20. mai 2008

Andra Chansen

Dette har hendt: Ungkaren, Esquil, har tilbudt en middag til vinneren av bloggingens versjon av Ungkaren. Både menn og damer kan delta, alle under hemmelige damenick. Siden Ungkaren er så gammeldags at han bare tiltrekkes av et av disse kjønnene, har opplegget påført ham en sjelden form for paranoia, i den medisinske litteraturen kjent som hjortheskrekk. I mellomtiden har førti deltagere blitt til tjue, tjue har blitt til ti og ti har blitt til sju. I denne runden skal to nye deltagere inn, pluss at en av de sju må ut.

Alle som vil kan delta i denne runden. Om du er av de 33 som har gått ut før, står du overfor valget mellom å bruke samme nick om igjen eller velge et nytt. Da kan jeg røpe at mange av de som har gått ut har scoret plusspoeng som de kan trekke veksler på. Svært få har gjort negativt inntrykk. På den annen side, ny frisk kan jo også være lurt. Jeg aner ikke.

Ungkaren tar sitt valg på torsdag, etter at deltagerne har svart, eventuelt blånektet å svare, på rundens to oppgaver, hentet fra hver sin ende av poesiens skala.

Oppgave 1.

Så fant forskerne ut at kjærligheten holder til i hjernen. Hjertet var ikke annet enn en skamløs bedrager som i mange hundre år hadde tatt på seg æren for kjærligheten, og symbolet som beskriver denne sleipe innvollen (bildet) gikk over fra å bety kjærlighet til å bety lureri.

Kjærligheten trenger i dette scenarioet altså et nytt symbol. Hva bør bli det nye symbolet, og hvorfor?

Oppgave 2.

Ta alderen på den eldste du har ligget med. Trekk fra alderen på den yngste. Gang svaret med antall partnere du har hatt. (Eksempel 1: Du har hatt to partnere på 66 og 16 år. 66 - 16 = 50* 2 partnere= 100, Eksempel 2, du heter Thomas og har hatt 100 russejenter, 20 år - 19 år =1*100 partnere=også 100). Hva er tallet ditt?

Spørsmålet er fra Big Brother og ble brukt i et meme som jeg satte sammen i 2006. Spørsmålet ble besvart av 28 bloggere, her er noen eksempler på svar:

726
480
175
168
60
34
12
1
0
Nice try
Jeg vil snakke med min advokat


PS: I den Esquilfrie sonen hos Virrvarr kan du trygt fortelle verden hvem du er.

61 kommentarer:

Anonym sa...

Dette har jeg faktisk grublet på selv, hvorfor akkurat hjertet ble symbolet på kjærlighet fra så gammelt av. Det er ikke lenge siden jeg diskuterte det med en venninne faktisk. Der er jo så mye som gir hjertebank. Redsel, spenning, for mye kaffein, og så videre. Sommerfuglene i magen derimot forbinder jeg mer med forelskelse, og bare det. Sånn sett kunne sommerfuglen godt vært symbolet, men jeg innser at det hadde vært ennå mindre vitenskapelig riktig. Hjertet bidrar i det minste med å pumpe ekstra blod rundt i kroppen etter beskjed fra hjernen, som gir den sitrende følelsen ved forelskelse og lyst.

Men trenger vi nødvendigvis å gjøre kjærligheten så vitenskapelig? Er den ikke en form for lureri i seg selv? Vi kan godt tenke med hodet at vi skal finne en person som oppfyller alle mulige krav, men når vi plutselig står foran en som oppfyller dem alle så mangler plutselig den berømte x-faktoren din. Vi er lurt av vår egen kropp, og det gjør det bare litt ekstra spennende mener jeg.

Så jeg holder på sommerfuglen, klisje eller ikke. Den representerer det fine med kjærligheten, den gode følelsen og gleden. Jeg ønsker meg en mann som får frem sommerfuglene, og etter å ha smuglest bloggen din en stund mistenker jeg at du kan være en sånn :)

Over til neste spørsmål: 84, tallet er 84.

Anonym sa...

Jeg har en gang prøvd å tegne kjærligheten. Den startet som en strek og ente opp i en stor krusedull.

Jeg må faktisk innrømme at jeg synes at hjertet kan fortsette å være symbolet. Dette var kanskje et kjedelig svar. Men jeg ser ingen grunn til å endre dette. Hjertet er og vil alltid være synonymt med kjærlighet for meg. Det er kanskje ikke vitenskapelig riktig, men det føles riktig ut for meg.

Tallet mitt er: 0

Anonym sa...

Kjære Esquil! Her er mine svar:

Oppgave 1
Svaret må bli en sol. Kjærligheten sitter i hjernen, på toppen av oss. Det gjør sola også. Samtidig er den midt i universet, akkurat som kjærligheten. At sola gir liv, varme og lys i tilværelsen (omtrent som rølerbloggen) trenger jeg vel nesten ikke å trekke frem som argumenter.

Oppgave 2
Den eldste etter hans nåværende alder? Eller daværende? Jeg går for nåværende, for jeg vil at tallet jeg kommer frem til skal fortelle deg litt om hvem jeg er. Da blir svaret: 34-25=9*3=27 (Her legger vi til at antallet KAN være basert på standard kvinnelig, dog lite feministisk regnemåte. Men jeg har ikke gjort det, altså. Tror jeg.)

