5. januar 2009

Pub-Quiz for bloggere, del 3

Blogger-quiz'ene har vist seg å være vellykkede affærer. Så vi forsøker igjen, fredag 9.januar på O'Reillys, Grünerløkka, Oslo, klokken 18.00. Det kommer til å være bloggere der fra 17.00, siden vi må reservere bord, så det er lov å komme tidligere enn 18.

Her er en quiz for å teste om du er lur nok til å delta:
Hvor mange armer har tiarmet blekksprut?
Hvilken farge hadde Napoleons hvite hest?
Erru med eller?

Klarer du noen av disse, er du skikket.

Her er eksempel på spørsmål ingen av oss klarte:

På hvilken europeisk øy er St.Helier hovedstad?
Hvor mange kilo tilsvarer den engelske måleenheten stone?
Hva er alkoholgrensen for øl av klasse D?
I hvilket land ligger alpinstedet Whistler Mountain?
Hvem regisserte filmen St. Elmos Fire?

... hmm ... det var en del flere (hjelp meg), jeg merker at jeg lettest husker bommer som skjedde på 'mine' fagfelt.

På den annen side har vi tatt en omgang helt prikkfri også. Da er man konger og dronninger.

I posten er det rapport fra blog-quiz 1 (september), og i kommentarfeltet fra blog-quiz 2 (desember).

Hadd no vorri triveli å sjå dæ.

25 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg burde åpenbart vært med på de to siste der. Får se om fredag er gjørbart.

Esquil sa...

Klart du må være med. Skulle akkurat til å sende en smøremail.

Anonym sa...

Bomma du på Whistler Mountain? Der mista du en sportsidiotstjerne hos meg...

Anonym sa...

Og så må jeg henge på en ";-)" så jeg ikke ser så innmari streng ut... ;-)

Esquil sa...

Jeg hadde USA og Canada som likeverdige alternativer, men brant straffen.

Hm. Kanskje det var Lake Louise de spurte etter, forresten.

Anonym sa...

Hmm...kanskje jeg rett og slett skal være med denne gangen?
Bare sånn for å demonstrere at man ikke trenger å være smart for å delta på quiz?

Esquil sa...

Det er ihvertfall korrekt tenkt, så helt på jordet er du tydeligvis ikke :)

Esquil sa...

det om å være med, asså ...

Anonym sa...

Selv jeg tok Whistler Mountain. Kvalifiserer det for deltakelse?

Esquil sa...

helt klart :) og deg har jeg vel knapt møtt uten at du har vunnet større konkurranser :)

Anonym sa...

Fredag 9. januar? Klokka 18?

Da skal vel LoboTommy spille Mesterturnering på Ordspill.no?

Esquil sa...

nope, dette er unnskyldninga mi for at jeg ikke gidder å kvalifisere meg :)

Esquil sa...

*host* "gidder".

Anonym sa...

Typical tropical da, at jeg ikke kommer til Oslo før 13.januar. Og da er vel du i Trondheim, siden du alltid stikker når jeg kommer for å stalke deg?

Anonym sa...

Vi har lunchquiz'er som er ganske hyggelige, men ikke akkurat kvalifiseringsrunder for pub-quiz'er.

Av de dere ikke klarte var 1,2,4 helt greie - men hva gjør det meg til - galø kategori deltaker? Tror jeg blir hjemme.

(Fordi jeg ikke har fulgt med i b-byen på eeevigheter og er for lat til å gå tilbake og lese meg gjennom et halvt års innlegg spør jeg: har du flyttet til Oslo Esquil, eller er det bare et besøk?)

Esquil sa...

tine, det går alltid en pub-quiz i oslo :)

bra, tonita.
bor i oslo nå ja. Slik så innflyttingsfesten ut.

Fjeldstad sa...

Har nok andre planer den dagen men ser ikke bortifra at jeg joiner ved en annen korsvei

Anonym sa...

Jeg vil også være med :( Vi eksilanter må finne på vårt eget konsept, tror jeg.

Anonym sa...

Hmm.. er det lov å f.eks. komme klokka 17, men IKKE ha lyst til å være med på quiz? Bare si hei og hallo liksom?

Jeg kjenner jeg har litt quiz-vegring. Hadde klart det spørsmålet med blekkspruten, men lite annet...

Rigmor sa...

En stone er vel ca 6.4kg?

Ounces og feet tør jeg derimot ikke begi meg ut på.

trine40 sa...

søren, jeg digger quiz, men det kræsjer ofte med andre "må-ting"...og så er jeg innesnødd i trøndelagen no.

Alvorlig talt, dukker det opp en større pengesum, dukker jeg opp i hovedstaden. så det så.

Maren sa...

Jeg stikker hodet innom for å klage på at dere velger å eksludere yngre borgere på denne måten.
Mobbing i blogging.
Mogling, kaller jeg det.
(Og ja, jeg kommer til å klage hver eneste gang, for da kan jeg skrike enda høyere i glede når jeg blir "voksen" i april.)

Esquil sa...

jokke, kaze, trine, hadde vært kult å se dere der en dag. vi får håpe på flere sjanser.

s-cat, ja! jeg er der 17.00.

riglet, det tror jeg faktisk du skal ha poeng på.

maren, det er ikke vi som ekskluderer deg. tror kanskje det er ingen, har aldri sett noen dørvakt på denne puben.

Anonym sa...

Hei igjen!
Jeg tar med meg mannen og kommer på quiz likevel jeg, hvis det er greit! :-) (Og det fortsatt går an å få bord da, i motsatt fall stikker vi bare innom.)
Om ikke på slaget 17, så i hvertfall før 18.
Og kanskje jeg skal sende deg melding på Facebook også, jeg vet jo ikke hva du leser først.
..kan du forresten maile meg tlf.-nr. ditt? Jeg hadde det, men mista det igjen...


Feberfri-Cat

Anonym sa...

Tipper jeg er der ca kvart på seks, er ikke kjent for å være tidlig ute.