23. september 2008

Den Gyldne Q, Finale

Da er det finale i Den Gyldne Q. Tjuefire blogger er kvalifisert, du kan stemme på maksimalt ti av dem. Bloggen du nevner først får mest poeng, bloggen du nevner som nummer to får nest mest, og så videre, etter samme skala som i Melodi Grand Prix.
  • Du kan enten stemme offentlig, i kommentarfeltet. Eller du kan stemme på mail til eskil at stud.ntnu.no, da forteller jeg ikke noen hvem som har avlagt stemmen.
  • Du kan ikke stemme på deg selv. Men hvis du er nominert får du noen poeng for å stemme, for å utjevne for at du gir poeng til andre.
  • Det er lov å gi begrunnelser for stemmene
  • Stemmene blir talt opp live i denne bloggen onsdag klokken 20 og utover kvelden. Da prøver vi å få til Grand Prix-stemning i kommentarfeltet, det blir fort koselig, så surf innom hvis du er på nett den kvelden. Slik så det ut i fjor.
Og finalefeltet i årets gyldne Q ser slik ut, tadaaa:
De fire siste finalistene ble altså

Avil
Kamikaze
Bharfot
Bussemann

Bare Thomas fulgte nærmest. De som gikk til finalen på gode stemmetall var

Skitsamma.org
Iskwew
Gi et lite vink
Kristin Storrusten

Lykke til til alle finalister, og takk for gode blogger!

88 kommentarer:

Lilja sa...

Jeg vil stemme først, i håp om å sette flere på gode tanker:

Virrvarr
Delirium
Kamikaze
Minneapolise
Mirakel
Avil

Virrvarr som Stasminister (ingen skrivefeil her) - med delirium som helseminister, kamikaze som undervisningsminister, minneapolise som utenriksminister, Mirakel som sosial- og omsorgsminister og Avil som kulturminister.

Maryam Trine Skogen sa...

Hei!
Jeg stemmer for beste blogg;
1.plass mirakel-mirakel.blogspot.com
2. mihoe.org
3. iskwew.com/blogg
4. fremfraskyggene.blogspot.com
5. buster
6. gudbedre.blogspot.com

ha en god dag!
Valgerd

Anonym sa...

Enkelt og greit, Virrvarr på nr. 1 og Sigrunn på nr. 2

abre sa...

Det er vanskelig å velge, og enda verre å begrunne. Til nå har jeg bare stemt i pollen. Her er det mange som er gode, så feil blir det liksom uansett, men jeg ender opp med disse fire:

Virrvarr
Avil
Skitsamma
Hjorthen

Anonym sa...

Jeg stemmer på Virrvarr, Gi et lite vink, Bussemann og Hjorten.

Prinsesse Lea sa...

Virrvarr.

Hjorthen.

Maren.

Bussemann.

Mihoe.

OG HEDERLIG OMTALE TIL ALLE DE ANDRE!!!

Anonym sa...

Ok, her er det jo stort sett berre gode bloggar, så kva skal ein liksom stemme på?

Eg velger å stemme på to som ikkje har hevda seg noko i konkurransar før, men som fortener det. Og så stemmer eg på ei som har hevda seg, men som likevel kan tåle å hevde seg litt meir, eigentleg.

Så: Stemmer til Skitsamma, Sigrun og Virrvarr.

Og då har eg slakta alle babyane mine i same slengen. Bloggeblod på hendene. Æsj.

Esquil sa...

lilja, du rakk nok ikke å stemme først, det var fem før deg her og et par på mail. det ser bare ut som om ingen har stemt fordi jeg har satt på kommentarmoderering, så dere ikke skal påvirkes av hverandres stemmer.

Esquil sa...

my bad, selvfølgelig var du først. ser nå at de nyeste kommentarene legger seg øverst i moderasjonskøa.

Lilja sa...

Klart vi burde påvirke hverandres stemmer! :-)

Neida, skjønner hensikten din. Men synes likevel det var stas å komme først.

Anonym sa...