Hilsen en som gruer seg litt til å konkurrere om oppmerksomheten med et ukjent antall nye deltagere…

Anonym sa...

Siden det er hypofysen som produserer forelskelseshormoner synes jeg hypofysen kan bli det nye kjærlighetssymbolet. På bildene jeg har funnet på nettet er hele hjernen med på tegningen, men med en liten pil i retning hjernens midtdel burde det være mulig å formidle hva som er hovedinnholdet i bildet. Eventuelt kan vi lage et nytt symbol som skal forestille hypofysen med som ikke ligner i det hele tatt, i tråd med tidligere kjærlighetssymbolstradisjon. Jeg foreslår en trekant.

Og tallet mitt er forøvrig 48. Jeg vet at vi skulle velge oppgave, men jeg følte jeg måtte kompensere for at jeg ikke har vært med på de andre rundene ved å svare på begge.

Anonym sa...

Dessuten tror jeg sola er bedre egnet i sangtekster. Hjerte rimer jo stort sett bare på smerte og fjerte. Og heart rimer på - ja, hva rimer det egentlig på? Med sola får vi nye muligheter: sol, fiol, bol, reol. Sun, fun, run, gun. Osv.

Anonym sa...

Jeg svarer på det siste først jeg.

Jeg velger å bruke daværende alder siden jeg har lest et annet sted at det er det man skal.
I så fall blir eldste-yngste*antall til 460.

Hva jeg synes skal være kjærlighetssymbolet må jeg tenke litt mer over før jeg svarer på.

Vennlig hilsen ditt livs kjærlighet ;)

Anonym sa...

Jeg velger månen. Fordi den er der hele tiden, med ansiktet mot oss, men blir usynlig for oss når den ikke blir opplyst. Fordi den ikke lyser selv, men skinner strålende i lyset av en annen.
Fordi den betingelsesløst er der, og fordi aldri blir borte.

Og fordi du og jeg ser den samme fullmånen i natt.

Tallet er 684.

Anonym sa...

Selvsagt skal symbolet være en rose! Den har skjønnhet, visner og dør, har pigger, kommer i farger som matcher det meste, er velkjent i store deler av verden og rimer bedre enn måne. Rose-pose-hose-kose-mose.

Tenk så mye dybde det blir i roseseremonien nå, Esquil.

Anonym sa...

Kjære Esquil.

Jeg får begynne med oppgave 2, der svaret er tallet 0.

Det nye symbolet på kjærlighet, ja. For en spennende utfordring du gir oss! Jeg må benytte sjansen til å skryte av de som har kommentert før meg her i feltet - det er mange gode forslag her allerede.

Jeg vet ikke helt om jeg er tilhenger av at hjertet burde droppes som symbol for kjærligheten kun fordi det blir vitenskapelig bevist at kjærligheten sitter et annet sted. Dette blir som ved ethvert vitenskapelig fremskritt - skal vi kaste bort navn og symboler som er innarbeidet og kjent på tvers av kulturer fordi vi nå har kunnskap om at dette ikke vitenskapelig er riktig?

Men når hjertet har endt opp med å bety lureri, er jeg naturligvis helt enig i at kjærligheten må få et nytt, eget symbol.

Jeg ser på kjærligheten som noe som binder sammen, noe som holder fast, noe trygt og sikkert. Noe som holder deg så hardt at du trygler om å ikke bli sluppet. Kjærlighet er ikke kun forelskelse, det er noe mer og annet enn det. Kjærlighet finnes både i familierelasjoner, i vennskap og i kjæresteforhold. Slik jeg ser det kunne de to ringene som man tradisjonelt forbinder med bryllup gjerne symbolisert kjærligheten i stedet for hjertet. Noen vil kanskje si at ringene illustrerer stengsler og hindre heller enn muligheter - men er det ikke kjærlighet nettopp når du oppdager at du handler annerledes enn du ellers ville gjort? Når dine valg ikke lenger nødvendigvis kan forklares ved hjelp av de referansene du har med deg fra tidligere?

Tusen takk for den nye muligheten til å la oss få bli kjente, Esquil. Lykke til med valget - håper dette treffer bedre enn Harry Potter og Yule-ball og at du nå forstår at jeg ikke bare lever i Rowlings verden. :-)

Anonym sa...

Tøffe morsomme og smarte Eskil.

Her er mine svar:

1. Som noen er inne på her, er "hjerte" i grunnen et kjipt symbol fordi det kun rimer på smerte. Og sverte. Og berte. Og terte. Og (til nød) proklamerte, analyserte, distanserte osv. Du skjønner poenget. Det eneste ordet som har uslere rimeegenskaper er ordet "pølse". Når vi snakker om symboler snakker vi om ord med en viss overføringsverdi. "Pølse" kan kun bety fødevaren pølse samt (til nød) mannens kjønnsorgan. "Pølse" ryker altså ut både når det gjelder rimeegenskaper og symbols kraft.

