20. mai 2006

Forskning på Melodi Grand Prix

Nå skal jeg ikke påstå at jeg selv er helt normal når det kommer til Grand Prix, men her har du gutten sin som har gått til icing. Det er en engelskmann som har skrevet en tung rapport om avstemningene i Grand Prix. Avhandlingen bærer navnet Comparison of Eurovision Song Contest Simulation with Actual Results Reveals Shifting Patterns of Collusive Voting Alliances, et navn som beviser at det ikke bare er i Norge forskere har forbud mot å skrive leselig.

Han har funnet ut det vi alle vet, at naboland stemmer på hverandre. Og han har avslørt noen klynger: Balkanblokken er den største mafiaen for tiden, Hellas som vant i fjor er Gudfaren. Hellas er kompis med Serbia, Kypros, Albania og Makedonia. Som igjen har andre kompiser slik at hele Balkan henger sammen i en kynisk konspirasjon av land som stemmer på hverandre. Eventuelt har folk der ganske lik musikksmak. Stryk det som ikke passer.

"The Viking Empire" er oss i Norden (denne tunge forskningen viser at Estland er i Norden). Han mener Vikingimperiet har ekspandert etter 2000 og fått med Baltikum. Slik sikret vi gamle vikingene oss seirene i 1999 (Sverige), 2000 (Danmark), 2001 (Estland) og 2002 (Latvia). Dette varmer mitt hjerte. Nå har vi engang så stolte herskerfolk ligget på trynet i tusen år og blitt pissa på av Europa, vi har tålt fornedrelse, ydmykelse og smerte. Men endelig har vi reist oss, endelig har vi tatt tilbake vår ære og makt. Med kjoler på, i en sangkonkurranse...

Problemet hans er at når han trekker fra vikingstemmene blir det likevel vikingseire i disse årene. Andre problemer han har er at isolerte Irland har flest GP-seire gjennom tidene. Og at konspiratoriske Norge både har flest sisteplasser og flest nullpoengere.

Men han er fra venneløse England og bitter som få. Jeg tror jeg elsker denne fyren. Vi må nesten stemme Finland i år for å glede ham. Mens resten av Europa jukser fritt med IP-telefoni (Stype), som kan registrere stemmer i andre land.

Bilde: Mafiadressen forteller historien, Jahn Teigen eier fortsatt showet.

6 kommentarer:

Elisabeth sa...

Jeg har en snikende følelse av at du er STOR fan av Grand Prix?

Esquil sa...

Hvem? Jeg? Men IC, jeg er jo en voksen mann. Er du sikker på at du ikke mener noen andre?

CV sa...

Men Finland vann för att hårdrockare i hela Europa förenade sig.chad
RS
kulturbloggen.com

Elisabeth sa...

Lar være å svare på den *gjør klar til å sende Eskil en pakke med Best Of Grand Prix*

Over til noe annet, jeg snakket med pappa i går etter finalen, min onkel som bor på Åland sa at i Finland har de ikke hørt om de finnene som vant. Tenk det!

Esquil sa...

hei chad, enig, Finland fikk jevn støtte fra hele europa. Og mens vi har deg innom, jeg tror Sverige skylder Norge en del poeng... tar dem neste år? :)

Det gjør du rett i IC! Har du en grand prix-samling? Jeg gikk glipp av finalene i 2000 og 2002, og sliter med å finne CD'er fra dem. Lurer på om det fins i det hele tatt.

Elisabeth sa...

Det er bare så google det det vettu Eskil ;) Eller laste det ned i de sene natterstimer :D