28. desember 2008

Esquil svarer på spørsmål

I fjor på denne tiden svarte jeg på spørsmål fra deg, kjære leser. Den gangen la vi oss på en seoghørish linje, i år er det fritt frem. Spør om hva som helst, og jeg skal svare så langt tid og evner tillater.

Blant ting jeg vet litt om kan nevnes forlag, boligkrakk, sangskriving, kunstig intelligens, indianerkrigene, orienteringsteknikk, skrive bok, sannsynlighetsberegning, rosenborg og annen lidelse, å miste donøkler i tyske utedoer, fugler, FIFA-ranking, vikingene, blogging, skigång, livet og kjærligheten.

Blant jeg ikke vet noe om er travsport, trekkspill, mascara og gørra som samler seg under dusjsluk. Det betyr ikke at det er forbudt å spørre om dette.

Selv har jeg tenkt å spørre deg om hva som var den beste bloggposten din i 2008. For det er ikke sikkert at jeg finner kremen hvis jeg bare klikker innom.

24 kommentarer:

Tine sa...

Spiser folk nesehorn?
Hvor stor del av den norske befolkningen har bruk for derivasjonskunnskaper på en daglig basis?
Er det egentlig nyttig for håret om shampoen min inneholder fruktsyrer (sånn bortsett fra at det eventuelt lukter godt)?

Om jeg kun kan få svar på et spørsmål vil jeg vite det første.

Bjørn Stærk sa...

Mitt spørsmål: Hva i all verden er poenget med døvehund/hørehund?

"den beste bloggposten din i 2008"

Gårsdagens. (Alltid gårsdagens.)

Milton Marx sa...

Hva tror du om finanskrisas varighet? Blir den kort (over innen starten av 2010), eller går den over til en langvarig depresjon. (Jeg frykter det siste)

Anonym sa...

Hvem voldtok jomfru Maria?

Den Bitre Veganer sa...

Hva skal til for at et romantisk forhold skal fungere godt over lengre tid?

Anonym sa...

Hva er formelen for fifarankingen?

Anonym sa...

Hvilke nyttårsforsetter har du?
Hva nytt bringer det nye året for deg?
HvA er din mest flaue opplevelse?
;)

Anonym sa...

Hva foretrekkes: katt eller hund?
(og jeg håper du svarer rett!)

Anonym sa...

Hvorfor skjærer man kake slik at det blir en runding igjen i midten, som blir tørr og ekkel i kanten og har mindre glasur per volum kake enn noe annet kakestykke? Æsj. Det har jeg lurt mye på i jula.

Og så vil jeg vite hvor mye sprit du har drukket siden du ble frisk :D

Anonym sa...

Hvilken bloggerjente synes du er søtest?Hva er den ekleste vs hyggeliste kommentaren du har fått i bloggen?
Finnes det en link mellom kunstnere, kreativitet og galskap?
Finnes ufoer?

:-D

Fjeldstad sa...

Hvordan lager man verdens beste desert?

Anonym sa...

Kor e alle heltar hen?

Anonym sa...

Hva er mellom atomene (og ikke si "ingenting", der må jo være noe!)?

Anonym sa...

Hva spiser du oftest til middag?

Anonym sa...

Hvis ingen allerede har spurt: har du noen gang mistet donøklene i en tysk utedo? Når? Hvor? Hvordan? :P

Mitt beste innlegg i år: http://torsblogg.blogs.no/2008/06/30/et-norge-som-aquot-redder-verdenaquot-4382522

Anonym sa...

Hva betyr det for deg å blogge?
Hvilket lys fra himmelen er vakrest?
Har du hørt om eller prøvd regresjonsterapi?

Ikke så mange å velge mellom men min favoritt:
http://solaiafreedom.blogspot.com/2008/12/power-of-tought.html

Anonym sa...

Hvilken idrett har de mest harry tribunetilskuerne?

Hvilken idrett har de(n) mest harry utøveren(e)?

Hvilken film har du sett flest ganger?

Hvilken bok (blandt eksisterende bøker skrevet av andre forfattere) skulle du ønske at du selv hadde skrevet?

Hvilket forlag blir sett mest ned på i bokbransjen?

Hvilket forlag blir sett mest opp til i bokbransjen?

Anonym sa...

I filmen om ditt liv... Hvilken kjendt skuespiller - nålevende eller død, norsk eller utenlandsk - ville du ha valgt til å spille hovedrollen som deg?

Anonym sa...

Er det lov å stille spørsmål ennå?

Hvordan opplever du det å ha vært syk så lenge og så plutselig (?) bli frisk gjennom den metoden du ble frisk på? (Var det ikke sånn at man bare skulle si at man var frisk og så ble man det? Jeg vet ikke så mye om dette.)

Anonym sa...

Tror du bloggere er mer enn gjennomsnittlig selvopptatte? ;)

Anonym sa...

Hvilken bok bør jeg lese og hvorfor, om du fikk annbefale bare en? (Har selvfølegelig lest Blodføre)

Anonym sa...

Hvordan går man frem hvis man vil lage julebrus hjemme?


Årets bloggpost var på gammelbloggen: Om uadressert reklame.
http://rodtsentrum.wordpress.com/2008/02/05/forbud-av-uadressert-reklame/

Anonym sa...

Hvorfor bruker du platåsko i år 2008?

Anonym sa...

Hvorfor har krigskorrespondenter skuddsikker vest _utenpå_ ytterjakken?