Jeg foreslår et annet vitalt organ, nemlig leveren, som det nye sombolet for kjærlighet. Av åpenbare grunner:

a) Leveren er lokalisert omtrent der sommerfuglene har fest når jeg er forelska.

b)den omsetter næringsstoffene slik at cellene kan leve videre (den omdanner for eksempel pølsa til protein, slik at cellene (og selvet) kan fornye seg.

Dessuten rimer den på nær sagt alt mulig. Bare prøv selv. Særlig hvis du uttaler den med litt lang vokal.

Oppgave 2

Dette er en lureoppgave. Den skal lure meg til å avsløre hvor mange sexpartnere jeg har hatt. På den annen side, tror jeg ikke statistikken min er avskrekkende for noen, så jeg kjører i gang, med forbehold om at jeg har forstått regnestykket (jeg går ut fra sexpartnerens alder i dag, og presiserer at jeg ikke er helt sikker på om de har fylt år enda)

43-30*8=104.

Problemet med denne oppgaven er at jeg ikke forstår hva som er bra. Er det bra å ha hatt få sexpartnere? Jeg ber ungkaren huske på at man har vært seksuelt aktiv i noen år (om lag fjorten) og at man har hatt en periode da man var mer aktiv enn man er i dag.

P.S. Glem østers og champagne. Nå er det leverpostei som gjelder....

Anonym sa...

I middelalderen ble ringblomsten sett på som et kjærlighetssymbol, og ble brukt i brudebuketter og brudefrisyrer for å bringe lykke.

Hvorfor finne nye symboler når det finnes gamle? I tillegg har ringblomst en rekke andre egenskaper, som lykkebringer, ond-åndfordriver og dårlig-humørfjerner. Ringblomst er rett og slett en forbigått plante i våre dager.

Tallet er litt skummelt, jeg regnet det ut, og fant ut at jeg tør å publisere det. Mitt tall er 357, ganske gjennomsnittlig etter min ærlige mening.

Anonym sa...

Oppgave 1:
Det med hjertesymboler er så innarbeida allerede, at jeg syns vi kan fortsette å bruke det. Jeg syns egentlig ikke at de fluffy røde eller rosa illustrasjonene ligner så veldig på den muskuløse blodpumpa uansett... Men mitt viktigste argument for å beholde formen vi har i dag, er at den funker så fint som praktisk innramming av navnet eller initialene til den man bare mååå skrive navnet på hele tiden. En liten historie om akkurat det...

Jeg satt i dype tanker på skolen en gang, jeg merket hverken hva som foregikk i timen, eller at pennen i hånden min bevegde seg nærmest av seg over kladdeboka. Sirlig skriblet den ned noen initialer omkranset av et hjerte... Plutselig bråvåkner jeg fra min deilige dagdrøm av at læreren står over meg og sier varmt: "det hjertet er fylt av, renner pennen over med". Jeg rødmet, men innså at hun hadde rett.

Akkurat nå har jeg lyst til å lete fram en bok og skrible bokstavene E og A med hjerte rundt. Jeg tror det blir fint. Jeg skal tenke fine tanker mens jeg gjør det. Har du lyst til å drømme sammen med meg, sa du? Da kan du vite at omtrent sånn ser jeg ut når jeg drømmer meg bort: http://www.youtube.com/watch?v=xNutkF5zeuM

Oppgave 2: svaret er 0

Anonym sa...

Hjerter er kjedelige uansett. På høy tid noen foreslår å bytte det ut!

Mitt første krav til et nytt symbol må være at det skal være lett å tegne eller skrive. Slik at man kan skrive det over alt når man er forelsket. Eller på huskelapper til sin utkårede.

Mitt andre krav er at tegnet må ha rød farge, selv om hjertet har utspilt sin rolle som kjærlighetens symbol, har ikke rødfargen det.

Mitt tredje krav er at symbolet må vekke assosiasjoner om forelskelse. Det kan ikke være et symbol som oppfattes helt nøytralt.

Jeg foreslår dermed at det nye tegnet for kjærlighet burde være lepper. Det er lett å tegne en kyssemunn, den er rød, og den vekker assosiasjoner til kjærlighet, forelskelse og flørting.

Og mitt regnestykke er, utifra nåværende alder, 40-23*5=85. Du får selvfølgelig ikke vite min alder. Enda.

Anonym sa...

Kan du presisere noe i oppgave 2. Om jeg lå med en 20 åring da jeg var 20 for 10 år siden, og jeg nå ligger med en 30 åring når jeg er 30. Vil svaret være 2*10=20? Aldersforskjellen på de jeg har ligget med er jo i realiteten null sett i differanse fra meg selv. Skal du få fram noen nyanser i denne oppgaven burde vel strengt tatt alderen på den du ligger med regnes ut i fra din egen?

Anonym sa...

Åja, jeg leste oppgaven litt fort, og skjønte plutselig nå at jeg bare skulle ha skrevet det siste tallet. Damn, der gikk jeg glipp av en mulighet til å holde på mystikken min...

Anonym sa...

Vitenskapen kan si hva den vil. For selv om den styres fra hjernen, holder kjærligheten til i hele kroppen.
Om kjærligheten hadde holdt til i hjernen, burde intelligens vært innblandet i forelskelse, men det er den jo ikke. Kjærligheten er herlig ufornuftig. Til forskjell fra ufornuftigheter flest.
Jeg tror kjærligheten mest av alt er i blodet, og det er det jo hjertet som pumper rundt.

