8. november 2006

7-eleven brød seg ikke

Som den ærede leser muligens har skjønt, så er jeg gjesteblogger for Esquil mens han er på ferie. Da jeg er relativt ubevandret i blogverdenen må den ærede leser tilgi eventuelle overtramp mot normer og uskrevne regler. Jeg kan da heller ikke forstå at det skulle være noen uskrevne regler i et medium som er så til de grader skrevet. Så dekk gjerne opp med salat, glødende kull eller hva det måtte være, jeg skal ut å tråkke.

Det hender at jeg irriterer meg over saker og ting. Det er jeg nok ikke alene om. Jeg føler kanskje i en sterkere grad enn andre at det er min forpliktelse å si fra om slike forhold. Hvis ikke kan selvfølgelig andre mennesker, bedrifter og andre instanser ikke vite at noe er galt, og fortsette i samme dur til irritasjon for mange. Derfor skriver jeg klager. Dette ser jeg på som en tjeneste til dem jeg klager til. For meg er det en byrde å måtte føre den iltre pennen, men jeg gjør det til samfunnets beste. Det er derfor ytterst irriterende når man ikke får svar på sine klager. Jeg forventer ikke at de skal forstå at jeg gjør dem og menneskeheten en tjeneste og overøser meg med takk og hyllest og blomster. Men et lite notat om at klagen er mottatt og vil bli tatt til etterretning, brent eller på annen måte behandlet ville vært et minimum av alminnelig høflighet.

Men endelig har jeg fått et maktmiddel i mine hender. Bloggen. Her kan jeg poste klagene til de som ikke har svart meg til allmenn spot og eventuell forlystelse. Jeg begynner med 7-eleven som i 2003 fikk denne e-posten av undertegnede:

Hei,

Jeg kjøpte et brød på 7-eleven i Trondheim sentrum (krysset th.angells gt-nordre) fre 6 juni ca kl 23. Da jeg kom hjem viste det seg at brødet var knallhardt og velegnet som slagvåpen. Jeg vil anbefale følgende tiltak for å unngå misfornøyde kunder som meg:


1. Sørg for alltid å ha ferskt brød. (stek ikke for mange om gangen, kast gamle brød, emballér brødene i hyllen osv. )


2. Hvis dere bare har gamle brød, må dere si fra til kunden! Jeg ville da ha kjøpt et brød et annet sted. Dere ville tapt salget av 1 brød, men nå har dere tapt alle fremtidig brød jeg ville ha kjøpt, samt skadet deres gode navn og rykte for meg og min omgangskrets.

Jeg trodde jeg kunne stole på 7-eleven, og det skuffer meg at jeg hadde feil.

Med vennlig hilsen
*Aksling*


12 kommentarer:

Røverdatter sa...

Hihi! Ja til ferskt brød!
Vittig tittel, riktig vittig. :)

Sexy Sadie sa...

Enig.

Kristoffer sa...

Haha. Jeg vil lese flere klager!

Jeg må si jeg var mektig imponert over verbet «emballér».

Anonym sa...

*knis* Jeg kjenner meg igjen her ja! Jeg sendte en lignende klage til Essoen for noen år siden. De sendte meg bare sjokoalde tilabake da...

Iversen på jobb sa...

Svarte dem ikke? Makan!

Anett sa...

Hahaha, så bra:-) Moro, moro!

Habben sa...

Hardt brød kan også med fordel serveres, ...men kanskje ikke på 7-eleven.

Betty Boom sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Hilde sa...

Hehe, dagens! :D

Anonym sa...

haha, så smålig av deg.

Esquil sa...

og så hyggelig av deg å stikke innom, odd reitan :)

Betty Boom sa...

Brød og sirkus gjør seg på blog.
I danmark bruker de utrykket morgenbrød, regner med at det er fersk :-)

Esquil: se mitt svar til deg på:
http://trond.weblogg.no/031106071527_bryte_med_kulturen.html?cache=DDEEE1D5D4510170BE3AF1989C77AA82#comment

God søndag,

Betty