8. mars 2008

Utvidet kart over Bloggeliten

Elisabeth ba meg utvide kartet over Bloggebyen, og selv om dette ikke er tidsbruk som kan forsvares på noen fornuftig måte, kan jeg ikke godt si nei til en dame på kvinnedagen.



For å se detaljene må du klikke på bildet (og deretter klikke forstørrelsesglasset).

Begrepene som brukes på kartet er ikke mitt syn på Bloggebyen, men til en viss grad parodi på bloggelitedebatten. Kosegata er for eksempel oppkalt etter Bettys påstand om at "eliten koser i kommentarfeltene til hverandre", Frimurergate er oppkalt etter radiohodes uttrykk "bloggingens frimurerlosje", etc.

Jeg støtter Hjorthens ide om å begrave elitebegrepet og heller bruke super-noddys-tankegangen.

---

Hvis du ikke skjønner et plukk av dette pratet bør du glemme det og gå videre. Du går ikke glipp av noe viktig. Hvis du vil sette deg inn i bloggelitedebatt kan du starte her.

90 kommentarer:

Anonym sa...

Akkurat sånn kan jeg like det: å bo litt i utkanten med en liten hageflekk for meg selv, men samtidig sånn passe urbant, men gangavstand til sentrum. Trivelige naboer også, ser jeg, med både Strekke, Indregard, Sissel og Erik på balkongen like ved. De andre naboene kjenner jeg ikke så godt, men vi er jo på nikk.

Men jeg har jo lurt litt på dette etablissementet til frøken Fleiss. Og så hun som virket så skikkelig!

mirakel sa...

Hoppsann. Mirakel Terapi til tjeneste! ;) Den likte jeg..!

Anonym sa...

Dette er jo Bloggeby, dette her!
Ellers- du har plassert Fullt Hus to steder på kartet. Siden jeg er autist med blikk for detaljer, osv.

Dette var jo rett og slett skrekkelig artig å se!

Elisabeth sa...

:D

Hugleik opp i mente etc. Dette var jo bedre enn jeg hadde trodd! Hurra for meg og min overtalelses evne!

Esquil sa...

abre: bra du trives :) heidi fleiss er en kjent horemamma, no offence til noen.

mirakel: hyggelig å høre :) tror du kan holde stive priser, det er et fint strøk du holder til i.

godt sett, virr. og det mangler en i i kristiane. på den annen side fikk jeg rettet opp skrivefeilen i reality challenged research center fra utgave en. så lastenes sum er noenlunde konstant.

Esquil sa...

gratulerer med dagen, lizzie :)

Anonym sa...

Du er verdens kuleste!

Anonym sa...

I like!

Morsomt! Men jeg tror jeg må flyttes lenger østover:)

radiohode sa...

Veldig bra! :-D

Jeg er plassert mellom meta og blogghoreri? Ikke helt feil. Ikke helt riktig. (Jeg har begge deler, men jeg har vel skrevet mye annet også?)

Esquil sa...

takk sonja, tenkte du kunne trives ved iversen.

selvisk, ikke etter listen min, men det er et poeng i at der ute er tallene mine ganske unøyaktige. ser at det er din gamle sambo Gretten som har huset ved siden av, forresten.

radio, blogghorestrøket skal du ikke ta personlig, det er plassert der fordi horer normalt trekker inn mot sentrum. det er jo ikke huseierne det er noe umoralsk med om prostituerte begynner å henge i gaten.

meta plass, derimot, passet fint der, iversen liker også meta. det er ikke noe galt i meta i seg selv. blogging er et nytt fenomen som vi bloggere kjenner best, og vi ville forsømme vårt ansvar hvis vi totalignorerte egenanalyse. samtidig som bloggmiljøet skal passe seg for å bli helt navle, noe jeg bør tenke på etter siste to poster.

Delirium~ sa...

Ganske fornemt strøk den Overklasseveien :D Jeg ser for meg at Deliriums kan være en litt hyggelig bok-cafe for de som som liker slikt!

(fin jobb av deg. moro. og så hyggelig og upretensiøst etter all den teite kranglingen jeg aldri skjønte noe av)

Swazi sa...