Så jeg synes ikke det trengs et nytt symbol for kjærligheten. Det er hjertet som driver kjærligheten helt ned i tærne.
Dessuten så har hjertet en slik rund og myk form, og det synes jeg passer fint for kjærligheten. Og så er det god plass til å skrive ting i det.

Men om nå hjertet likevel skulle blitt byttet ut, hadde det vært mest ideelt med en firkant, trekant, eller noe sånt. For selv om de ikke har den samme runde formen, er de mye letter å risse inn i benker, trær og skolepulter.

Mitt tall blir 0, og det er litt fint, synes jeg. Ettersom det er det tallet som sier minst om hvor mange partnere jeg har hatt, siden det kan bety 150, 34 eller 2 på samme alder.

Esquil sa...

nøff, jeg tolker det slik du sier ja, at tallet er 20. Alder på partner i gjerningsøyeblikket. eller gjerningsøyeblikkene. jeg så noen som hadde vært gift lenge oppga 1 som tall, det er ikke slik jeg tolker, for da bør samme person gi flere forskjellige alderstall.

Esquil sa...

Stemmer, anastasia, 0 kan være en dame som har jobbet på militærets sesjon i førti år, hvor det bare kommer inn nittenåringer, og som har hatt seg med åtte tusen av dem.

Esquil sa...

virgo spurte: Problemet med denne oppgaven er at jeg ikke forstår hva som er bra. Er det bra å ha hatt få sexpartnere?

si det. jeg er ikke sikker på om jeg stilte det spørsmålet så mye for å sile dere som fordi jeg husket fra 2006 at det var et underholdende spørsmål. vi kan ikke bli helt match.com heller, vi skal jo lage show i tillegg :)

Anonym sa...

Det siste først. Mitt tall er 72, regnet ut fra daværende aldre.

Dette er det nye kjærleikssymbolet. Det er symbolet for jorda (i slekt med de kjente mars- og venussymbolene som ofte brukes som tegn på mann og kvinne). På dette bildet kan man også se hva det er satt sammen av; sjel, ånd og substans.

Selv om jeg kan forstå sol- og månekoblingene, synes jeg den virkelige kjærligheten ikke svever ute i verdensrommet, men er jordnær, menneskelig og konkret.

Jeg velger å vise meg igjen med samme navn og stole på skjebnen:)

Anonym sa...

Hei igjen, Esquil. Oppgave to volder meg adskillige problemer.

Jeg vet jeg tidligere har svart 0. Det er ett svar på oppgaven, basert på en fortolkning av oppgave og faktum. Mitt andre svar er 12.

Jeg tror nok enkelte over her er redde for at tallet deres er "for høyt" - mens jeg snarere bekymrer meg for om 12 er bedre eller dårligere enn 0, og om jeg gjør rett eller galt i mitt forsøk på å korrigere meg selv, og om jeg rett og slett babler for mye nå og egentlig bare burde være stille. ;-) Litt sjenanse må du likevel forvente fra en som har veldig lyst på en finaleplass... ;-)

Anonym sa...

Det nye symbolet burde være en klump serotonin: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fa/Serotonin-3D-vdW.png Hvorfor? For når man blir forelsket får man en innmari lav mengde serotonin i hjernen, noe som også gale mennesker har. Kjærlighet gjør blind er bare tull, kjærlighet gjør gal derimot!
Evt. semikolon. Det er en søtnos og en dag uten semikolon er en dag uten sol. Dessuten er det viktig at slike særtrekk ved språket ikke faller ut og glemmes.

Tallet er 6. Men herregud, jeg er da bare et barn som enda ikke har fått hår under armene. (Det er egentlig ganske praktisk.)

Anonym sa...

Jeg ønsker ikke med dette å melde meg på konkuransen igjen. Derfor svarer jeg ikke på spørsmål to. Men det første spørsmålet var så fint, så jeg kan ikke unngå å kommentere...

Kjærligheten er en vandrestav. Ikke så romantisk kanskje, men veldig trygt. En følgesvenn, en man kan stø seg på i ulendt terreng. En klarer seg nok fint gjennom livet uten, men det er godt å ha noe(n) å holde i hånda av og til. Samtidig som det er godt å bli holdt. Godt å vite at noen tør stø seg på deg, også. Noen turer kan en orientere rundt på egenhånd, det er frihet, utfordring og utvikling i sånt. Men der hvor det er som brattest, der hvor steinene er sleipest eller der myra våtest, der er det trygt med følge. I lettere terreng kan en vandrestav være noe(n) å svinge seg med. Rusle med. Solvarmt treverk mot håndflata.

