3. juni 2008

Skyggesiden ved å treffe bloggere

Jeg har truffet en del bloggere de siste dagene. Jeg har også truffet en del ikke-bloggere for første gang. Så nå kan jeg sammenligne.

Med bloggere har man en base å begynne på, og man vet i utgangspunktet at man ikke er for ulike. Det gjør at bloggetreffene i snitt har vært mer vellykket enn de andre treffene.

Men å treffe bloggere har sine skyggesider. Chat fra i natt:

Eskil: bra dame. men jeg sølte det bort.
Tine: lols
Tine: kjipt
Tine: hva skjedde
Eskil: nja. vi matchet nok ikke like bra som bloggerne jeg har møtt
Tine: Å? hvem passer deg?
Eskil: (nevner en rekke bloggere jeg kommuniserer bra med, hvorav magre 33% er i akseptabel aldersavstand fra meg.)
Tine: knis. bestefar.
Eskil (indignert): jeg sa bare at bloggesamtalene gled mer naturlig


Real Life-samtale fra i dag, X vet ikke stort mer om meg enn det utseendet kan fortelle:


X: (Snakker om e-coli-bakterier som kobler seg til hverandre med en streng og utveksler DNA i levende live)
Eskil: Jeg har ikke hørt om dette før. Er det ny kunnskap?
X: DNA og sånt ble jo funnet på 50-tallet, men jeg tror det som står i det kapitlet er funnet ut de siste ti årene.
Eskil: OK. Det er jo ti år siden jeg lærte dette.
X: Åja, du hadde biologi på videregående.
Eskil (nøgd): Nei ... *host* vi lærte litt om DNA i kjemien ...
Det er etter sommeren tjue år siden videregående.

Og jeg bør slutte å fortelle deg sånt og heller fjerne alle aldersopplysninger fra nett :)

17 kommentarer:

Tine sa...

Altså... MÅTTE du ta med LOLen?

Esquil sa...

ja.

Guri sa...

Hahahaha. Sorry. Men, hahaha.

Esquil sa...

heummm ler du med meg eller av meg nå?

Guri sa...

Begge deler.. :D

Tine sa...

Altså. Nå kan jeg enten stå for det jeg har skrevet eller komme med en legitim unnskyldning som uansett vil bli tatt feil. Og det er jo også dumt.

Jeg angrer på at jeg ikke skrev LOLZ i stedet. Eller roflmao. Roflmao er i grunn et fantastisk uttrykk. Undervurdert.

Esquil sa...

det varmer å høre, fjortis.

Esquil sa...

den var til guri. men ok da, del på den.

Guri sa...

*talk to the hand*

Esquil sa...

roflmao. det funker.

er rofl typo for rolf, og er du også sånn som snakker i typos? jeg sier gjerne wodr med vilje når jeg mener word. og sprot eller sptor når jeg mener sport.

Guri sa...

Nerd, Eskil.
Men burde ikkje du vera på msn no? Hm?

Esquil sa...

eg er glad i deg også, guri.

Unknown sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Esquil sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Tine sa...

Jeg deler aldri fornærmelser.

Guri, deg liker jeg derimot.

Roflmao betyr rolling on floor laughing my ass off.

Det er nemlig en nerd i oss alle.

Esquil sa...

takk, det beviser jo at min nerdhet er begrenset.

for det bor ikke en nerd i oss alle, det er ikke plass på grunn av smurfen.

Anonym sa...

Det virker jo som om dere har hatt det veldig morsomt da :-)