6. november 2006

Debut med følelser

Blog. Der var det gjort. Et lite ord for menneskeheten, et stort ord for meg. Jeg har aldri skrevet et ord på en blog før. Bortsett fra en patetisk hjemmeside jeg hadde som student mens verdensveven fortsatt lå på fødestuen har jeg aldri risset en så mye som en bokstav inn i vår kollektive steintavle.

Hadde jeg hatt en sportsjournalist her nå, så ville han spurt: hva føler du nå? Og jeg ville tørket snørr og slim fra ansiktet, renset halsen og sagt... jeg vet ikke. Fordi jeg nødvendigvis må skrive dette før jeg publiserer det vet jeg jo ikke hva jeg ville følt. Det blir som om sportsjournalisten skulle intervjue utøveren før rennet hva han føler om prestasjonen sin. Sportsjournalistikk er vel meningsløst nok uansett om man ikke skal snu tiden på hodet også.

9 kommentarer:

Røverdatter sa...

Hey! Velkommen! :)
Hvordan føles det da?

(Har du forresten no' sladder om bror din?)

Tine - ed sa...

Kan ikke du forteller noen historier om når du var tøff-i-trynet-ungdom-med-langt-hår-og-nagler a? Plis? Vær litt GEM a! ;)

Betty Boom sa...

Er det sårbart?

Ytteb.

kristin sa...

Sladder, å ja!

tonemor sa...

Velkommen. Ikke la våre forventninger om at lillebror må nå opp til Esquils litterære nivå stoppe deg. Vi venter i spenning, og er åpne for det meste

Habben sa...

Velkommen Aksling!
(er det fram, mellom, bak eller evt driv aksling det dreier seg om, det betyr litt der jeg kommer fra)

Aksling sa...

Folkens,
Takk for velkomsten. Det føles bra:)
Vedrørende ønske om sladder om min bror; det kan bli noe etterhvert, men jeg må først lese arkivet hans for å se hva han har skrevet tidligere. Han har en tendens til å sladre på seg selv..

Habben,
Da jeg skulle velge blognavn så tenkte jeg først på Aksel. Men Aksel og Aksling er jo synonymer, så det går vel for det samme. Men man kan kanskje ikke døpe et barn for Aksling? Selv ikke der du kommer fra?

geirsan sa...

Jeg savner ikke Esquil en gang. Esquil? Hvilken Esquil?

Habben sa...

Det bor nå en Framaksling Pedersen borti gata her da, men det er kanskje et kallenavn det.

Forøvrig er viktigste konkurranse på traktortreffet her i traktene mellomakselkasting. ...Veldig populært.