6. mars 2008

Historiske bloggposter

Forskerne har endelig greid å gjenkonstruere deler av cybernett, altså det opprinnelige internettet som vi alle vet ble fullstendig ødelagt under andre verdenskrig. Mye interessant har kommet frem fra de antikvariske harddiskene. Her er noen av bloggpostene som ble funnet.

-------

Lykkeligst i Verden

Jeg har tenkt litt på å tatovere navnet til kjæresten min over ryggtavlen, slik som denne duden har gjort. Det ser fett ut.

OK, jeg vet hva du tenker, ingen kan være sikker på at kjærligheten varer. Men jeg vet inne i hjertet mitt at dette er for evig. Ingen kan skille oss. Jeg skal bestandig være sammen med kjæresten min. Vi skal gifte oss og flytte sammen og få barn og bli gamle sammen. Akkurat nå kan vi ikke gifte oss fordi hun er jødisk og ikke jeg, men det er ikke noe problem. Jeg tenker på å konvertere til jødedommen for å bli gift med henne. Hun er alt for meg.

Lagt inn av Adolf, 26/4/1919

----

Napoleonskake versjon 2.0

1 kg hvetemel
1 kg smør
5 dl vann
10 g salt
litt sitronsaft
100 g cannabisolje

Kaken tilberedes på samme måte som versjon 1.0, det eneste nye er cannabisoljen. Melet eltes godt med 100 g av smøret før cannabisoljen tilsettes som tredje ingrediens, altså før saltet. Vær forsiktig med kaken etter at den er stekt, den knekker lettere enn versjon 1.0.

Cannabisolje er noe nymotens greier vi fikk tak i her i Belgia. Den skal visstnok gi en helt ny dimensjon til bakverket. Vi tenkte å ha en skikkelig kakefest i teltleiren i kveld. Det skjer jo ingen verdens ting, dette er seriøst det kjedeligste felttoget jeg har vært med på. Ikke snev av fienden i noen retning, feige Wellington har gitt oss enda et land helt uten kamp. Når jeg ser meg rundt her er det nesten så jeg forstår ham, her er det bare jorder og kuer og bønder og gjørme overalt. Deprimerende plass. Men i kveld blir det ihvertfall kake på alle mann.

Postpost: Artig stedsnavn på byen vi passerte nettopp. Waterloo. Nesten som vannklosett.

Lagt inn av Napoleon, 17/6/1815





Posten er inspirert av en gammel LordX-ide

7 kommentarer:

Frøken Makeløs sa...

Hihi, kjempemorsomt!

Anonym sa...

Likte særlig den første :-)

Anonym sa...

Kremt, "lykkligst i verden" eskil, jeg synes det er viktig at man tar vare på de historiske skriveleifene også ;)

Når jeg først er innom og synser; skal man først tatovere navnet til dama på ryggen så synes jeg det er positivt at man velger noen med et såpass fint navn. Bedre smak der enn i halskjede i alle fall.

Og så krysser jeg fingrene for at det går bedre med meg og kjæresten enn denne Adolf (nordmann og amerikaner høres plutselig ikke så ille krasj ut lengre)

morsom post :)

Esquil sa...

fr. m: takk, hyggelig å høre det fra en kjenner i humorfaget :)

beamer: takk, selv liker jeg den siste best :)

jo, takk for inspirasjonen, minnea :) jeg måtte gå til deg og delirium for å studere den for meg uprøvde sjangeren 'jeg er så glad i kjæresten min'-bloggposter.

Anonym sa...

Hahaha! Nå lo jeg masse!
Men den Amundsenposten var syke saker- du er gal i hodet, du!

Jeg har ofte lurt på hvordan bloggposter av tidligere, kjente forfattere ville sett ut... Hm. Kanskje jeg skal realisere det prosjektet, mon tro?

Esquil sa...

nei, jeg er gal i venstre skulder. dessuten har jeg vrangforestillinger i lillefingeren, manisk depresjon i kneet, og galopperende panikkangst i ankelen. Men hodet er helt fint, takk som spør :)

you go girl :) forresten, takk for hyggelig bloggpost i dag, likte mellom anna dei søte dyra. pluss en ting til.

Anonym sa...

Det er beste sjangeren jo, jeg skjønner ikke hvorfor den ikke er mer utbredt ;)