Ok, innrømmer at bildet har sine svakheter. Først og fremst er det gammelmodig og uten den store romantikken jeg ønsker kjærligheten skal inneholde. Det er ikke morsomt og (det som engang var) orginalt som a box of chocolate. Ikke søtt og kindred-spirit-aktig som en stjerne. Ikke engang sexy forførende som en gjennomsiktig neglisjé. Jeg mener, hva skal man med en tørr kvist, liksom? Den kan knekke hur lett som helst. Og hva er det som hindrer deg i å bytte vandrestav med naboen? Hvis den er finere? Jeg velger å tro at det er noe eget og umistelig ved den vandrestaven en kjenner og er glad i. Den som ligger så godt i hånda. Bedre og bedre for hver tur :)

Når det gjelder det andre spørsmålet, så har jeg noen ... tja ... innvendinger, kan du kanskje kalle det? Sett at både aldersdifferansen og antallet er primtall. Eller ennå verre - det samme primtallet. Da gir ikke svaret så mange rom for tolkninger. Er tallet (tilfeldig eksempel!) 49 har man enten hatt 7 partnere med 7 år som differanse. Eller 49 partnere og 1 års aldersforskjell. Eller 1 partner, og det er 49 år mellom første og (foreløpig) siste elskovsrunde.

Anonym sa...

Utfordrer her.. ;)

1) Du skriver kjærlighet i oppgaveteksten din Esqil, men jeg vil skille mellom kjærlighet og forelskelse i svaret mitt. Det er jo delvis to sider av samme sak, men jeg tenker på kjærligheten som den dype, varige følelsen av samhørighet og indelig “jeg elsker deg“-følelse, noe som gjerne utvikles over tid, mens forelskelsen får meg til å miste matlyst, ha våkenatt etter våkenatt fordi jeg ikke klarer å la vær å stryke gjennom håret ditt, eller ta blikket vekk fra deg. Jeg smiler og drømmer om deg, og er ikke-tilsnakkenes- jeg er i forelska rus.

Begge tilstandene kommer fra hjernen, men forelskelsen er den reaksjonen som påvirker nervecellene i størst grad og utskillelsen av flest kjemiske stoffer. Dermed synes jeg det nye symbolet for forelskelse kan være “pille med smiley”, fordi det er de samme reaksjonene i hjernen ved forelskelse som ved bruk av narkotika, for eksempel ecstasy eller kokain. Samtidig har tegnet et eneste stort smil , noe jeg anser forelskelsen for å være. Pilleformen for å symbolisere de sterke kreftene det er snakk om her, ja like sterkt som et narkotikum! I symbolbytte er det selvsagt ingen oppfordring til narkotikabruk.. Det er jeg sterkt imot, men naturlig rus er herlig! “Smileypillen” kan også symbolisere den dype kjærligheten da de kjemiske stoffene som utskilles da er endorfiner, de såkalte “glad-hormonene” som igjen viser til smilet på pillen…

Så altså: smiley-pille blir symbolet :D

Jeg gleder meg til å bli forelsket!! I deg.. ;)

2)

100

Anonym sa...

Kjærligheten er helt klart en sirkel, som i en ring. Den symboliserer noe varig, slik vi alle drømmer om at kjærligheten skal være. Den innebærer løfter og et felles mål for fremtiden. En felles vei vi skal gå. Det er ikke bare å “bryte seg” ut av ringen, det trengs kraftige verktøy for å dele den i to. Vi er tett knyttet til hverandre i fortiden og fremtiden, i ord og handling. Kjærligheten har rom for å mimre tilbake og drømme fremover. Kjærligheten er enhet. Kjærlighet er at to blir til en. Sirkel også fordi livet går i sirkler eller sykluser. Forholdet utvikles og går fremover, men tar også noen steg tilbake, for så å vokse igjen. Men alt innenfor den trygge sirklen. Kjærlighetens sirkel :D

Tallet er 52

Anonym sa...

Oppgave 1.
"Never regret something that made you smile", sies det. Men kanskje er det mer korrekt med "Never regret something that made you smile for more than two seconds". Fordi jeg garantert kan få deg til å smile any day, og fordi det er bra, søtt og fint - så velger jeg smil som det nye symbolet.

Oppgave 2.
Tallet er 24. Og snur man på det er tallet 42 - svaret på livet og universet og alt. Det må jo bare være bra ;)

Esquil sa...

H: det er sant, 357 er for eksempel et svar som, selv om det er satt sammen av tre og ikke to primtall, egentlig bare etterlater to sannsynlige muligheter for antall partnere.

Men jeg mener. Svarer man noen hundre, har man nok prøvd litt av hvert på sin ferd gjennom livet, uansett om selve tallet ikke kan regnes ut. Og det må være lov.

(selvfølgelig kan det bli et høyt tall hvis en nekrofil jomfru en mørk aften finner to åpne graver, en fra 1200tallet og en fra 1800tallet. beklager bildene.)

Anonym sa...

1. Hva bør det nye symbolet for kjærlighet være? (med kjærlighet mener jeg ikke bare forelskelse, men kjærlighet til alt man har rundt seg)

Vel, jeg har tenkt på dette i hele dag. Jeg har vært innom sommerfugler, gifteringer, navler og øyne. Jeg har prøvd å tenke nytt, men jeg er en klisjèjente. Og da må det bli lys. Som han fyren oppe i himmelen sa.

Jeg tenker at det meste i livet er kjærlighet. Vi er alle er omgitt av lys, alle har en flamme inne i seg. Dette lyset blir sterkere jo nærmere vi kommer kjærligheten, jo mer vi kan akseptere at vi elsker.

Noen ganger kan vi se lysglimt. Det er når vi slipper oss helt opp, når vi ikke er redde eller forknytte. Det skjer når man er forelsket og kanskje også når man har orgasme.