Finnes det ingen trange hospits i sentrum med rom for oss lurvete møkkabloggere som har levd et hardt bloggeliv på gølvet? Er dette et helt rent og møkkafritt samfunn der den økonomiske, kreative og meningsbærende eliten befinner seg trygt og godt bak høye gjerder, totalbeskyttet mot enhver form for real møkkabloggisisme? Sannelig sier jeg dere: "Det møkkabloggiske manifest" er like om hjørnet! Eliten har all grunn til å føle sin posisjon truet.

radiohode sa...

Esquil: Dette er helt uproblematisk, altså. :-) Har jeg skrevet om pupper og Lene Alexandra, så kan jeg vanskelig lyve meg bort fra det.


Swazi: Få manifester har vakt slik forventning. Skriv! Skriv!

~SerendipityCat ~ sa...

Så artig! :-D Jeg må bare si du er helt fantastisk kreativ og morsom. Dette var en god oppmuntring, tusen takk!

Anonym sa...

Denne var morsom, Esquil :-)

Godt å se at jeg ikke er med. Jeg holder nok til ute i skogen en plass. Trives der.

Anonym sa...

Næh, så praktisk med kart over denne nye byen som jeg nettopp har ankommet og så vidt begynt å orientere meg i :-)

Jeg er en forbistreifende backpacker som hviler i skyggen av trærne på Iskwews plass og nyter atmosfæren fra byen litt på avstand. En gang i fremtiden, etter å ha vært hjemme og modnet litt, så kommer jeg kanskje tilbake og leier eller kjøper fast bolig. Det blir nok i såfall i utkanten av byen, et sted langs Møkkablogger Highway.

Anonym sa...

Dette må være koseligste nabolaget jeg noen gang har bodd i. Omringet av Lothiane, Flopsy og Storrusten, og med så mange andre i gåavstand. Kan det bli bedre? :D

Anonym sa...

Og gratuler med dagen til Elisabeth! :)

Elisabeth sa...

Elise: Jeg har ikke bursdag, egentlig - Eskil mente nok det i Kvinnedagsform;) Så vi hyllest alle sammen!

Anonym sa...

Ah, haha, sånn går det når man henger seg på andre gratulasjoner :p

Men siden det er kvinnedagen velger jeg å beholde gratulasjonen men utvide den til å gjelde alle :)

Anonym sa...

Nydelig - Ser for meg salgsannonsen;
Beliggende på rett side av Møkkaborger Highway, med gåavstand til zoo, galleri og bibliotek, Et grønt og fritt nabolag hvor man er på smil og nikk med naobene. Og med enkel ankomst til downtown via Kosegata ( NB undergang så du slipper å bevege deg inn på den sterkt traffikerte Møkkeborger HW) - :-)

Antagelig byens mest eksklusive strøk. Jeg antar at prisene vil stige raskt i denne del av byen. Vi står selvsagt i fare for en oppdeling av tomter og fortetting -men det kan vi leve greit med tror jeg ;-)
Flott jobb!

Anonym sa...

ÅÅÅ! Iskwews Isenkram like ved Drusilla Theatre.

Dette er veldig bra, Esquil - når neste Bloggeliten debatt kommer, er det bare å henvise til denne.

Anonym sa...

grrrrr!

Anonym sa...

Neida.

Anonym sa...

joda

=Anja sa...

Kuuult:o)
Men hvor ligger MENSA???

Esquil sa...

haha bm :)

men du rammes som sagt litt av metoden fordi forfatterbloggere knapt har personlige linkelister. det er du og to til som har flest linker av forfatterbloggerne da, hvis det er noe trøst ...
det blir på en måte en egen bydel.

petter, jeg mener da jeg satte neppe.no på kartet. men jeg kan jo rote. jeg har f.eks. en mistanke om at det fulle huset lengst øst egentlig er genese.

swazi: du var i det minste med å definere eliten. eller, du ville vært med hvis du hadde hatt linkeliste.

ellers, tusen takk for kommentarer alle sammen :)

Nissemann sa...