Jaja, så får vi vel avgi stemmer da, selv om jeg altså ikke har anledning til å stemme på den beste bloggen i feltet. Men det er ikke så farlig, siden det jo ikke er norges beste blogg vi kårer, men derimot norges beste blogg lest av en Esquil-leser. Eller hvordan det nå er.

Egentlig er det jo kul umulig å rangere her, men man får jo prøve, og så blir det som vanlig en blanding av forsøksvis objektive kriterier og hvem som er venna mine som avgjør. (Kanskje litt taktikk også?)

Vi begynner bakfra:

10:Avil
9:Gi et lite vink
8:VamPus

7:Mihoe
6:Virrvarr
5:Delirium

4:Iskwew
3:HellYeah
2:Skitsamma

og da blir det denne på første:

1:Bharfot

Jeg retter forresten det der med objektive kriterier og kompiser. Jeg har Bharfot på første fordi det er en nisjeblogg om kunst og kultur som er temmelig unik i norsk bloggsammenheng. Det er den eneste som er plassert etter forsøksvis objektive kriterier her, hun har en blogg som fortjener en masse kred.

Resten av lista kunne jeg like gjerne kjørt loddtrekning på. Ja, kanskje er det akkurat det jeg har gjort;-)

Anonym sa...

Jeg leser nesten alle bloggene, men har bestemt meg for å velge ut kun 3, som i tillegg skal være "nye" blogger for meg. Derfor går stemmene mine til:
Virrvarr
Kamikaze
Fr. Makeløs

Ann Therese sa...

VIKfoto fortjener å vinne...Rett og slett fordi bildene på bloggen er eksepsjonelle!

betternow sa...

Legger herved inn min stemme til froken makelos. maate paa glimrende blog! Flittig oppdatert, fin variasjon i tema, morsomme perspektiver og saart aerlig. Hun var naere paa aa stikke av med seieren i fjoraarets konkurranse, i aar har hun vaert enda bedre! Heia froken makelos.

Himm

Anonym sa...

stemmer på "gi et lite vink", fordi den er genial. Måtte Maren aldri slutte å skrive!

Rigmor sa...

jeg som liker sånne stemmeknapper og allting. Jaja. Jeg stemmer på Hellyeah.

=Anja sa...

Hehe
Takk til Victoria og Røverdatter uansett:::000)))

Anonym sa...

Da blir min rangering som følger (jeg orker ikke å forklare hvorfor, her går det mye på intuisjon, tror jeg):

Virrvarr
Avil
Hjorthen
Delirium
Fr. Makeløs
Iskwew
Minneapolise
Mihoe
Vampus
Tine
Kristin


Hurra for finalistene!

Anonym sa...

Jeg stemte på epost, jeg. Men er det ingen kommentarer som vises i det hele tatt?

Delirium~ sa...

Argh. Vanskelig. Må stemme på mange.... klarer ikke begrense meg... må bli beste grand prix stil... basert litt på i hvilken rekkefølge jeg leser blogger på kvelden!

Virrvarr: Fordi hun skriver helt utrolig bra. Og tegner så fint. Og så kjenner jeg henne litt og hun er et godt, varmt og bra menneske på toppen. Når hun i tillegg ser ut til å være ganske fotogen så får man bare gi seg ende over.

Frøken Makeløs: Kan visst blogge om alt mulig. Og har de beste illustrasjonsbildene jeg vet om. Hun bare skriver, og det som kommer ut liker jeg godt å lese. Hun har glimt i øyet og et liv jeg av og til misunner henne.

Avil: Mister andreplassen hos meg fordi hun har vært uten nett og derfor ikke blogget så mye. Hun får meg til å bli reforelsket i nynorsk og kan blogge om alt fra bonsaihunder til benmargsdonasjon og poste bilder av kontoret sitt. Og så leser jeg alt sammen. I tillegg er hun pen og hjertevarm og god.

Skitsamma.org: Anja skriver så det napper i hjerterøttene mine. Denne dama har bein i nesa og fineste silke i sjelen tror jeg. Og så kan hun skrive bedre enn folk flest. I tillegg har hun nylig laget seg en av de fineste bloggene rent utseendemessig. Hurra!

