14. februar 2008

Du lager min dag pris


Jeg har fått You Make My Day Award fra både Avil og Sigve. Jeg takker, og starter med å gi prisen tilbake til dem begge, for to intelligente blogger. Jeg har i tillegg lov å gi den videre til blogger jeg anbefaler og liker og i det hele tatt.

Det må bli en pris for hver bokstav i alfabetet. Og ja, jeg kommer sikkert til å glemme deg likevel, så ikke les.

A-prisen går til Abre fordi han er en av mine mest intelligente kommentatorer, og greier balansegangen mellom intelligens og å også være en behagelig person.
B-prisen går til bloodymary for å være en solskinnsperson av den typen som smører et miljø med postivitet.
C-prisen går til CI htebasile for sin entusiasme og sprudlethet og fordi ingen andre er som henne.
D-prisen går til Delirium fordi hun er åpen om vanskelige ting, en støtte for andre og morsom.
E-prisen går til Elise for sin integritet, intelligens, høye kvalitet og gode hjertelag
F-prisen går til Fr Makeløs for fin humor, fin musikksmak, og en behagelig bloggestil som går rett hjem her.
G-prisen går til Guri som er en artig kommentator å ha innom og som er en av få som får til å mobbe meg uten at jeg blir bitter og innesluttet.
H-prisen går til HvaHunSa, som skriver godt, intelligent og engasjert og til tider har måttet tåle mer kjeft enn hun har fortjent.
I-prisen går til Into Orbit, som skrives av Rockette, en bra dame som har fått gå den tunge veien i livet og er god på å skrive om de viktige tingene.
J-prisen går til Johansen. Først når han er borte vil vi skjønne hvem han var, og holde vakre minnetaler ved hans grav.
K-prisen går til Kahlisto, som har en tydelig og bra måte å kommunisere på, som har sansen for underholde fremfor å prøve å imponere, og som er en miljøskaper.
L-prisen går til L, for å være en blomst av et menneske, med vakre, skjøre tekster.
M-prisen går til Mihoe, for å skrive en av de beste bloggene, og fordi det ser ut som hun kan trenge en bloggeklem akkurat nå.
N-prisen går til Nissemann, fordi han er morsom, og for å være en bra mann som har støttet meg med mange positive kommentarer i perioder hvor bloggingen ellers har vært mindre festlig.
O-prisen går til Ordentlig, en blogg som lages av Sonja D.a.d.a.m., en begrunnelse kan leses i dette iNorden-intervjuet.
P-prisen går til Prinsesse Lea, for å være en bra dame med gode verdier, og forøvrig gjelder det som står under bokstaven S.
Q-prisen (den gyldne) har forlengst gått til Tine, som har underholdt meg i flere år med en fin form for humor, og som nå har vist oss alle at det er mulig å få jobb i Aftenposten uten å søke, bare ved å blogge.
R-prisen har en del gode kandidater, prisen går til Rigmor, som er den jeg har kjent lengst på denne listen, selv om jeg aldri har møtt henne IRL. Hun er et fantastisk bra menneske som tror på at det går an å gjøre en forskjell i verden, dere burde oppdage henne.
S-prisen går til Saccarina fordi hun budre være rollemodell for feminister, hun greier å føre kvinnekamp uten å disrespektere noen.
T-prisen går til Thomas for å ha vist seg som en meget fin fyr, trass i at jeg startet bekjentskapet med å involvere ham i ungkarenprosjektet, som ikke alle likte å bli utsatt for, så har det bare kommet positive ting fra Thomas.
U-prisen går til Undre for å være et engasjert og bra menneske
V-prisen hadde jeg lyst til å tredele, pga. gode kandidater som Victoria, som er et engasjert menneske som jobber for en god sak, og Vampus, som er et engasjert menneske som jobber for dårlige saker, men som skal ha respekt for sin kamp for arbeidsinnvandring. V-prisen må likevel gå til Virrvarr fordi hun er veldig på samme frekvens som meg og har blitt viktig i livet mitt.
W-prisen går til Wewksi, eller Iskwew når hun skriver navnet rettvendt, et fornuftig menneske som har vært der hele tiden, helt siden min anonyme Livet Bak Murene-blogg
X-prisen går til X, med tittelen Lord, for å være genial.
Yndlingsbloggprisen går til Iversen Revisited, hvor jeg har blitt stamgjest. Iversen er en fin fyr med en kul formuleringsevne.
Z-prisen er kveldens klareste utdeling og går til Zava Palmer for en artig, fin og lettbent blogg som god motvekt til verdens vold.
Æresprisen går til Ærturen ved Kristin Storrusten for å ha vært en god bloggevenn i flere år. Hvis en forbokstav på bloggen har falt ut er det i tråd med hvordan jeg representeres i linkelisten hennes.
Ø-prisen går til Øverdatter for å være morsom og bra. Øverdatter ser sånn ut inni hodet mitt:

Åpenhetsprisen går til Mirakel, en flott og menneskelig blogger som danner et verdig punktum på listen.

