9. februar 2008

Finnes det en kvinne ...

OK, damer, jeg innrømmer at dere blogger bedre enn oss menn. Men jeg innså nettopp at jeg aldri har tapt for en kvinne i sjakk. Jeg synes kvinnekampen bør ta denne saken.

Jeg er dårligere i sjakk enn i andre analytiske greier som matematikk og fysikk, og har aldri spilt sjakk aktivt (jeg hadde ikke spilt på ti år før denne uka), så hvis du er bare litt bedre enn Virrvarr og Ivers burde det gå.

Hvis du tror du kan ta meg, så si fra. Vi dealer et tidspunkt og møtes her.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Go Virrvarr! :D

Anonym sa...

Du har herved tapt mot en dame i sjakk! Jeg slo deg!

Esquil sa...

minnea: virrvarr kommer jo til å klare det hvis hun får mange nok forsøk.

(det er tid mellom disse kommentarsvarene)

virrvarr: gratulerer. du lurte meg nok til å undervurdere meg da du tapte i fire trekk i partiet før *host*

Anonym sa...

du lurte meg nok til å undervurdere meg ... For det først skal det vel stå «undervurdere DEG» og ikke «meg», her.

For det andre skal vi ikke snakke om Fools Mate fra runden før. Maken til ufin oppførsel! Hmf.

(jeg vant-jeg vaaant!)

Esquil sa...

Jada, jada, du tok denne skansen. Masse Simone de Beauvoir-poeng til deg :)

Esquil sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Prinsesse Lea sa...

Jeg er glad noen andre fiksa biffen. Jeg la dessverre sjakkarrieren min på hylla i tiårsalderen (med noen få unntak senere for noen pub-partier).

Anonym sa...

Fire trekk. DET er pinlig det.

Anonym sa...

Iversen MENS jeg bakte kake og arrangerte middagsselskap. Det var en høyst kvinneundertrykkende grunn til at jeg tapte. Eller.no.


(Veldig god kake, da. Både Simone de Beauvoir-poeng og husmorpoeng på en kveld. Det er ikke så dårlig.)

Anonym sa...

Hurra :)

Rigmor sa...

Sjakk høres skummelt ut. Men tantrix er gøy. www.trantrix.com