Men lys betyr også varme og trygghet. Lyktestolpene viser oss vei i mørket, det samme gjør kjærligheten. Vi kan føle oss sikre når vi elsker og blir elsket.

Så jeg tenker at et stearinlys kan være et godt symbol. Det er kanskje ikke så nytenkende, men det er ihvertfall greit å tegne (som noen nevnte det burde være lenger oppe her). Også er det mer poetisk enn en lyktestolpe.

2. Regnestykke over hvor mange jeg har hatt sex med.

Jeg gjør mye for å sjarmere deg, Esquil. Mye. Men det er enkelte ting jeg ikke vil gjøre.

Jeg har mange verdier, og en av dem er at jeg ikke skal lyve. Så dermed har jeg ikke noe annet svar på dette enn at jeg ikke vil svare. Jeg vil heller ikke vite hvor mange du har hatt sex med, slike ting kan bli vanskelig senere (se, jeg tenker langsiktig!).

I stedet lager jeg et eget regnestykke:

Hvor mange seriøse kjærester jeg har hatt - hvor lenge det er siden jeg hadde kjæreste x hvor mange år det er til jeg ønsker å gifte meg = 5.

Da ble jeg kanskje ikke SÅ kjip. ;)

Anonym sa...

Er du like glad i matematikk som jeg er?

Da tror jeg at du sitter og koser deg med å faktorisere de tallene som kommer inn, og prøver å utlede hvordan sexlivet vårt er. Det er i grunnen litt søtt.

Hadde det ikke vært så stort publikum, skulle jeg gjerne fortalt deg tallet mitt. Det er et tall jeg er komfortabel med, verken for stort eller for lite, men slike intime detaljer er noe som kun skal deles mellom meg og min kjære. Hvis det skal deles i det hele tatt. Det blir opp til ham, dvs. deg hvis du velger meg (og det håper jeg jo at du gjør!!! :).

Når det gjelder kjærlighetssymbol er det så mange ting jeg har lyst til å bruke. Kanskje det er noe galt med meg, for jeg ser kjærlighet i alt som er rundt meg.

Det første jeg tenkte på var en kattunge, for det er få ting som vekker fine tanker hos meg så lett som et lite uskyldig nøste. De er så uskyldige og rene og nusselige. Men de er vanskelige å tegne. Og kanskje ikke så passende for å beskrive kjærligheten mellom mann og kvinne.

I oppgaveteksten viser du til et vitenskapelig resultat som hevder at kjærligheten ikke sitter i hjertet. Kanskje nettopp derfor fikk jeg lyst til å si at hjertet fortsatt skal være symbolet på kjærlighet. Fordi kjærlighet ikke lar seg styre av vitenskapen. Kjærligheten finner sin egen vei, som fornuften ikke alltid kan forstå. Hvem kan vel nekte for at vi har blitt glade i hjertesymbolet?

Men oppgaven var å finne et alternativt symbol, så da skal jeg ikke svare hjertet.

I stedet ønsker jeg å bruke et matematisk tegn: uendelighetstegnet.
Fordi den ekte kjærligheten ikke har noen grense som kan måles i tall.
Fordi den ekte kjærligheten varer evig.
Det siste har jeg trøstet meg selv med de to gangene jeg har blitt dumpet fra noenlunde seriøse forhold. Jeg vet at den delen av kjærligheten hans som var ekte, den lever videre slik at han på et nivå er glad i meg selv om vi ikke er sammen lenger. Det er faktisk veldig til hjelp for meg når jeg skal komme meg videre i livet. Kjærlighet er fine greier :)

Anonym sa...

...og så vil jeg legge til at uendelighetstegnet har en høyre og en venstre del, akkurat som kjærligheten er noe som skjer mellom to sjeler.

Lar man virkelig fantasien løpe fritt, og det liker jeg jo å gjøre, så ser man også at uendelighetstegnet kan minne om to hoder som kysser hverandre.

Anonym sa...

Eskil:
Revisjon (etter gjerningsøyeblikket-metoden):
42-19=23*8=184...
Vet ikke om jeg kommer bedre eller verre ut av dette... Vel. Jeg holder på lever. Leverpostei er best med suragurk. Selv om kjærligheten er søt. Som lever. Gåselever er like godt som sitt rykte, godt tilberedt. Jeg er god på å tilberede den. Jeg er i det hele tatt en habil kjøkkenskriver. Dersom det skulle trekke opp på noen som helst måte....

Esquil sa...

askepott, jeg setter pris på at du ikke vil lyve (og svaret ditt forøvrig ;)

jeg vil bare understreke at i ungkaren er menn oppfordret til å forandre på sannheten, og da regner jeg det ikke for løgn, jeg regner det for fiksjon. men det er klart, har man tenkt å ha det hyggelig på middagen er vel den selvbiografiske linjen den beste.
- mener du at du ikke har vunnet nobelprisen heller?
- fiksjon.
- og hva med de sju number one hitsene i USA?
- fiksjon, baby. kelner, jeg tror jeg tar enda en rioja ruinato 1962.
osv..

