13. februar 2008

Vegetarmat i Trondheim V: Ti besøk i en post

O'Martins, Stavne
Lite vegetarpreg her også, jeg gikk for Egg og Bacon. At jeg brant meg på eggeplommen så ganehuden min nå henger i en lefse, er muligens min egen skyld, men håret jeg fant i maten var ikke mitt. Terning 1
Restauranten fikk ny sjanse, på taco. Jeg er en sucker for mexikansk fôr, og i sin prisklasse ruler O'Martins byen på dette området. Terningkast 5 på tacomåltidet.
Snitt: 3

V i l l a I t a l i a, Heimdal
Jeg kjørte salat, dvs. endelig et ekte vegetarmåltid. Salaten hadde klart hermetikkpreg, de samme råvarene du finner på super'n, og porsjonen var for liten, trass i at prisen signaliserte noe annet. Lokalet og betjeningen var hhv. bra og høflig. Men jeg vil være mett når jeg går, Terningkast 2.

Egon, Søndre Gate
Vegetarfajitas. Spicy og kreativ. Helt egen klasse på vegetarfeltet til nå. Terningkast 6.

Egon, City Syd
Jeg valgte Pizzabuffet for å slippe å vente på maten. Grei, men kjedelig trø-i-deg-så-mye-du-kan-for-kroner-dittogdatt-pizza. Slik pizza pleier å ha tykk bunn og bred skorpe utenfor fyllet, så kunden skal bli fort mett. Men Egon skal ha for at de ikke red de sleipe triksene i boka for hardt. Lokalene midt inni et kjøpesenter er langt mindre sjarmerende enn den før nevnte Egon. Terningkast 4

Peppes Pizza, Heimdal:
Valgte salat med noe kjøtt i. Originale råvarer, dvs. ikke hermetikk, stor porsjon, greit måltid, bra lokale, meget sjarmerende betjening. Terningkast 5.

Venezia, Heimdal
Hot Pizza. Så hot at jeg svettet, og så mye mat at jeg ble seriøst mett. Helt glimrende. Terningkast 6.

Fellini, Heimdal
Salat. Helt grei. Fin plass. En sterk 4'er

YX, Kvål
Tine mente jeg måtte prøve YX. For å kunne sammenligne satset jeg på burgeren. Den var helt grei, men ikke nær Statoilburgeren på Nidarvoll, som jeg kanskje burde gitt enda mer enn fire. Terningkast 3.

Grønn Pepper, Fjordgata
Grønn Pepper har Taco, og det er for godt til å spise vegetar. Helt vellykket måltid, veldig nær toppkarakter, men muligens liker jeg taco for bra til å være objektiv. så, Terningkast 5

Dette er alle jeg har besøkt til nå. Statoil og BigBite er oppjustert, siden jeg var litt vel streng i starten.

Venezia 6
Egon, Søndre 6
Grønn Pepper 5
Statoil Nidarvoll 5
Peppes Heimdal 5
Fellini 4
Egon, City Syd 4
O'Martins 3
YX Kvål 3
Restaurant F e m B o r d 2
V i l l a I t a l i a 2
Shell Tiller 1
C r e d o 1
B i g B i t e 1

11 kommentarer:

Anonym sa...

Haha- nice.

Du gav ikke stedet vi spiste terningkast, da? Strøk det grunnet dårlig doplassering?

Esquil sa...

ah, jordbærpikene. det var jo en lunsj, så det blir litt urettferdig å sammenligne. men, hva sier du? 3, 4, noe i det strøket? jeg ble jo litt muggen av at det var så vanskelig å få vasket hendene før måltidet. men bra selskap, da.

Guri sa...

Du er ikkje veldig god på å faktisk finna/eta veggismat då... :p

Esquil sa...

Kanskje ikke så flink, men jeg er veldig snill.

Anonym sa...

Tror det var en firer for meg og et treer for deg. Jeg fikk sukkerfri mat og koste meg, mens du fikk ikke vasket hendene og ble ikke ordentlig mett, om jeg husker rett (c;

Esquil sa...

sant. dessuten ble det ikke noe slåsskamp utenfor, etter maten.

men maten smakte bra. det skal de ha.

Guri sa...

Det er duu nok :)

Esquil sa...

mm. men ikke ta mitt ord for det, kom og se selv.

Anonym sa...

Åh, nå fikk du meg til å savne Egon-maten :-/ Det var stamplassen min før jeg ble for dårlig. Fordi maten stort sett er innmari god og fordi man slipper å vente så lenge på maten der... Og fordi man har betalt før man spiser, sånn at man kan gå når man vil ;-)Og så er der så mange krinkelkroker at man kan finne et rolig hjørne uten for mye støy fra andre gjester...

Anonym sa...

Møtes på Ramp en gang da, Esquil. Vegetarburger eller annet.

- Lon

Esquil sa...

enig, beamer, egon er en bra plass.

gjerne det, lon :) prøvde å dra dit i helga på egen hånd etter dette tipset, men det ble for hardt. jeg satt i bilen utenfor, da.