Ha ha, bedre og bedre! Og jammen er det ikke et nissehus her også, i Luksusveien - og med luksusnaboer! Jernbanespor, bussblog, sexy og kvitveis - og fjordfitte over veieh. Aner jeg et lite swimmingpool i Nissehagen også? Hmm, lekre greier.

Esquil, dette var knallbra. Jeg vet at du har hatt det gøy når du har plottet inn navnene også. Spesielt da Hjorthen Tower krympet ganske kraftig fra versjon 1... :o) Fortsett å del slik moro med oss!

Mine favorittnavn fra kartet: Tine Meierier, Glamourbiblioteket (noe motvillig...) og Victoria Terasse - praktfulle koblinger!

Esquil sa...

Takk :) joa det var gøy

hjorthen tower er ikke krympet med vilje, det er projeksjonen i google earth som tar bort høyden på husene. (det ser ut som om kameravinkelen er fra siden, mens bildet er tatt rett ovenfra.) man kan ane høyde ut fra lengden på skyggen.

hjorthen fikk en statue som trøst, da.

Nissemann sa...

Aha, statue... Ser ut til at kampanjen "Kron Hjorthen med en statue" har ført frem. Kjekt! Ellers er det jo en fin symbolikk i at et lavt Hjorthetårn kaster lang skygge. :o)

Nissemann sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Kjempeartig! Og vips ble dette bakgrunnsbilde på desktopen min. (Håper det er greit...)

Så koselig, jeg liker veldig godt strøket - mange trivelige naboer jeg gjerne skulle hatt nærmere in real life. :)

Flott tiltak, Esquil!

Esquil sa...

kronhjorthen?
ja, statue må til, vi må holde oss inne med gudfaren.

takk, lothiane :)
det er en ære å være representert på desktopen din :)

håper dette ikke genererer bitterhet blant de som ikke står på kartet. det har vært noe omtrentlig matematikk i utkantene fordi listen jeg brukte opprinnelig bare var ment å finne tolv hus, så jeg var nok ugrundig rundt nummer femti. Mulig for eksempel elefantzonen skulle vært her.

men. det er jo bare tull.

ver1e sa...

Jeg lurte på om det var mulig å få kjøpt en tomt/hus i nærheten av Lothiane? Da hadde det vært litt enklere å besøke henne, nå må jeg jo sette meg i bilen og kjøre ihvertfall 15 minutter!

Esquil sa...

det er jo ganske nær kanten av kartet, så det fins ledige hus i nærheten. snakker vi hard valuta her? :)

ver1e sa...

Tja, for å komme på kartet over elitebloggere er jeg villig til å diskutere. Hva forlanger du for en medium stor tomt med et passende hus? Jeg forlanger ikke mye, så lenge jeg får plass til min pc, ps3 og prosjektor, samt boblebad og et av disse HTH-kjøkkenene uten håndtak. Og når jeg tenker meg om trenger jeg et barnerom også.

How much? Special price for me, your friend? ;-)

Esquil sa...

Jøss, jeg får være eiendomsmegler! dette tar uventede vendinger..

Vi har et nydelig hus med blått tak ledig i Blogspotvei, mellom Martinsen og Goodwill. Det skal jeg bare ha noen skarve kyllinger for.

Ellers har vi jo et digert hus på andre siden av jernbanen for johns jernbanestasjon, det koster en geit.

Skal du over på den andre siden av motorveien komemr tompteprisene fort opp i et esel.

Anonym sa...

Supert tiltak. Og dessforuten ordentlig underholdende, Eskil, selv om jeg er oppriktig lettet over å befinne meg utenfor kartet.

Hold oppe det gode arbeidet!

Frøken Makeløs sa...

Eskil, hva ville Bloeggebyen vært uten deg? Fantastisk kart - og jeg har min egen brudesalong - wee!! Stort mer fornøyd enn dette går det nok ikke an å bli tror jeg. Takk takk! :-D

Anonym sa...

Mitt hus ble så fullt at jeg ble nødt til å få meg et anneks, ser jeg. *fornøyd*

Rockette sa...

