opp altså. Gode ting som skjedde var at Bolton, Nancy og Spartak Moskva klatret. Grusomme ting som skjedde var at Sporting Lisboa og AZ Alkmaar klatret. Og selvfølgelig at Brann slo Odd.
Spartak Moskva er mer spennende enn de andre, siden den russiske serien er i sluttfasen. Vi vil ha Spartak der de er nå, på andre plass. Men Lokomotiv ligger rett bak, med samme poeng og en kamp mindre spilt.
1. oktober 2006
Rosenborgs ferd mot Champions League
Når Rosenborg går til Champions League ser det for et utrenet øye ut som om de kvalifiserer seg gjennom en fotballkamp. Det er ikke helt korrekt. Mye er avgjort på forhånd, fordi UEFA seeder (nominerer) 16 lag til turneringen, og disse får kvalifisere seg mot de dårligere lagene. Rosenborg har aldri blitt utslått når de har vært seedet. I 2003 var de ikke seedet, og måtte dermed spille mot La Coruna, som da var ranket som verdens femte beste lag. Det gikk ikke. Det er bare et par lag hvert år som greier å slå seedingen.
Derfor er det blodviktig å være blant de 16 beste på denne lista, (regnet ut fra ligatabellene i Europa akkurat nå):
1. Valencia Esp 84.659
2. Manchester United Eng 80.905
3. Sevilla Esp 61.659
4. Schalke 04 Ger 58.707
5. Celtic Sco 54.744
6. Steaua Bucuresti Rom 52.045
7. Panathinaikos Gre 48.700
8. Lille OSC Fra 46.809
9. Anderlecht Bel 39.066
10. Lokomotiv Moscow Rus 38.260
11. Levski Sofia Bul 38.112
12. Palermo Ita 37.309
13. Shakhtar Donetsk Ukr 35.901
14. Dinamo Kiev Ukr 35.901
15. Rosenborg BK Nor 31.509
16. Fenerbahçe Tur 31.197
-----
17. Dinamo Bucuresti Rom 28.045
osv.
Lista vil forandre seg gjennom vinteren etter som ligatabellene i landene forandrer seg, avgjørelsen faller når alle ligaene er ferdige utpå våren. Det pleier å være spennende å følge med på, fordi Rosenborg som regel svinger rundt streken. Men det har avisene aldri oppdaget. Hvis Rosenborg blir seriemester i år vil Rølerbloggen, antagelig som eneste medium, holde deg oppdatert.
Lagene foran Rosenborg på lista liker vi ikke. De unner vi tap etter tap. For at Rosenborg skal bli seedet må ti gode ting skje i verden, og gode ting er at dårlige lag gjør det bra. Akkurat nå er det elleve gode ting på lista, derfor er Rosenborg up where we belong.
Gode ting:
Portsmouth nr. 4 i England
Pacos de Ferreira nr. 3 i Portugal
Dinamo Bucuresti nr 1. i Romania
Roda nr. 3 i Nederland
Manisaspor nr. 1 i Tyrkia
Fenerbache nr. 2 i Tyrkia
Grasshoppers nr. 1 i Sveits
Hearts nr. 2 i Skottland
Messina nr. 4 i Italia
Mladá Boleslav nr. 1 i Tsjekkia
Slovan Liberec nr. 2 i Tsjekkia
Lagene på denne lista skal du heie på i vinter, du skal elske dem av hele ditt hjerte og sjel, du skal ganne, du skal mane, du skal trygle, du skal be.
Med mindre Brann vinner serien. Da gir vi beng. Ikke fordi vi har noe imot Brann, men de kan aldri bli seedet i Europa så lenge de legger seg mot lag som Åtvidaberg.
Derfor er det blodviktig å være blant de 16 beste på denne lista, (regnet ut fra ligatabellene i Europa akkurat nå):
1. Valencia Esp 84.659
2. Manchester United Eng 80.905
3. Sevilla Esp 61.659
4. Schalke 04 Ger 58.707
5. Celtic Sco 54.744
6. Steaua Bucuresti Rom 52.045
7. Panathinaikos Gre 48.700
8. Lille OSC Fra 46.809
9. Anderlecht Bel 39.066
10. Lokomotiv Moscow Rus 38.260
11. Levski Sofia Bul 38.112
12. Palermo Ita 37.309
13. Shakhtar Donetsk Ukr 35.901
14. Dinamo Kiev Ukr 35.901
15. Rosenborg BK Nor 31.509
16. Fenerbahçe Tur 31.197
-----
17. Dinamo Bucuresti Rom 28.045
osv.
Lista vil forandre seg gjennom vinteren etter som ligatabellene i landene forandrer seg, avgjørelsen faller når alle ligaene er ferdige utpå våren. Det pleier å være spennende å følge med på, fordi Rosenborg som regel svinger rundt streken. Men det har avisene aldri oppdaget. Hvis Rosenborg blir seriemester i år vil Rølerbloggen, antagelig som eneste medium, holde deg oppdatert.
Lagene foran Rosenborg på lista liker vi ikke. De unner vi tap etter tap. For at Rosenborg skal bli seedet må ti gode ting skje i verden, og gode ting er at dårlige lag gjør det bra. Akkurat nå er det elleve gode ting på lista, derfor er Rosenborg up where we belong.
Gode ting:
Portsmouth nr. 4 i England
Pacos de Ferreira nr. 3 i Portugal
Dinamo Bucuresti nr 1. i Romania
Roda nr. 3 i Nederland
Manisaspor nr. 1 i Tyrkia
Fenerbache nr. 2 i Tyrkia
Grasshoppers nr. 1 i Sveits
Hearts nr. 2 i Skottland
Messina nr. 4 i Italia
Mladá Boleslav nr. 1 i Tsjekkia
Slovan Liberec nr. 2 i Tsjekkia
Lagene på denne lista skal du heie på i vinter, du skal elske dem av hele ditt hjerte og sjel, du skal ganne, du skal mane, du skal trygle, du skal be.
Med mindre Brann vinner serien. Da gir vi beng. Ikke fordi vi har noe imot Brann, men de kan aldri bli seedet i Europa så lenge de legger seg mot lag som Åtvidaberg.
Abonner på:
Innlegg (Atom)
