28. desember 2008

Sprit og flaue bikkjer (Esq svarer, del 3)

Hva er din mest flaue opplevelse?

spørsmål fra anonym

Tjaeh. Valgerd har jo bedt meg holde grisepraten for meg selv, så da blir det denne:

For noen uker siden møtte jeg igjen en venninne som jeg ikke hadde sett på 15 år. Hun var slank og pen, men kjolen stod ut i mageregionen. Så cirka det første jeg sa, var å kommentere at hun var gravid.

Hun avkreftet og tok det forøvrig pent. Men jeg greide ikke å få ut av meg noe annet enn uartikulerte lyder på et minutt etterpå.


Hva foretrekkes: katt eller hund?


spørsmål fra anonym


Det spørs. Hvis vi snakker om hva jeg vil naboen skal eie; katt. Hvis vi snakker om å eie selv; hund. Hvis vi snakker om å spise; hund.


Hvor mye sprit har du drukket siden du ble frisk?


En irish coffee og en amundsen konjakk. Fikk muligens en kjeft absinth av Prinsesse Lea. Tror også det har vært smaksprøver av whisky på ganen. Men ikke noe karsk.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg hadde sett for meg et svar i antall liter, men la gå. Man er sikkert billig i drift etter noen års nykterhet :)

Esquil sa...

det stemmer, det blir null komma noe i liter. jeg drakk bare vann i sju år, så jeg måtte vanne ut brus og juice da jeg begynte å drikke det. vanner fortsatt ut juice iblant. så distansen til ren sprit er lang :)

Alice sa...

Åh, jeg har også gjort den gravidtabben til en dame jeg jobbet med. Jeg har seriøst ikke vært så ille berørt i hele mitt liv!

Og for bare noen uker siden så var det en fyr som gjorde samme tabben ovenfor meg. Han ble også helt satt ut.

Konklusjonen fra en som har vært på begge sider av kommentaren er at det er desidert verst for den som sier det, ikke den dom mottar forsnakkelsen! Hvis det kan få deg til å føle deg bedre...

Anonym sa...

Jeg har ei søster som jobber på apotek, og hun gjorde samme tabben hun også.
Det er vanligå gi ekstra info til de som er gravide, men den infoen var nødvendigvis ikke påkrevd;)

Hun forsvarte seg med at: "øøh, bare sånn in case, liksm".
*Fnis*

Esquil sa...

takk, alice, det hjelper litt ja. nyttig med noen som har prøvd begge sider :)

anonym, bring min dypeste medfølelse til din søster.