Tine: Gjør seg best i utlandet for meg. Og nå som hun er tilbake i Kina følger jeg spent med på alt som skjer.

Hjorthen: Bra mann. Bra blogg, men noen ganger litt ..langt.. Ser mer film enn noen annen, engasjerer seg i viktige ting og skriver de beste leserinnleggene i avisen. I tillegg liker vi nattevaktsblogging.

Vikfoto: Den av nykommerne i finalen som fanget min interesse. Flotte bilder med fine titler. Gir meg lyst til å kjøpe meg digitalt speilrefleks.

Anonym sa...

Jeg gir min stemme til Mirakel (http://mirakel-mirakel.blogspot.com/).

Anonym sa...

Delirium
Virrvarr
Mirakel
Kristin

Anonym sa...

Bonjour Esquil, her er stemmene fra kazejuryen!

1. Virrvarr (dama er bare best)
2. Mirakel (hun klør meg på hjertet med pennen, eller er det tangentbordet?)
3. Sorgenfri (for veldig gode historier)
4. Minneapolise (klok og morsom)
5. Sigrun (ser det meste fra en annen vinkel)
6. HellYeah (tøffe damen)
7. Hjorthen (for alt det han gjør for resten av oss)
8. Bussemann (som stadig gir meg lyst til å gråte)
9. Avil (hjertevarm blogg)
10. Mihoe (for sine innlegg om damer og trening)

Og jeg ønsker det var plass til fler på listen.

Vet ikke om jeg når å følge med på opptelling, men lykke til alle sammen!

Og stort takk til Esquil!

Anonym sa...

Vikfoto er en fantastisk blogg med veldig bra bilder og mange morsomme kommentarer.
Stemmer på den!

Sigurd sa...

Virrvarr
Minneapolise
Avil
Vampus
SendipityCat
Bussemann
Tine
Iskwew
Buster
Kamikaze

Anonym sa...

Sendt en mail;)

Anonym sa...

Jeg stemmer på mirakel!!! Heia mirakel!!! :D

Prinsesse Solstråle sa...

Stemmer på Virrvarr!

Fjeldstad sa...

Jeg legger ned veto! Og stemmer på ingen, siden alle andre bare stemmer på epost.

Anonym sa...

hjorthen
gi et lite vink
tine - nå i Kina
storrusten
vampus
virrvarr
bussemann
delirium
minneapolise
iskwew

Anonym sa...

Æsj, jeg har egentlig ikke lyst til å rangere folk jeg...(Og egentlig vil jeg stemme på alle.)
Here we go:

Buster
Bharfot
Gi et lite vink
Virrvarr
Delirium
Sorgenfri
Tine
Mirakel
HellYeah
Mihoe

Skitsamma.org

Anonym sa...

Dette var bare fryktelig vanskelig! Jeg er litt sånn, ja takk alle sammen! Men må tenke meg litt om så skal jeg iallefall få brukt stemmen min! Dere er flinke alle sammen! også de som ble nominert! Såååå vanskelig.....Og veldig morsomt da! Flink du, Esquil!

Esquil sa...

lilja, ja det er som regel mest stas å komme først.

virr: jo men jeg må godkjenne dem først.

Esquil sa...

bra tornerose :)

hei, anja, grats med bra innsats, du kom jo ca likt med en gammel helt som bjørn stærk.

jokke: I veto your veto.

bell4trix: takk, alltid koselig med folk som greier å sette pris på kåringen istedet for å bli misunnelig på de nominerte.

Anonym sa...

Men betyr det at jeg ikke skal legge ut mine stemmer før i morgen kveld? *treg*

Anonym sa...

Jammen... jammen...
De er jo så gode alle sammen der.

Ok. Kort og brutalt:

Virrvarr
Ikke bare er bloggen sabla god, men damen selv er til å spise opp. Eller noe. Usnobbete, rett på sak, real og lite selvhøytidelig. Med et kommentarfelt der jeg opplever det som trygt å være uenig uten å bli latterliggjort. Genuin interesse for diskusjon og andres meninger, samtidig som hun tør å være tydelig på sine egne.

