6. desember 2008

Esquil in concert

Bandet jeg spiller i, We All Commit Smaller Crimes At Some Stage, spiller på Garage tirsdag 9.desember. Den liflige musikken vi byr på er tungt inspirert av band som Foo Fighters og Garbage. Jeg burde også tilpasset min youtube-schläger Kari Pekka Kyrö til bass og trommer, men det får bli neste gang. Dette er presentasjonen av bandet som ligger på Garages hjemmesider:

WE ALL COMMIT SMALLER CRIMES AT SOME STAGE

Crimes er et band som kun vil det beste for ørene dine.

På vokal har vi den verdenskjente Sigrid Sofia Talullah Kleiva-Gramstad, den uekte datteren av Elvis Presley som vokste opp i Neverland hos Michael Jackson. I USA kan ikke Sigrid gå i fred på gaten. Hun synger renere enn tjuefire karats gull og med mer hudløs sårhet enn et nyomskåret mannelem. I norsk offentlighet har hun kun vært en snartur innom Idol, men klippet måtte kastes fordi det ødela programmets image da Tor Milde spratt opp og ned som fjortisjente på boybandkonsert og Jan Fredrik Karlsen besvimte.

weallcomitakks.jpg

Bassen til Christine Næss Evensen kan virkelig sette jorden i bevegelse. Hun startet karrieren som gatemusikant, og har jobbet på eksotiske steder som Bam (Iran), Kobe (Japan), Sichuan (Kina) og Banda Ache (Indonesia).

På gitar har vi Eskil. Han ble i 1995 kidnappet av den peruvianske Faltu Riltu Raltura-geriljaen, og ble holdt innesperret i tolv år. Hans eneste cellekamerat var en gitar. Han måtte spille skalaer i atten timer hver dag for å få død gekko til middag. Det sies at da Eskil ble slept ut av cella og spilte noen riff for CNN, la Eric Clapton opp karriéren.

Trommeslager Stine Grønbech er best kjent for hendelsen da hjertet til fotballspiller Ståle Solbakken stoppet under en kamp. All opplivning var oppgitt, Solbakken var død, da Stine begynte å slå på en supportertromme på tribunen. Den perfekte rytmen forplantet seg gjennom bakken, dunket blodet igang og startet hjertet. Da atomuret i Paris i 2003 sluttet å fungere, ble Stine Grønbech hentet inn for å holde rytmen inntil et nytt, presist ur kom på plass.

Vær der eller vær firkant!

14 kommentarer:

Unknown sa...

Dere kan kanskje legge ut noe til nedlasting for de som er firkant?

Anonym sa...

Firkant, eller geografisk handicappet.

Anonym sa...

Jeg skal dit, for en venninne av meg skal også spille. Hurra!

Lilly Craft sa...

Skulle gjerne ha vært der. Men hvor har det blitt av Hertugen? Har han gått av med pensjon?

Esquil sa...

rigmor, vi får se. da må noen i så fall holde kameraet.

hehe sigurd, thats a good vending :) geographicly challenged.

Fr M, kult! jeg som trodde du var en bot. da kan jo du holde kameraet :)

LC: Han er ihvertfall permittert i denne sammenhengen. Forrige gang jeg spilte konsert, stilte jeg nemlig som hertugen. Det så ganske oppsiktsvekkende ut når resten av bandet var streit kledd. Noe som førte til at jeg følte meg selvlysende, fingrene ble som fuktige, kokte pølser, og gitarsoloen gikk, tja, ikke inn i musikkhistorien.

Guri sa...

Det er dagen før kinesiskeksamen, så eg er nok firkanta.
Men neste gong, dååååå..

Anonym sa...

Neineinei. Skuffa nå! :(

Garage Oslo - ikke Garage.

Garage ligger i Bergen, og har gjort det siden litt før kristus bestemte seg for å legge metallen på hylla, og heller starte religion.

Men altså - her hadde jeg forhåpninger om at du faktisk kom til å spille i Bergen, og så borker du hele greia ved å spille på Garage Oslo (som for så vidt er samme stedet, bare 50 mil unna) :(

Skuffa nå!

Anonym sa...

Jeg er også geografisk utfordret/firkanta. Men tvi tvi på konsert!

Nysgjerrigpetra sier: Hvordan kom det til at du startet band sammen med bare jenter? Evt1; Hvordan kom det til at jentebandet ville ha med en gutt? Evt2; Hvordan ble dette bandet til?

Anonym sa...

Det er åpenbart litt av et band du spiller i, gratulerer med det.

Og sånn apropos at jeg akkurat nå skriver et A-essay (har jeg bestemt meg for at jeg skriver et A-essay, så blir det sikkert slik) om det peruvianske styret på 1990-tallet, så bekymrer det meg litt at jeg aldri har hørt om den geriljaen du er blitt kidnappet av, og det to år etter at geriljaene i Peru liksom skulle være bekjempet! Så mye er de historiebøkene verdt, altså.

Jeg er nok derfor for opptatt med å gjøre research på geriljaer (eventuelt ligge og vugge i fosterstilling under spisebordet fordi jeg ikke får til å skrive et A-essay likevel) på tirsdag til å gå på konsert, men spill bra fordetom :)

Ujevne tanker sa...

Oj så kult, Eskil.
Dette burde man få med seg, høres det ut som. Finnes det noen linker tru?

Unknown sa...

millaxico:

Faltu Riltu Raltura-geriljaen har eksistert i mange år og har også forgreininger til Norge. Den er blant annet nevnt i en av våre gamle folkeviser:


Og mannen han gjekk seg i veda skog,
- hei fara i veda skog. -
Då sat der ei kråka i lunden og gol.
- Hei fara. Faltu riltu raltura. -

Mannen han tenkte med sjølve seg;
Skal tru no den kråka vil drepa meg?

...osv.


Det er altså en gerilja av aggressive kråker som gjør ugagn. Foruten Peru og Norge er det ting som tyder på at de eksisterer i både Japan og Tyskland.

Håper dette hjalp deg med essayet ditt.


esquil:
Jeg skal prøve å være der. Høres morsomt ut.

Anonym sa...

PS til millaxico: Kråkevisa finner du her, hardcoreversjonen her og den kjipe teknoversjonen her.

HB sa...

Kult! Ha en strålende kveld!

Anonym sa...

Haha. JEg hadde noen msn klipp som spilte i bakgrunnen, og da jeg kom inn på siden din- begynte den derre "jump around sangen".
litt artig sammentreff.

huheii