Ah, fantastisk, Esquil - du er super!
lett å finne til orbit her, gitt. Hyggelige naboer og alt mulig:-)

Anonym sa...

Godt å se at det er funnet plass til en busstasjon på kartet, skjønt jeg stiller meg tvilende til hvorvidt det er min blogg som er årsaken. Jeg regner heller med at forfatteren følte det naudsynt å ha med et kollektivtilbud - men uansett er jeg nå igang med å legge opp traséer og rutetabeller slik at de fleste beboere vil få et tilstrekkelig tilbud.

=Anja sa...

------------------------------
Hehe

På tide med litt temperatur

No hard feelings- hverken til Esquil eller noen andre
Tenkte denne posten kunne være litt halv- relevant


Ti bud til deg som ønsker å oppnå "suksess" som blogger:

Pkt1
Opprett nære og gode forbindelser til anerkjente bloggere som f.eks. Mihoe, Esquil,Minneapolise,Radiohode, Hjorten, Iskwew, Habben etc. gjennom blogginga-
Legg inn kommentarer som indikerer at du ser opp til vedkommende
Stor fordel om du er FF eller har fitte mellom lårene- hvis ikke bør du vurdere kjønnsbekreftende operasjon

Pkt2
Unngå kommentarer med ironisk og intelligent undertone- Det vil slå kraftig tilbake selv om det aldri er vondt ment
(Ok da- Her har undertegnede overvurdert sine "kolleger" og trudd de forsto spissformuleringer)

Pkt4
For all del- Ikke undersøk/ hold hemmelig hva ordet integritet betyr

Pkt3
Vær alltid positivt innstilt til bloggekonnkuranser-(OK da Esquil- Her har j fordommer- det innrømmer jeg)
Husk bloggingas egentlige misjon er å skille klinten fra hveten så og si
Hvem som rager høyest til en hver tid
Vi lever jo i et konkurransesamfunn for svarte!!!

Pkt4
Unngå å lage poster med intelligens og livserfaring
Si meg:
Hva skal vi egentlig med RL?


Pkt.5
Skriv gjerne om miljøvern,du trenger dermed ikke å gjøre en dritt med dine egne negative vaner
Du virker ansvarsbevisst
Skriv gjerne også om krig og elendighet i det fjerne utland
Alle kan med selvsyn se at du har moral
Mottoet må bli: La alle tro at du etterlever det du forfekter

Pkt6
Legg gjerne ut sykejournalen din i ny og ne(Hei Rockette!)
Tenker du negativt om dine muligheter til å bli frisk- så blir du ihvertfall ikke det!(I know av egen erfaring)
Dermed kan du i lang tid fremover sikre deg en egen liten menighet som vil høre på dine betraktninger
(Ps: Bedriver selv med tragiske sutreposter innimellom- men forsøker å komme meg videre)

Pkt7
Heng deg på og lag godt kamuflerte blåkopier av aktuelle medieoppslag
Du fremstår med dette som et originalt og selvstendig tenkende individ
Blogger med personlig innhold kan du bare glemme først som sist

Pkt8
Ta ikke opp ømtålige saker med bloggere du setter høyt- dette er uhyre viktig
(Her må jeg innrømme at jeg har store problemer(Hei Betty!)- skal jeg sleske eller være oppriktig?)

Pkt9
Ta for all del ikke med stoff av personlig karakter- eksempelvis egne dikt eller bilder- dette trekker nivået på bloggen din rett ned i gjørma
Men når du blir berømt kan du gjerne komme med sånt- da får det motsatt effekt
Du blir en storhet

Nr10 til slutt
For all del:
Denne er viktig, Habben og andre :
Stå frem i offentligheten med hevet hode!
Dvs.
Selvfølgelig(Hehehe) NÅDELØST ANONYMT
--------------------
---------------------
------------------------

Dette ble en litt rotete post med som vanlig/ med mye overlapping

Skal skjerpe meg neste gang!
Er litt vel bipolar i kveld- og det vil nok til slutt bli min bane:0/

Hilsen anonym
------------------------------------------------
Label`s : Shaken and totally disturbed:0/
--------------------------------------------------------------

Slutt
--------------------
-----------------

ver1e sa...