Jeg har prøvd å rangere de andre, men det går bare ikke. Virkelig ikke.

Dette er nesten "Sofies valg" på nett! *dramaqueen med skingrestemme*

Anonym sa...

Nettopp, der skjønte jeg det. Da legger jeg den ut nå, så kan du ordne slik at den vises i morgen. Aner ikke om jeg er på nett i morgen kveld :-)

=Anja: bare hyggelig, det skulle bare mangle - har lært masse av å lese hos deg!

Anonym sa...

Jeg stemmer slik:
Sigrun
Virrvarr
Minneapolise
Avil
Bussemann
Delirium
HellYeah!
SerendipityCat
Hjorthen
Kamikaze

Lykke til alle sammen :-)

Anonym sa...

Min stemme går til bussemann.

..... sa...

Virrvarr
Frk. Skavlan
Frk Makeløs

varmer hverdagen nesten hver dag, og derfor vil jeg gjerne stemme på dem :-)

Anonym sa...

Her er mine stemmer:

- Virrvarr: Åpen, ærlig og godt språk. Alltid noe å lese der.
- Buster: Nydelige, morsomme og flotte bilder med artige titler
- Bharfot: Flotte og interessante referater fra kunst og litteraturtilstelninger
- Mirakel: Feelgood og sterke tekster
- Minneapolise: Interessant og morsom, masse feelgood
- Iskwew: Gode tekster som går i dybden på temaer jeg ofte ikke vet mye om
- SerendipityCat: Fin blanding av humor, feelgood og alvor
- Hjortefar må også få stemme!
- Mihoe får siste stemmen, noe som minner meg om at jeg må begynne å lese igjen hos henne. Date-postene hennes er fantastiske!

Takk for meg, lykke til!

Anonym sa...

Har stemt i alle pollene underveis (men ikke med kommentarstemmer) og har sendt stemmer for finalen paa mail til Esquil. Men det er direkte URETTFERDIG at finalen er onsdag kveld. Den ene kvelden paa lange tider at jeg ikke under noen omstendighet har mulighet til aa vaere online... Hmh. Jaja, jeg faar myse innom torsdag morgen for aa gratulere vinneren da;-)

Godt jobba hele gjenget - og bra arrangement, Esquil!!

mirakel sa...

Da har jeg gjort det eneste fornuftige, skrevet tiggeinnlegg og stemt på favorittene. :)

Spørs om du må forandre undertekst på denne kåringen, Esquil. Fra "Norges Beste Blogg" til "den-bloggen-jeg-og-mine-lesere-liker-best-men-husk-at-ikke-hele-bloggverden-har-blitt-nominert-prisen". ;) Hehe. Neida.. jeg kjenner meg bittelitt igjen med de som kritiserer (remember last year?), så jeg skal ikke si så mye.

:)

Maren sa...

Virrvarr, skavlan, kristin, minnea, tine, mirakel, makeløs, vampus, kamikaz, serenitipityCat.
Tror jeg. Pokker, kan jeg ikke få stemme litt på de andre også?

Anonym sa...

Framleis stemme til Avil fordi eg diggar ho. Og stemme til Tine fordi eg såg ho på Gardermoen då ho reiste til Beijing. Neida, sjølvsagt fordi du underheldt meg Tine :)

Anonym sa...

Jau jau, mine stemmer ... (Gjør jeg detta riktig?)

1) Iskwew
2) Virvarr
3) Avil

Anonym sa...

Blåggkåringer, altså! Alle disse bloggene er best. Det er helt umulig, dette her.

Men jeg stemmer likevel (mens jeg brummer om noe jeg skrev i fjor):

Virrvarr
Hjorthen
SerendipityCat
Avil

Så stemmer jeg på alle de andre, minus meg selv. Dette er jo umulig. Du kan trekke lodd om de 6 siste stemmene mine, Esquil :o)

Anonym sa...

MÅ stemme på Vik foto, utrolig bra blogg med mye interessant lesestoff!

Anonym sa...

En kjempestemme til Vikfoto! Han tar fantastiske bilder, og er skikkelig dyktig på å finne tankevekkende titler til dem.