... og takk til de mange unevnte som også gjør dagen bedre gjennom koselige kommentarer i bloggen min. :)

You make my day-award fungerer som et meme, det vil si at du har lov å gi prisen videre hvis du har vunnet.

---

Postpost: Siste sjanse til å delta i norsk Bloggidol er nå. Bloggidol ble lagd i etterkant av "bloggelitedebatten", for å gi nye/uoppdagede bloggere en sjanse til å bli sett på lik linje som de mer etablerte. Og jeg har ihvertfall oppdaget en del nye blogger der. Fristen er klokken 12 fredag, men et par-tre timer for sent går sikkert bra. Klassen er åpen, dvs. du kan sende inn hva som helst som ikke er lenger enn 200 ord.

36 kommentarer:

Undre sa...

Hehe. Takker, Esquil. (: For øvrig deler jeg gjerne den prisen med en annen u-blogger, nemlig "Under stjernene". *^^*

Anonym sa...

Dette var uventet og veldig hyggelig, Esquil! Særlig dette med "behagelig person", siden jeg jobber med saken. :)

Da jeg begynte med blogg var jeg veldig lite bevisst på at dette faktisk også er et sosialt fellesskap. Jeg tenkte på bloggene nærmest som frittstående magasiner der folk presenterte synspunkter og diskuterte, og ferdig med det. Så viser det seg at folk er personlige. Og hyggelige. Og det setter jeg jo pris på, selv om jeg ikke blogger så veldig personlig selv.

Takk!

Anonym sa...

Åhh, nå lagde du min dag! :)
*smask*

Anonym sa...

Takk, Esquil :o) Navnet funker alle veier, og jeg smiler glad over W-prisen.

Frøken Makeløs sa...

Whoopey, takk skal du ha! Du lager min dag også! :-)

Unknown sa...

Nei har du sett...nå ble jeg glad :-)

Kan jeg også lage en sånn liste?

Anonym sa...

Takk og takk og takk! :)

Bildet er ikke langt unna, bare at jeg ikke har vinger og det er ikke riktig så tett mellom øya... ;)

Anonym sa...

"Først når han er borte vil vi skjønne hvem han var, og holde vakre minnetaler ved hans grav"

Noen håper vel at den dagen er nær og kommer til å møte opp for å ta en svingom, så prøv å holde de minnetalene litt korte da i det minste.

Esquil sa...

abre: lignende saker har jeg jobbet med og, og jeg tror mye ligger i selve det å prøve, kontra å gi beng.

minnea: *smask*

iskwew: vel fortjent :)

fr.m.: godt å høre :)

heidi: jepp, det er bare fint hvis du følger opp :) alltid vanskelig balanse med at noen uansett blir utelatt, men man får prøve å gjøre slike øvelser såpass ofte at alle som har fotjent kred får noe etterhvert. jeg har nok glippet litt der.

RD: :)
er det derfor du poster bildet også?

johansen, det jeg prøvde å si var at du har 'alltid' vært her, så man blir vant, og tenker ikke over at du fx har stor del av æren for at dette er et miljø og ikke bare masse enkeltblogger. så syntes jeg raga rockers formulerte den følelsen bedre enn meg. var ikke noe innebygd death wish der nei.

Rigmor sa...

Mye bedre enn 14 Februar i dette landet, der dagen er fylt av vin og sang, roser og lakrisundertøy. (Jeg forstår ikke den siste der heller, men seriøst, til og med på bensinstasjoner???!)

Anonym sa...

Uhm...Hæ? Jeg ble litt forvirra av den setningens presens... Men jeg velger å gå ut i fra at du mente "posteT", for da kan jeg svare nei. Det bildet ble posta i forbindelse med julefeiringa og ikke som et hint om mitt utseende. Du har jo blogga lenge nok til å vite at jeg ikke ser ut. ;)

Esquil sa...

Undre: ja lothiane er bra :) dere kan godt dele prisen. eller du kan gi den videre til henne i memeformen.

rigmor: en 14.februar som inneholder lakrisundertøy kan da umulig være dårlig?

Esquil sa...

