10. januar 2007

Noe dataekspertise der ute?

1. Hvordan tar man en blogger-blogg av nettet på en slik måte at man har mulighet til å legge den ut igjen senere? Jeg har tuklet med delete-knappen, men det ser ut som om den sletter alt for alltid.

2. Er det flere som sliter med å skifte fra old blogger? Bloggene mine kommer ikke opp i new blogger, selv om brukernavnet mitt (esquil) gjør det. Jeg har ikke samme brukernavn i blogger og google.

3. Jeg har kjøpt ny bærbar pc fra HP og tastatur med integrert mus fra IBM som kobles til USB-porten. Tastaturet nekter å virke. Maskina påstår at enheten virker som den skal. PC-en ser ut til å bruke samme driver som for standardtastaturet, fra Microsoft, selv om jeg har installert IBM-driveren en hel del ganger. Jeg eksploderer snart.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, jeg har skiftet fra old til new blogger. Gikk smertefritt. Logger inn med samme brukernavn og passord som jeg bruker på gmail.

Ang. den nye pc'en din; lite trolig at det er tilfelle, men tastatur kan være disabled i bios. Siden det er en hp-pc, har du sikkert en garanti eller support avtale... Pc-problemer er frustrerende :-/

Anonym sa...

Nr. 1: Før kunne ein i alle fall ta bort postar ved å trykka "save as draft", då er dei ikkje lenger synlege for andre. Men det visste du nok. Og så kan du jo velga at berre førehandsdefinerte folk får sjå bloggen din og at ingen får sjå. Det vil vel og ha bra effekt.

Esquil sa...

takk for tips!

Målet er å unngå den runden med 222 save as draft og senere 222 publish.

men jeg har bladd igjennom hele dashboard uten å finne noe om forhåndsdefinerte lesere. jeg finner bare forhåndsdefinerte kommentatorer. kan jeg spørre hvilken meny dette ligger på (old blogger)?

Esquil sa...

da er new blogger på plass, og sannelig løste det også slette-problemet, i og med at jeg nå kan bruke guri-metoden.

bare %/¤#( tastaturet igjen nå...

:) takk igjen for innspill