23. juni 2008

Nytt design



Nytt design, ja...

Denne gangen blir ikke Rølerbloggen rosa, og logoen blir ikke endret. Faktisk er det ingenting som endres i Rølerbloggens design. Derimot er det Lerums Eplejus som i år har fått nytt design - i følge emballasjen deres.

At "Lerums eplejus" trolig blir lest som "Luremus" av landets dyslektikere, er ikke noe jeg skal harselere med nå. La oss heller se på designet.

Internt i Lerum kan jeg tenke meg at det var en stor sak å få et nytt design. Vel verdt å annonsere på deres eget intranett. Kanskje til og med noen kunder velger å kjøpe jusen på grunn av det fine bildet på pappkartongen. Folk liker fin emballasje, og denne er finere enn den forrige. Det skal de ha.

...men at man skal annonsere "Nytt Design" på kartongen, og dermed fremheve at designet skal være den store grunnen til å kjøpe billigjusen...? " Da fornærmer man nesten kundene. At designet er nytt klarer vi å se på egen hånd.

Nå venter jeg bare på:

- "Shell - nå med batikkmønstrede bensinpumper!"

- "PC fra Dell - nå emballert i pappesker med fire farger!!"

eller denne som ville vært noenlunde i samme gate:

- "Kjøp en bolig til overpris - for vi har varme boller i ovnen på visningen"

(Boller er flittig brukt, men jeg skulle likt å se det presentert på denne ærlige måten)

3 kommentarer:

Sorgenfri sa...

Jeg har alltid tenkt "luremus".
Og siden jeg ikke kan skylde på dysleksi, så velger jeg å se på det som at jeg har en artig type humor, i stedet for - la oss si en skitten fantasi.

Anonym sa...

Har sett fenomenet før, og har inntrykk av at det er ment mer for å informere om at det fortsatt er samme produktet selv om det ser annerledes ut. Slik at de som liker produktet (her juicen) ikke tror det ikke finnes lenger. Noen er jo ikke så glad i forandring. Det blir litt som "Vi ser annerledes ut, men det er fortsatt den gode gamle luremusa på innsiden".

Anonym sa...

sorgenfri: Jeg har ikke dysleksi jeg heller, så vi er nok minst to...

minneapolise: Det er et godt poeng. Det var jo nesten litt lurt :)