13. desember 2008

Gambia: Bildene

Say no to sex. Nyansert kampanje om hva som skjer hvis du har deg. (Klikk på bildet for større versjon.)

Det skjer imidlertid ikke hvis man har seg med krokodiller. Når man skal voldta en levende krokodille er det en fordel å angripe bakfra.
Krokodiller er kos, ass. Og her prøver jeg å se kul ut med en levende kongepython rundt halsen. Dette er fra perioden jeg lekte Store Hvite Jeger. Jeg hadde nok svettet enda mer hvis jeg hadde spottet at den innfødte guiden var så redd for slangen at han ikke engang ble med inn i slangepaviljongen.
Et apeforsøk. Apen bak ble tilbudt to former for underholdning, og skulle velge. LordX var den andre.

Gribber debatterer fordelingen av et hyenelik.
Ovenfra og ned: Senegal, meg, Gambia.
Håndhilsing på aper.
Et par av de lokale kosedyrene.

Vi måtte sove i myggnett for å slippe unna malaria. Jeg drømte at nettet var en menneskefelle, og at gambierne stekte meg levende mens jeg fortsatt var innhyllet i nettet, fordi de fine maskene vevd sammen med menneskehud lagde en gyllenbrun skorpe som hevet matretten fra helt vanlig kannibalfor til den mest utsøkte delikatesse.
Gambisk veistandard.
Gambisk bensinstasjon I
Gambisk bensinstasjon II
Min James Dean-imitasjon.
Min Carl I. Hagen-imitasjon.

17 kommentarer:

Rigmor sa...

Jeg er ikke så tøff med reptilene. Isj.
Men jeg vil tilbake til Afrika når jeg ser bildene her. Sukk.

Esquil sa...

tror de krokodillene må ha vært junkier eller noe. de ga ihvertfall fullstendig blanke.

Anonym sa...

Imponerende carl I. immitasjon :P Når var dette egentlig?

Guri sa...

Carl I var dødsbra. Ler meg halvt ihjel!

Anonym sa...

Hehey! Nå skjønner jeg hvor det vestlandske veivesen har vært for å lære å legge vei, lage drenering mm. :D

Anonym sa...

Carl I var noe av det best/verste jeg har sett i dag!

Ok, jeg har nettopp stått opp.

Man det var j**lig bra likevel :)

Anonym sa...

Godt å se det er flere som har syke drømmer, trodde det var bare i min mareritt verden at mennesker ble stekt og spist. He he ellers ganske morsomt.

Anonym sa...

Litt skremmende, men Carl I. Hagen-imitasjonen din er SÅ mye bedre enn James Dean-imitasjonen!

Esquil sa...

takk tor! var i november, ligger noen flere poster under labelen gambia.

guri, takk. tror jeg. det er jo strengt tatt ansiktet mitt du ler av :)

popsicle, ja, det er en del trønderske fylkesveier som er lett inspirert også.

kaze, takk for kompliment - og selvsensur :)

takk trude, joa. hvis det er innenfor grensen til sykt, vil jeg si at hvis man ikke er litt syk kan man umulig være helt frisk.

takk marina, fint å være bra på noe.

apropos skremmende, antar det betyr at det er hagens politiske holdninger som er skremmende. utseendet hans kan jo ikke har skremt mange. men hvis man begynner å anta at det er korrelasjon mellom utseende og indre verdier er man vel sånn litt på vei inn i retning fascisme, er man ikke?

Anonym sa...

Veiene på våren i Nord-Norge og veiene i Gambia er ikke så ulike.

Anonym sa...

Oj, skummelt å si det kanskje, men du var skremmende lik han i hagen! Måtte flire godt her da jeg leste tankene dine om å ligge i nett...kongebra!*tommelopp*

Siden du nå postet bilder og skrev om turen på bloggen så konkuderer jeg med at "You lived to tell".... :o)

Veistandaren var omentrent som veiene i omegnen rundt hjembyen min.

Hmm...Ingen skilt som viser bensinprisen? Fikk du god pris?

Artig å se bilder! Fryder meg over at du er ute å farter! :o)

Ps: Og etter å ha skrevet denne kommentaren ser leste jeg kommentarene over og innså at jeg på mange punkter bare ble en reprise! Men jeg tenkte det helt selv....-helt sant! :o)

Ujevne tanker sa...

Jeg ble litt hektet av myggnett/drøm-anekdoten. Ser for meg at myggnettdelikatessen blir litt sånn smårutet svor-look...
En tanke.

_Trine_ sa...

Hehe, bra:D

Den Bitre Veganer sa...

Hm, det er noe mystisk tiltrekkende ved deg. Forøvrig syns jeg du ligner litt på Øyvind Blunck på James Dean.ildet. Ikke for dét, Fridtjof er en favoritt her i gården. (:

Anonym sa...

Hvordan i det heletatt klarer du å lyve til folk å si at veiene i Gambia er slike? Det finnes normale veier i gambia.Du var vel i en bygd langt ut i marka kanskje derfor veine var sånn. si meg om du skulle komme deg opp Galdhøpiggen med bil hvor vansklig hadde det ikke vært? Den bensistasjonen er ikke i bruk den er nedlagt. Vi har normale bensinstasjoner i Gambia Esso, on the run osv så forstår ikke helt hvor u vil med innlegget ditt. Stakkar.

Esquil sa...

dnort, tror deg, dere eide vel norges verste vei-kåringen.

takk fro hyggelig kommentar, bell4trix. ja, det er kult å kunne reise så langt hjemmefra. det har gått veldig fort fremover i høst.

anett: svor kan ha inspirert drømmen, ja :)

trine, takk :)

migr-m: tusen takk for den første setningen. you made my day. blunckstempelet derimot prøver jeg å bli kvitt. liker denne teorien sammenligninger bedre. må kanskje ta kinnskjegget.

du skriver bra forresten. du er sikkert en kjent blogger under psevdonym.

Hei, anonym.

Denne bloggen er ikke alltid alvorlig ment, folk som leser her er vant til sjargongen. Det fins en disclaimer et sted som sier at "bloggeren spissformulerer seg for å gjøre bloggen mer underholdende. Dette gjør bloggeren fordi han er glad i deg."

Av andre ting som ikke er helt seriøst her, kan nevnes at jeg aldri har forsøkt å voldta krokodiller, og at apen aldri fikk mulighet til å velge lordX-bloggen istedet for å pille den andre apen i rektum. apene var de facto sperret inne i et bur uten internettilgang. muligens kan de ikke engang å surfe på nett, hva vet jeg.

Den Bitre Veganer sa...

Tusen takk for de siste setningene. You made my week.

Blunck-likheten var påfallende mindre tilstede på HotOrNot-bildene, men de falt enda mer i smak, må jeg innrømme. Du er en pen og kjekk mann, dét er det ingen tvil om. (:

Forøvrig er jeg (dessverre?) ingen kjent blogger under psevdonym. Undertegnede er nok (hvertfall i bloggsfæren) helt ukjent og mystisk...