Jammen godt at jeg har familie som har gård! Jeg sender over ti kyllinger, et esel og et par geiter umiddelbart!
Det er bare å måke ut av fjøs og stall og gjøre det klart for dine nye familiemedlemmer! :-D

Jeg gleder meg til å flytte inn!

Anonym sa...

Og alle de andre da? Hm - hva med dem? Skjønner jo at dette er DIN by, og ikke for å virke sur eller noe, men man ser jo at alle de andre ikke har får bo i den byen. De får vel finne seg en annen by kanskje? Sjøl hadde jeg tenkt å ikke bry meg, men kunne ikke la være. Det finnes så uendelig mange blogger der ute, og derfor kan vi lage uendelig mange bloggebyer. Og de som ikke får plass i din by, trenger vel heller ikke å ta det så tungt, og de som får plass - ja de får vel kanskje ta det som en ære? Ikke vet jeg. Kall det Esquils Bloggeby. For det er det det er.

Anonym sa...

Jeg trodde egentlig jeg bodde i WordPressvei og ikke nærheten av krangleblogger freeway?

Uansett, var litt overrasket over å se bloggen min i tettbeboede strøk.

Men ellers var dette morsomt, selv om jeg også mener Hjorthens fremstilling er mer riktig.

Rockette sa...

Hvorfor er du så slem, Anja?
Jeg ble i veldig godt humør av Esquils post, jeg synes det er storartet at vi har slike muntrasjonsråd rundt oss - selv i kyberrommet.

Esquil sa...

tusen takk for hyggelige kommentarer jarle, lin, fr. makeløs, rockette :)

vera, det er ikke meg som skal ha dyra, det er folk i afrika. sjekk linkene :)

bussemann: det er bra. og busstasjonen er der som følge av utstrakt linking til bussbloggen.

spindellett, tankegangen din er ikke på jordet, det er helt klart mange bydeler som ikke er dekt her. men navnet 'esquils bloggeby' vil være noe misvisende, da jeg hverken er på kartet eller har hørt om alle bloggene på det. metoden er forklart her, og den er selvfølgelig ikke perfekt, men jeg synes kanskje den stiligste måten å kritisere metoden ville vært å foreslå en alternativ metode.

fru w, jeg mener vel at den veien leder ut til kranglebloggene. men OK, maria mytterist har kanskje havnet der on purpose. så havnet neppe.no-petter ved maria fordi han ofte henger i bloggen hennes, så havnet du ved siden av neppe fordi jeg assosierer dere med hverandre etter denne fornærmelsen. pluss, selvfølgelig, at dere har like mange innlenker.

=Anja sa...

Hei Rockette!
Det er no din oppfatning at jeg er slem da- det har j oppfattet for lengst!
Personlig forsøker j å være et muntrasjonsråd

Men det er helt OK for meg om Esquil sletter forrige kommentaren min- for j får det ikke til herifra

Hilsen fra Byåsen

Slutt

Guri sa...

Eg kjenner jo ingen av naboane mine jo!
(Dvs. eg trur ikkje dei linkar til meg og eg trur ikkje eg linkar til dei. )
No må eg jo sykla om eg skal på besøk til nokon eg kjenner.
Skjønt, det er jo mogeleg eg har meir i krangleblogger freeway enn i kosegata eller luksusveien å gjera uansett.

Jaja. Eg er jo uansett overraska over at eg i det heile etke er nok linka til til å koma med :p

Anonym sa...

vox ligger akkurat mellom kosegata og overklasseveien. Haha.

Jeg er veldig fornøyd med nabolaget mitt. Jeg ser helt klart at det er mulig å sitte på balkongen (altså min balkong, ikke balkongen) med et glass rødvin og rope over til Randi og abre for eksempel - ja, de andre også, for man må jo bli bedre kjent når man har blitt naboer. Jo, her er potensiale.

Jeg ser også at jeg har bibliotekarer i nærheten, kult. Og du har plassert Goodwill ved siden av den somaliske ambassaden. Hehe.

