25. oktober 2006

Den Gyldne Q: Resultater og Finale




Norges beste manneblogger:



1. LordX - Son of Man 21%
2. Hjorthen uttaler seg ... 15%
3. Iversen Revisited 13%
4. Are Kalvø 8%
5. Fra balkongen 6.5%
6. Jernbanespor 6%
6. Vox Populi 6%
8. Shädy Acrës 4.5%
9. De 7yv utvalgte 4%
9. Gjemmestedet 4%
9. Typisk Tor Andre 4%

159 stemmer. Til internettavstemming å være er mitt inntrykk at avstemningen ble lun og fin og rettferdig. Iversen tok en tidlig ledelse, men åpnet nok for hardt i år. Hjorthen snuste også på teten en stund, før Lorden festet jerngrepet.




Norges beste kvinneblogger:



1. Tines boble 22% *
2. Dyvekes verden 11% *
3. Reality Challenged 9%
4. Bærturen 7% *
5. Evas blogg 6% *
5. Fjordfitte 6%
7. IC's Sammensurium 4% *
7. Skyt meg. Nå 4%
7. Spaltet.net 4%
7. Vampus' Verden 4%

162 stemmer (på ett døgn).


Listene preges av lettere underholdning, jeg synes at de politiske bloggene har fått mer bank enn ventet. Kanskje ville en avstemning i en tung tung politisk blogg gitt et annet resultat.

Jeg tror at favorittene til de som googler seg tilfeldig innom bloggen var Are Kalvø og Fjordfitte.

Blogger merket * hadde muligens noe oppdrift av link hit. For å løse ujevnheten tar jeg med Mihoe i finalen. Fordi Mihoe ledet da linkingen begynte, og var klart best av de som ikke hadde link hit. To dameblogger per manneblogg stemmer bra med nominasjonene.

Da får vi en finale med de tre som ble oftest nominert:

LordX - Son of Man
I Taiwan spiser de ikke mandarin
Reality Challenged

Siden det allerede fins linker får alle mennesker på jorden lov å skrive hva som helst i bloggen sin. Skulle bare mangle.

Til slutt kred til bza som inspirerte meg til denne kåringen.

Florøflorøflorøflorøflorø.

5 kommentarer:

Anonym sa...

for ordens skyld syns jeg du kan legge til en * på lordx :)

Anonym sa...

Stemt, måtte beste blogg vinne!

For ordens skyld; jeg liker alle de tre nominerte, men måtte gjøre et valg

Esquil sa...

med * mente jeg ikke vanlig link i bloggrollen, men en link til selve avstemningen.

Anonym sa...

Det der med å ta med mihoe synes jeg du løste på en veldig rettferdig og fin måte:) Absolutt fortjent! (Hadde egentlig tenkt å si at hun måtte få min plass, det var jo den hun skulle hatt, men bedre sånn.)

Blir spennende nå! HeiaHeia!

Esquil sa...

takk, fint du ser sånn på det dyveke :)