27. oktober 2008

Hertugen moteblogger II

Hill dere, mørke venner!



I dag har jeg kjørt løpet helt ut med en rysjeskjorte inspirert av fransk 1600-tallsmote. Det var slik franskmennene gikk kledd under tredveårskrigen. De lot resten av Europa krige hverandre i filler, og deretter marsjerte de inn over likene og forsynte seg. Folk i Tyskland sultet fordervet mens hoffet i Versailles koste seg glugg ihjel i sånne skjorter. Det er j@#£$ nok for meg.


Faren med hvit skjorte til mørkt, langt hår er at det er fort gjort å se ut som sangeren i Modern Talking. For å motvirke dette må man kontinuerlig holde seg i nærheten av høyttalere som mæler ut Dimmu Borgir og Satyricon.
Fransk 1600-tallsskjorte er et behagelig arbeidsplagg for rengjøring av bad. På badet liker jeg å varme opp med den blå guffen til jif, før jeg kjører noen runder domestos og klorin. Mot slutten liver jeg det hele opp med noe lavendelduftende, og kanskje sprayer jeg noe parfyme rett på veggene, før jeg lyser hele badet i bann og slakter et årsgammelt lam over toalettskålen.
Kameraet lurer deg til å tro at jeg bruker rosa rengjøringsfiller og håndduker, men det dreier seg om hvite tøystykker som er misfargede av blod.



Og forresten, mørke venner. Det har vært ran utenfor huset mitt i dag. Jeg bor i det selvlysende gule huset til H på bildet. Heftig by, dette.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Veeeldig fin! Nå sjekker jeg deg oftere en Blondinbella. :sikler:

Ana

Esquil sa...

oh. objektifisering av mann. så tidsriktig.

*sjalu*

Anonym sa...

Haha! :rødmer:

Ana

Anonym sa...

Den der får kalde gufs til å gå nedover ryggen min, eller hva det nå kalles. Den ligner helt på blondeblusene jeg ble tvunget til å ha på meg til jul da jeg var liten.
Hjælp!

Anonym sa...

ana: how you doin'?

esquil: brenn deg en kirke, så kanskje du får draget du også. sjalu sipegutter som deg pleier jeg å fange, henge opp ned under taket, og utsette for løk og tåregass så de gråter meg en elv av blanke tårer som jeg blander med babyolje og smører ut over brystkassa mi.

marina: kalde gufs, you say? da er hensikten oppnådd.

Anonym sa...

Haha, den Modern Talking parallellen så jeg ikke komme. Fantastisk bra! Måtte moteuka vare like lenge som Ungkaren"uka", vi bryr oss ikke om at Halloween passerer, gjør vi vel? :-)

Anonym sa...

ana: how you doin'?

:blafrer med øyevippene:

Nå venter jeg med lengsel og smerte på neste innlegg. <3

Ana

Anonym sa...

Synes den ridder skjorta var skikkelig snerten. Ta deg en tur nedom museet med den der, så skal man se om noen tar feil av museegjenstander og ikke ;)

Kan bli skikkelig morsomt! Venter på tilstandsrapport ...

k

og flott leilighet forresten! Hva lokker til hovedstaden? :)