Men du, jeg får ikke helt med meg hvilken gate jeg bor i? Bor jeg slik til at jeg kan leie ut et rom?

Esquil sa...

guri, det ligger ikke noen krangle-insinuasjon i den plasseringen fra min side, asså :) og du er jo nær meningsfelle sigurd. tror du ble valgt inn på et valgskred fra raude blogger som var med i det statistiske grunnlaget (særlig bloggidolfinalister).

sissel, jeg tolker det som at du bor i sonitusvei. skulle tro det går an å leie ut et rom eller to ja. selv ville jeg heller brukt rommene til fangekjeller og fått litt respekt i gata.

anja, det var jo bare resirkulering av en gammel bloggpost, ikke?

Guri sa...

Aha.
Så det lønar seg altså å kjenna alle commiane ;)

(no skal eg liskom skriva semesteroppgåve, så det kan vera eg kjem til å spamma bloggen din litt i næraste framtid)

Anonym sa...

Burde det ikke vært et krypinn der til Martin Bekkelund og Eirik Newth?

Anonym sa...

Rocky: drit i Anjas kommentar. Det er ulik form for humor ute og går, tenker jeg. (For jeg er litt raus i dag.) Dessuten stemte den ikke på deg, du vet jo du skal bli frisk! :)

el Vera: Du må gjerne få rom i herberget hos meg, jeg har innmari god plass. Selv tar poden og jeg penthouset, så kan du velge selv hvor du har lyst å bo. :)

Anonym sa...

Jeg har fått et SINNSYKT svært hus, så alle som ikke har noe sted å bo, kan være problemungdom og henge i parkeringshuset mitt :D

Esquil sa...

guri, det er du alltid velkommen til :) og å kjenne commier tror jeg lønner seg ja. de styrer kulturnorge.

bza: de bor hhv 1 og 3 linker utenfor kartkanten.

virrvarr, p-huset ditt kommer til å bli tagget ned :)

=Anja sa...

Esquil:
Ja- det er bare et skarve plagiat:0/

Lothiane:
Selvfølgelig ønsker j at Rockette skal bli frisk- og jeg vet jeg hjelper henne med mine utspill-
Det er igrunnen godt nok for meg

Guri sa...

Esq: Nei det er det ein inkompetent APar som gjer...

Virrvarr; Eg kjem gjerne og målar i perkeringshuset ditt, til trass for at eg har mitt eige hus :)

Esquil sa...

guri, det er på makronivå. det er ikke giske som bestemmer hvilke manus oktober forlag skal utgi eller hvordan programmet på litteraturhuset skal se ut :)

Guri sa...

Nei, men det er han som bestemmer kven som skal få statlege tilskot, og for musikk og teater er statlege tilskot VIKTIGE. Då er det litt dumt om den som liksom skal administrera tilskota ikkje har tilstrekkeleg kunnskap om fagområdet den skal administrera.

Uans. Eg har verkeleg problem med å skriva den oppgåva. Til trass for at eg synes temaet er interessant og at eg veit kva eg har tenkt på skriva. Ajaj.

Rigmor sa...

Men altså, må man ha en så stor vei rett gjennom byen?!?

Anonym sa...

Anja: Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Du vet ingenting som helst om hva som hjelper Rockette. Du bare antar dette utfra deg selv. Og tar helt feil. Det du sannsynligvis klarer er å såre henne (og andre det gjelder).

Men det du skrev er så bak mål på alle de jeg kjenner på nett som skriver om sykdom. Er det noen som er gode på å hente fram håp og lyspunkter så er det jaggu bloggere med kroniske sykdommer.

Esquil sa...

guri, det siste avsnittet høres ut som the story of my life. lite jeg kan hjelpe deg med. eller, kanskje det hjelper å kjede seg noe gruelig.

det måtte bli sånn, rigmor, for i de andre retningene står det MILLER MEDICAL SCHOOL og sånne ting. du kan ane slike bokstaver helt øverst. du får samle en lenkegjeng og prøve å få møkkablogger highway gjort om til park. ellers var det hyggelig å se at du har flyttet inn i bloggebyen, jeg trodde du bodde i england :)

=Anja sa...