Hvordan er det med parentesene i regnestykket ditt? Skal jeg gange før jeg trekker fra, eller trekke fra før jeg ganger?

slik jeg leser det nå er du enten gifteklar eller rutinert ...

Esquil sa...

tusen takk for kommentarene og deltagelsen, alle sammen :)

Anonym sa...

Jeg hiver meg med i håp om å få en av yndlingsblomstene mine og kanskje drømmemannen på kjøpet? :o)

"Jeg gjør ikke det motsatte av det som er vanlig,
Nei jeg gjør det motsatte av det igjen
Og det motsatte av det motsatte av det som er vanlig
Ja det er jo det vanlige det"

Ja, så jeg tar den vanlige rekkefølgen da...:o)

Jeg tenker også at det skulle være synd å bytte ut hjertet som symbol,
det er godt innøvd, og jeg kan tegne sinnsykt mange på VELDIG kort tid.
Dvs at det blir veldig hjertelige kjærlighetsbrev fra meg til deg :o)

Men ettersom du insisterer så går tankene mine til noe som representerer noe evig.
Det er iallefall planen som regel. Men som samtidig kan representere alle emosjoner,for kjærlighet er jo desverre ikke bare rosenrødt. Diamanten, med dens historie må jo
kunne være en ideel kandidat? -Blood diamond- Jeg er ikke en person som er veldig opptatt av materielle
ting, men når mannen i mitt liv frir til meg med en vakker diamantring, da kan jeg se
for meg at jeg føler meg elsket. ikke kan den knuses heller....-Fantastisk! Så det må bli
mitt forslag. Forøvrig er jeg for tilgivelse og kan se meg selv tilgi hjertet å la det stå
som symbol på en evig kjærlighet! :o)

Mitt tall er 36. Er det bra? hehehe....what liksom? Ja, skjønner at du prøver å få det til
å være lett stemmning, kjære! :o)

Anonym sa...

Jeg burde kanskje ikke være positiv til konkurrentene, men må innrømme at jeg falt fullstendig for Shakiras forslag. Det passer til og med til mobilspråk: U & Me 8 ( <- på skeiva )
Litt matematisk søtt på en måte :)

Anonym sa...

Hei igjen!

Her kommer endelig svaret på det første spørsmålet ;)
Jeg tror ikke kjærligheten trenger et nytt symbol. Om innvendingen mot det gamle symbolet var at det ikke er der kjærligheten holder til likevel burde vi jo ha valgt hjernen som det nye symbolet. Det tror jeg ikke det er så mange som vil. Derfor vil vi uansett ende opp med et symbol som ikke har noe med hvor kjærligheten faktisk holder til å gjøre, og da er det bedre å heller holde på det gamle, kjnte og kjære symbolet.
Uansett synes jeg ikke at symbolet er det viktigste, men selve kjærligheten. Hva vi føler for hverandre er viktigere ann hva symbolet på det vi føler er.

Håper du får en fin natt og drømmer om meg :)

Esquil sa...

tiri, prøver du å si at du er talicia jones og har svart under annet nick denne runden?

Anonym sa...

Tiri Morris = Talicia Jones

Holder du ikke styr på oss?
http://rolerbloggen.blogspot.com/2006/06/klassiske-sprsml-meme.html

"Laget av bagasje ble mer glissent, det svarte båndet mer synlig, snart var det like tomt som da de hadde kommet. Fortsatt ventet Tiri Morris på kofferten sin."

Esquil sa...

ah, var det der du fant det :) jo, jeg kjente selvfølgelig igjen navnet fra 1.utkastet, men jeg trodde det var en ny deltager som hadde iakttatt din suksess og prøvde samme smarte triks. jeg kom til at det måtte være en av prøveleserne mine eller en dikt.no-bruker. at tiri-morris-navnet stod i bloggen hadde jeg glemt. (hun var opprinnelig datteren til sjefen sin, Morris).

Anonym sa...

Kjære Esquil.

Denne diskusjonen er usedvanlig underholdende og interessant. Du må uten tvil være en magnet på fargerike og spennende damer. Jeg har aldri sett på maken til kreativ innsats og engasjement!

Symbol for kjærligheten?

Mitt valg er krystallklart. Vi mennesker har en tendens til å begrense kjærlighetens vesen. Fra tidlig i livet blir vi innprentet at kjærligheten kun skal være sukkersøt og lys rosa. En uendelig dans på roser. Slik skapes forventninger. Og med forventninger skapt i et begrenset og lettvint bilde, kommer selvsagt skuffelser.

Men vi kan selv velge kjærlighetens ideal. Og man kan være ambisiøs nok til å la kjærlighetsdrømmen favne hele livets bredde. For meg er kjærligheten en stor, spennende og fargerik bukett, av utfyllende og berikende falsetter. Jeg tror at glede betinger sorg, at lys betinger mørke, og at vi som mennesker trenger flere rom, variasjoner og kulører, for å utvikle oss spirituelt og menneskelig.

Jeg tror at vekselvirkningen mellom ulike farger på livets dager, styrker og beriker oss. Jeg tror livet er ment å være sånn. Og jeg tror kjærligheten er ment å være del av dette fantastiske spillet som livet tross alt er. For meg er det å kunne dele hele livets fargesprakende vesen, både romantisk og vakkert. Mitt nye symbol for kjærligheten er derfor selvsagt regnbuen.