Anonym sa...

Dette er kjempemorsomt!! :-) Så bra at du har et sånt arrangement!

Tusen takk for at jeg får være med, og for at jeg har fått bli kjent med så mange gode blogger.

Her er mine stemmer:

1.Virrvarr
2.Fr. Makeløs
3.Iskwew
4.Delirium
5.HellYeah
6.Avil
7.Sigrun
8.Minneapolise
9.Mirakel
10.Tine

Ha en lykkelig bloggkåring alle sammen!!

Anonym sa...

Det ble ikke så mye enklere selv om det var færre å velge mellom denne gangen. Må bare legge inn før jeg rekker å ombestemme meg igjen, hadde planer om å få gjort litt mer enn den gylneQ i dag..
Skulle gjerne tatt med flere, men ikke jeg som lager reglene, heldigvis ;)

Virrvarr
Gi et lite vink
Bharfot
Frøken Makeløs
Delirium
Kamikaze
Hjorten
Vampus
Avil
Iskwew

Thorongil sa...

* Virrvarr
* Minneapolise
* Mihoe
* Kristin
* Tine
* Mirakel
* Hjorthen
* Gi et lite vink
* Iskwew
* Vampus

Esquil sa...

dette er en kåring av norges beste blogg. jeg går ikke tilbake på den.

uttrykket 'norges beste' gir over en million treff i google. det er viden brukt om subjektive greier hvor man strengt tatt ikke kan måle noen beste. hvis tor milde kan kåre norges beste plater, eller en tre-personers-jury som dagbladets redaksjon nedsatte kunne kåre norges beste blogg i 2005, så kan vi ca. hundre som deltar aktivt i hver av gyldne q-rundene kåre norges beste blogg.

vi kan faktisk kåre norges beste blogg lett, med en hånd på ryggen og bind for øynene, mens spindellette, grenseløse og bloggdesignere som både ikke ble nominert og som har et selvbilde som er for stort til å manøvreres elegant forbi det faktum, pakker sjalusien sin inn i kritikk.

for de mer edruelig tenkende gir det seg selvfølgelig selv at juryen springer ut fra miljøet rundt denne bloggen og bloggrevyen, ca 50% fra hver siden lesertallene er ca doblet under turneringen. so its no effing big deal, og at det ikke går an objektivt å kåre norges beste blogg er noe vi aldri har lagt skjul på.

jeg mener, hallo, det er en gylden Q.

Anonym sa...

Ser ingen stemmer i kommentarfeltet. Hva er det for noe? But here goes!
1. Bussemannen (ikke bare skriver han godt, han fortjener også en oppmuntring)
2. Virrvarr (gode og kritiske tekster. Feminist? Så trist!)
3. Hjorthen (Han har ikke greie på ting, riktignok)
4. Mihoe (NOEN må fronte street art)
5. Avil
6. Esquil (det røles og føles)

Kristin Storrusten sa...

Good evening, Bloggpolis! Her kommer stemmer fra den storrustne jury.
Først med plass 10, Frøken Skavlan, som jeg har fulgt i noe som føles som en evighet og som fortsatt dagboksblogger flott. Deretter tar jeg med min kjendis-facebookvenn VamPus, sylskarp og flink (men bloggutseendet suger. Det trekker ned.)
På plass 8, en ny favoritt med god penn (slæsj tastatur), nemlig frøken Makeløs. Hun er virkelig flink.
Med en god syvendeplass, gudfar Hjorthen, med gode og gjennomtenkte poster. Deretter Buster, min beste herreplassering på sjetteplass. Jeg ser at jeg burde kvotert litt bedre, for han er virkelig dyktig og tar flotte og gode bilder.
Deretter følger kule og flinke Kina-Tine, som observerer skarpt på østfronten. En millimeter foran henne plasserer jeg Mihoe, som har imponert meg veldig de siste månedene, og hvis datehælvete aldri går av dato.
På pallplass: Bronsen får Minneapolise, fordi den matcher håret hennes så godt. (Det begynner å bli vanskelig å argumentere hvorfor en er bedre enn en annen…) Hun er dyktig, reflektert og veldig pen. Det hjelper selvfølgelig på stemmetallene:)
Min nestbeste her går til Virrvarr. Jeg mistenker hun vil vinne. Hun er drivende dyktig, selvreflektert, herlig å være med og lynskarp.
Men twelve points går til Gi et lite vink, fordi hun burde ha alle lesere fjetret – hun er Si;D med kvalitet, dagboksbloggenes unge trumfkort og hun slutter ikke å forundre meg.