Djeeezuuss- Lothiane:
Har du også sett for mye månefisk i det siste???

Guri sa...

The story of my life too.
Eg greier ikkje å få gjort ting om det er meir enn 24 timar igjen til deadline, samtidig veit eg at eg ikkje har tid å skriva det på tysdag. Og på onsdag må eg vera ferdig.

Anonym sa...

Anja: jeg kan heller ikke fatte og begripe hvor den såkalte hjelpen lå i den kommentaren. Jeg oppfattet den som slem. Selv om den kanskje ikke var sånn ment.

ver1e sa...

Esquil: Jada, jeg skjønte det da... Bare prøvde å vri meg unna, siden økonomien min ikke tillater å kjøpe dyr til andre akkurat nå. Men som du så over her, har en av mine aller besteste bestevenner tilbudt meg husrom. Så da flytter jeg inn i Lothianse Stjerneobservatorium med HTH-kjøkken, PS3 og alt :-)

Men takk for tilbudet! :-D

Esquil sa...

guri: men om noen år vil det ikke ha noe å si :)

lin: støttes.

vera: full forståelse :) er egentlig vanskelig å redigere kartet, fordi jeg lagret det i feil format ...

Guri sa...

Det kjem jo an på om eg står på oppgåva eller ikkje, iom at eg faktisk har eit yrke til sommaren om eg står i alle faga ;)
Men no har eg faktisk fått skrive så mykje at eg kan ta kvelden. Hurra!

Anonym sa...

Anja: Jeg leste ikke gjennom innlegget ditt før etter at jeg så kommentaren til Lothiane. Grunnen? Jeg gidder ikke lese hatspamming i kommentarfelt, det kjeder meg.

Den «Hei Rockette!»-greia var kjempedrøy! Og det er et kjipt sleivspark til andre som skriver om problemene sine (som Delirium, Lotiane og meg selv til tider.) Nå er det sånn at jeg vet at det er mange som følger med Rockette, Delirium ol og får mye styrke ut av å lese dem og høster av deres erfaringer.

Legg gjerne ut sykejournalen din i ny og ne(Hei Rockette!)
Tenker du negativt om dine muligheter til å bli frisk- så blir du ihvertfall ikke det!(I know av egen erfaring)
Dermed kan du i lang tid fremover sikre deg en egen liten menighet som vil høre på dine betraktninger
(Ps: Bedriver selv med tragiske sutreposter innimellom- men forsøker å komme meg videre)


Dette tekstutdraget er bare kjip edder og galle, og du får ikke lurt meg til å tro at det var «hyggelig ment». Avsluttningssetningen om «tragiske sutreposter» sier klart og tydelig at du mener at Rockette m/fler skriver «tragiske sutreposter».

Slik jeg tolker det postet du et blogginnlegg du ikke fikk lesere eller kommentarer på her hos Esquil for at andre skal se det og reagere.

Vennligst gå et annet sted og be Rockette om unnskyldning.


Esquil: Jeg liker tægging, jeg! Grafitti ftw! Jeg vil gjerne males ned (c;

=Anja sa...

Ja så er jeg veldig slem da!
Helt enig!

Regner med at Rockette er istand til å svare for seg selv
Jeg skulle imidlertid ha sløyfet uttykket sutreposter- but then again-
jeg er ingen maskin
Prøvde bare å få litt temp i feltet, og nå begynner det å se bra ut:::000)))

Tine sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
=Anja sa...

PS:
Terningkast 4 til Esquil som så langt
har vært nøktern og inkluderende her i feltet:o)

Anonym sa...

Esquil: Så jeg havner i feil nabolag bare fordi Petter (neppe.no) lurte litt på om du kunne være en Sauron-blogger..?

Anonym sa...

Veldig voksent.

21 år med navnet Tine. Tror du ikke femten år med Tine-melk var tøft nok?

Ærlig talt.

Nei da. Det går bra, så lenge jeg er plassert liksom.

=Anja sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

*gapskratter*

Nå fikk jeg assosiasjoner til en meget opprørt Miss Piggy som i en Muppets-film presterte å komme med den akk så harde fornærmelsen om at noen "dessuten var dårlig kledt!" før hun kastet på håret og trampet videre.