RD: "poster" var vel som i engang postet, iblant poster, siden jeg innbilte meg at jeg har sett det to ganger i bloggen din :) men jeg kan ta feil.

tullprat.

Anonym sa...

Langt i fra toillprat. Jeg tror du har rett. Og jeg tror begge ganger var jul. :)

Esquil sa...

godt å høre :)

men siste setning i min kommentar henspeilte på siste setning i din.

Anonym sa...

Å?! Ha ha! Toillprat! :D

Rockette sa...

Åååå, u made my day, Esquil!
Right back @ ya.
Peace&Love

mirakel sa...

Du er en bra mann, Esquil. Det har jeg sagt mange ganger nå. :)

At jeg satte et verdig punktum var egentlig ganske stas. Og det er godt å vite at du ser åpenheten min.

*forsinket valentinsklem*

Anonym sa...

For en fin ting! Takk. Og for en timing (evt for en dårlig timing, jeg har nemlig tenkt på å gjøre noe lignende, og nå ser det jo bare ut som jeg hermer etter deg - men det er mest positivt, altså)

Og jeg kommer helt klart til å være Sonja Dadam (selv om det tok litt tid før jeg skjønte hva bokstavene stod for) en stund fram over. Og så skal jeg være Sonja Bada-bisj!

Anonym sa...

Wuhu!
Det er sikkert avdi eg nesten alltid smiler og er blid... :D

Delirium~ sa...

Tusen takk! :oD

Anonym sa...

Yay! Jeg er så glad i deg, Eskil! Jeg vet ikke hva mer jeg skal si sånn utover det ^-^

Anonym sa...

Støtter siste taler.
Dette trengte jeg, kjenner jeg. Takk.

Anonym sa...

Tusen takk! *smask*

Anonym sa...

Takk for mange linker til utrolig mange gode blogger!:) Du har gjort jakten mye lettere. (Ikke det at jeg ikke liker en utfordring, men nå har jeg blitt smålei av å valse inn på alle slags motbydelige blogger for så å legge igjen MINE spor på "unike leser-lista" deres. Nei, huff. Det må det bli slutt på.

Esquil sa...

peace&love, rockette :)

sonja baronesse av bakrus-angst, biskop i store jubeltabber?

mirakel, klem right back at ya. som med novellene mine begynte jeg med slutten da jeg skrev.

guri: det kan godt være, men det vet jo ikke jeg

delirium: værsågod :)

virr: *bluss*

BM: godt å høre :) håper du har det bra

frida: *smask*

andrea: sant nok, en må spa igjennom en del gråstein for å finne gullkornene der ute. men det skal ikke være noen motbydelige på denne listen nei :)

Esquil sa...

ah. bada. ok, dagenderpå-angst.

Elisabeth sa...

Tusen takk! :D

Anonym sa...

Jeg mister kanskje litt kred som feminist på dette. Vi vil helst ikke ha på oss at vi kan være greie innimellom. Men et hjertelig takk uansett!

Esquil sa...

heihei elisabeth, vær min gjest

sacca, beklager altså. for å kompensere kan du jo døpe om bloggen til førti, fæl og fjempeflem. skulle stemme omtremt like mye som nåværende tittel.

Anonym sa...

Så fint tiltak, Esquil! :)

Er litt sent ute, men tusen takk snille Undre som vil dele prisen sin med meg. *rørt*

Anonym sa...

Takk for fine ord! Og du har rett i at det kom til rett tid :)

Nissemann sa...

Tusen takk, Esquil. Dette gleder meg. Ikke å bli nevnt, men begrunnelsen du gir. Den viser at jeg ikke bare legger igjen et "prøver å være morsom"-inntrykk, men viser litt av meg selv også. Jeg satte stor pris (!) på den begrunnelsen!

Og jeg setter fortsatt stor pris på bloggen din, to år etter at jeg begynte å lese den... Og selv om jeg ikke kommenterer så mye hos deg nå, så vet du at jeg er her når lesertallene går nedover og du "møter tyngre bloggdager". Det går jo opp og ned, og jeg er der for dem som er nede. Kjendiser har nok venner... I hvert fall i kommentarfeltet!

Dessuten vet du jo at jeg kommenterer hver gang du skriver om FIFA-rankingen...

Esquil sa...

takk for det, lothiane :)

mihoe: godt å høre, stå på :)

nissemann: takkdu :) bra at dette er et karaktertrekk hos deg :) verden trenger sånne som deg.

Zava sa...

Sent men godt (..?); Tuuusen takk Esquil! Du er sann helt her inne!

*klem*

Esquil sa...

takk & vrsgod zava :)