Aj, det var vanskelig. Ha en fin kveld!

Anonym sa...

Her kommer Sonja-juryens stemmer. Har prøvd å begrunne valgene sånn som jeg kommenterer sanger under MGP. Bare uten spydigheter.


Kristin - Veldig morsom. Og litt trist innimellom. Liker sånne blogger som både kan få meg til å gråte og å le

Fr. Makeløs Fikk alt for få stemmer av meg i fjor, selv om jeg likte den kjempegodt da også. Vet ikke helt hva som skjedde der. Tar det igjen i år.

Fr. Skavlan - Yay Rogalending (tror jeg nesten helt sikkert, selv om hun bor i Oslo nå). Får ikke stemmen pga nabolands-følelse, men pga veldig bra blogg.

Minneapolise - Morsom, og en sånn blogg hvor jeg lærer ting uten helt å merke det.

Delirium - Så veldig koselig. Jeg liker pai og hår og ting som er fine og skinner. Dessuten veldig bra om skumle livs-ting.


Buster - Jeg liker hvordan han gir bildene sine dobbel bunn med kreativt uttenkte overskrifter. Fine er de også. Bildene altså.

HellYeah - så kul at hun nesten skremmer meg litt. Tekster som suger meg inn.


Virrvarr - Morsom. Sjarmerende. Mye bra om sex (og alt mulig annet)

Kamikaze Tar doktorgrad i matematikk! Så fantastisk kult. Så glad for at noen blogger matte.

Sorgenfri Izzard-referanse i bloggnavnet? Yay for det. Falt veldig for det moderne eventyret. Kommer til å lese mer her framover

Anonym sa...

Eg stemmer på: Virrvarr (heia!), Iskwew, Mihoe, Kamikaze, Avil, SerendipityCat, Minneapolise, Vampus, Delirium og Buster.

Anonym sa...

- Fr. Makeløs fordi hun ganske enkelt er best. Med en språkføring som er en fryd for øyet og en "feel good" stemning som får det til å gå varmt gjennom den største isklumpen er hun suveren.

- Avil skriver også som en fryd og med sin ærlige, nære og vare tone kan hun berøre de vanskeligste tema og få det til å virke hur lett som helst!

- Mihoe er den tøffeste jenta i klassen (når fjordfitte er på ferie) og skriver personlig og engasjert om ting som betyr noe.

- Hjorthen klarer balansen mellom å være seriøs og humoristisk. Skriver folkelig om tema som bør berøre folk og har fabelaktige anmeldelser.

- Minneapolise tar opp både lette og kontroversielle tema på en ryddig og utfordrende måte som gir leseren noe å tygge på.

- Vampus er seriøs til fingerspissene men klarer å kommunisere viktige ting i samfunnsdebatten på engasjerende måte.

- Delirium er ærlig, utleverende og drivende god når hun skriver om viktige tema som få tørr å snakke høyt om.

- Mirakel er positiv, ærlig og skriver om de små ting på en stor måte.

- Iskwew som er druelig, saklig og vet når en skal stå på de svakestes side.

- Tine som tar leseren på alvor og utleverer seg selv mer enn de fleste.

Oda sa...

jeg stemmer på Sigrun jeg.

Anonym sa...

har jeg stemmerett? i så fall:

hjorthen. virrvarr. og tine tine tine sexy. tror jeg slenger på en stemme til bussemannen også.

Unknown sa...

Blogkåring.

Mine poeng går til

1. Sigrun
2. Virrvarr

Anonym sa...

Jeg stemmer på Kristin Storrusten

Anonym sa...

virrvarr såklart

Anonym sa...