Fader at jeg ikke husker hvilken film det var. *humre*

Anonym sa...

Forøvrig er det veldig godt å se at folk er tøffe nok til å be om unnskyldning. Det står det respekt av, Anja.

Esquil sa...

fru W: Jeg hadde vært storfornøyd med å være naboen til Guri og to hus unna Rigmor. Jeg plasserer ikke msn-vennene mine i et dårlig nabolag :)

Når du gir uadressert kritikk har du fordelen at du slipper å konfrontere direkte de du tenker på, men prisen du betaler er at andre kan bli usikre på om du er ute etter dem. Særlig når du ikke dementerer slike gjetninger som petters.
Uansett. Det er lenge siden nå.

guri: grattis :)

virr: ja, det så vi på bloggidolbildet ditt :)

anja: takkdu

tine: jeg tenkte at du trengte noe vondt og vanskelig her i livet, siden motgang foredler sjelen :)

Esquil sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Anonym sa...

Min siste kommentar for kvelden/til Rockette:
Trudde virkelig ikke at j såret deg spesifikt - men beklager sterkt ettersom j tydeligvis har gjordt det!
Love from yonder!
Bare til Rockette!
ifra Anja:0)

Slutt

Esquil sa...

anja, jeg tar bort PSen din. det holder nå.

Anonym sa...

Jeg har bestemt at Ordentlighuset er et sted hvor man kan leie selskapslokaler til forskjellige tilstelninger. Man kan ha møter og seminarer der også, til nøds, men det skal bare være gøye møter og seminarer hvor man lærer ting som man er interessert i å lære. Dette til orientering.

=Anja sa...

Ok-Esquil
Ingen problem

Vil uansett leserne/og Rockette fortjener å få vite at PS-en min ikke var stilet til henne- men til en annen her i feltet som fortjente det
Men det blir heller vanskelig nå

Takk for støtte fra alle bloggerne her!(Ironi)

Takk for real fremferd fra Esquil

En god dag allihopa

Slutt

vibeke sa...

Hei - spindellett her. Du vil ikke at jeg skal kritisere din metode uten å komme opp med alternativ metode. Din metode er sikkert grei nok for deg og mange med deg, men ikke god nok for meg. Min alternative metode finner du på min side. I alle fall et forsøk på å beskrive en metode. Jeg vil ha mer gafling, ikke så mye "følg Jon" :-)

=Anja sa...

Hallo igjen
Overså kommentar fra Lin-
Takk- Lin :0)
Slutt

Anonym sa...

Esquil: Ja, ok, jeg gir meg. Det ble kanskje litt sleivete. Men det ble litt vanskelig for meg å hverken avkrefte eller bekrefte når jeg kun hadde lest en post hos deg på den tiden. Det var egentlig noen engelske bloggere jeg tenkte på akkurat når det gjaldt den typiske Sauron-bloggeren, og jeg burde vel kanskje ha fått hivd det inn et eller annet sted.

Men ja, det er lenge siden nå. Og det var ikke naboene jeg klaget på heller. Men nå gjør jeg meg vel egentlig litt fortjent til å bo problemgata.. ;-)

Esquil sa...

jeg vet ikke det, jeg vil si at det er nå du ikke gjør deg fortjent til det. I den ekte kranglosfæren starter få kommentarer med "ja, ok, jeg gir meg"...

det var hyggelig å høre at du ikke tenkte på meg den gangen. og forøvrig var det jo en dyktig laget post :)

Anonym sa...

Bedre sent enn aldri - oppdaget at jeg hadde fått et Inn! Veldig hyggelig og er veldig fornøyd med å kunne tilby plass til overnattingsgjester like ved Kjernen Park og med gangavstand til Drusillas teater. Etter hva jeg har skjønt holder den makeløse brudekjolebutikken hus ikke langt unna Tiqui Inn også IRL.

Jeg er ikke istand til å lese hva som står over pilen til VG-bydelen?

Fantastisk flott jobba, Esquil!