Hm. Den siste kommentaren din var ganske usedvanlig platt, Esquil. Det ligner ikke deg.

Anonym sa...

GI ET LITE VINK! Maren sin blogg!! Den må vinne, vinne, vinne!

...en av de viktigste grunnene til at jeg leser blogger!

Mai Kristine Vik sa...

Jeg synes mannen min fortjener en stemme. Han er en dyktig fotograf. Det er han som står bak fotobloggen VIKfoto, og min stemme går til han.

Anonym sa...

Jeg vil stemme på Tine :)

Anonym sa...

Jeg stemmer på Bussemann - flott blogg!

Anonym sa...

Jeg stemmer på the one and only- Frøkna den makeløse :-)

krissy

Anonym sa...

Jeg stemmer på Gi et lite vink, Virrvarr og Buster.

:)

Anonym sa...

1. Virrvarr
2. Bussemann
3. Fr. Makeløs

Anonym sa...

Jeg stemmer offentlig på Bussemann sin blogg, han er best!

Anonym sa...

For en gang skyld stemmer jeg uten å ha lest noe særlig i andre blogger enn de jeg gir stemmer. Jeg stemmer skamløst på den jeg selv har fått skryt av, og som aldri slutter å komme med høye utrop om hvor fin blogg jeg selv har. Og som jeg faktisk har lest hver dag den siste måneden.

Avil.

Ingen over, men snart (i bokhandlerhylla) ved siden av Tolkien.

Unknown sa...

Radiohode:
Kunne du si litt mer konkret hva du mener er platt i kommentaren til Esquil?
Hvis ikke blir dette stående som ren hersketeknikk - av den infantile sorten. Dette er nemlig etterapning av autoritær voksen/barn-relasjoner, der den voksne ikke føler han trenger å begrunne kritikken og samtidig slenger inn noe å strekke seg etter ("Det ligner ikke deg").

Anonym sa...

Hm. Eg var sikker på at eg slengte inn ei stemme eller to i går, men kanskje eg aldri fekk trykka publiser?
Uansett, mine stemmer går til Avil og Tine. Fordi eg les dei. Og har gjort det lenge. Og ikkje vert lei.

Anonym sa...

"Det ligner ikke deg" = Jeg har stor respekt for Esquil, både i kommentarfelter og poster. Han er en vis mann.

Det jeg reagerer på er at han putter motiver inn i hodene til de han nevner. Når det gjelder Spindelett/Vibeke vet jeg at det som påstås ikke er riktig. Men jeg ønsker ikke å starte noen diskusjon, annet enn å påpeke at det finnes flere syn, men at ingen av dem objektivt sett er "sanne".

Esquil sa...

takk skal du ha, alter ego!

Anonym sa...

Her er kveldens stemmer fra meg:

Øverst er selvsagt Hjorthen. Ingen over, ingen ved siden :-)

Deretter kommer følgende:

Mihoe
Iskwew
Minneapolise
HellYeah
Avil
Delirium
Bharfot
SerendipityCat
Frk. Makeløs

Anonym sa...

stemmer på bussemannen eg ^^

Anonym sa...

Jeg heier på Bussemann!
Hilsen Randi, ivrig leser, men ingen blogger.

Anonym sa...

Mirakel

Anonym sa...

stemme på: gi et lite vink:D

Anonym sa...

Dette er bare helt latterlig, kan ikke bli mer enig i Peter Andre Jensen enn det jeg er.

Esquil sa...

bra, det gjør deg til den eneste, siden peter andrej neppe mener det særlig hardt selv. det er bare å sammenligne med tidligere poster han har skrevet.

Anonym sa...

... eneste av dere to, that is. jeg er sikker på at du har en bunsj helt herlige meningsfeller. neppe noen jeg ville delt en øl med, men dog.

Anonym sa...

Skal vi se..

Tine
Gi et lite vink
Virvarr

Esquil sa...

det er godt tenkt, kine, men stemmingen er avsluttet nå. virrvarr vant :)

Esquil sa...

jeg, derimot, stemmer på baderingsjiraffen din. kul vri :)