2. Sexpartnere..? "Nice try!", hadde jeg nesten sagt. Men bare nesten...

;)

Jeg tilstår herved at jeg bare følger lover og regler jeg selv er enig i. (Relax Sweetheart, du venner deg nok til det...;) men altså, ditt andre spørsmålet syns jeg nok faktisk blir litt irrelevant. Og dette er hvorfor:

Mitt liv så langt var en lang og ensom forberedelse til å møte deg. Derfor blir mine tidligere romanser sekundære. De blekner ganske enkelt bort i den kraftige, blendende utstrålingen fra vår kjærlighet. Så enkelt og likevel så sant.

Jeg kan ikke la være å avslutte med en liten kjærlighetserklæring, spesielt til deg;

- Vi møttes i drømmene våre da vi var små. La oss fortsette å møtes i drømmene våre. Det gjør tiden vi nå får sammen dobbelt så lang...

(Fra boken "Fra hjerte til hjerte")



Tro, håp, kjærlighet og ørtogførti susser kun til deg...

Anonym sa...

Så du hadde ikke gitt Talicia nytt navn for så å gi Morris hennes. Da skjønner jeg bedre.

Beklager å forvirre deg kjære, men litt mystikk må man vel få lov å ha i en sånn konkurranse.

Jeg håper du hadde planer om å beholde "meg" ;)

Anonym sa...

Jeg synes at det å tenke på at kjærligheten kommer i fra hjertet høres fint ut, så selv om det er bevist at det ikke er der den hører hjemme så liker jeg å tenke på at det er sånn:-)

Vitenskapen har bevist at en forelskelse er en kjemisk reaksjon og at i forelskelsen så går en inn i en slags psykose der ens gamle leveregler og tankesett blir snudd på hodet og hele følelsesregisteret blir rasert av merkelige ideèr og tanker om hva den andre tenker om en og hva den andre gjør akkurat nå.

Så når forelskelsen avtar litt og det går over i kjærlighet så blir det mere en åndelig tilstand. Det er noe som er der, som er sant og ekte som ingen kan splitte eller ødelegge.

Så svaret er; jeg tror den ekte kjærligheten kommer i fra ens sjel.
Om du mener at sjelen ikke er en kroppsdel og du derfor vil godta svaret mitt, så er det ved en forskning utført av en amerikansk lege med navn Duncan MacDougall fra Massachusetts, USA, på begynnelsen av 1900-tallet, funnet ut at en mister akkurat 21 gram ved dødsøyeblikket. Det ble derfor konkludert under denne forskningen 21 gram er sjelens vekt:-)

Mitt tall er 66.
Jeg har vært med her før i første runde.

Anonym sa...

Hei igjen, og takk for sist. Tårene er tørket, ryggen er rak.
Jeg er mer enn et tall, så spørsmål to forteller mer om meg.

Det finnes et bilde som helt fint kan erstatte hjertet som symbol på kjærligheten. Mitt symbol er det som stryker deg varsomt over håret, som strekker seg mot deg når jeg ser deg, som leker langs nakken din når vi sitter i sofaen og som med de minste anstrengelser kan vise følelser. Og som uttrykker det jeg ikke greier å si. Hånden. Fem fingre, svakt krummet, uanstrengt, søkende og varm. Fordi en hånd alltid vil finne en annen, og fordi min hånd trenger en å holde i.

Ps: Tallet er 60.

Anonym sa...

Hei igjen, Esquil.

Det er nok greit for de fleste å lyve/pynte på sannheten her inne, men jeg er litt manisk på det der. Syns ærlighet er utrolig viktig. Og som du sier, man slipper kjedelige episoder på restaurant etterpå. :)

Hm. I regnestykket mitt skal du trekke fra før du ganger. Hvordan man forteller det med parenteser aner jeg ikke. Tror vi utfyller hverandre i matte. Jeg kan ingenting, du kan det meste.

Lykke til med valget ditt i morgen. Krysser fingrene for at du tar noen rette beslutninger. ;)

Anonym sa...

Gisp! Du beruser meg så sterkt at jeg glemte å presentere meg (Ta dette avslørende faktum til deg som et ubetinget kompliment :)

Navnet er Moria. Soria Moria.

(Det er min kommentar som avrundes med: "Tro, håp, kjærlighet og ørtogførti susser kun til deg...")




- Bottom line: I wanna kiss you all over -

Anonym sa...

Som symbol på kjærligheten velger jeg Mandelbrots fraktal.

Hvis man ser den på avstand, ligner den et hjerte, men etterhvert som man nærmer seg ser man at den har kutt og utstikkere, noen av dem store og noen veldig små. Slik blir også kjærligheten med tiden; den begynner glatt og fin, men etterhvert som man lever sammen forandrer den seg, noen steder får den rifter og sår mens andre steder vokser den seg sterk og stor. Ekte kjærlighet er kontinuerlig og tar ikke virkelig slutt, selv om den er turbulent og forandrer form.

Man kan ikke tegne Mandelbrots fraktal, fordi den grenete strukturen gjentar seg når man zoomer inn steg for steg, uendelig smått. Kjærligheten kan heller ikke fanges; man kan ikke få den når man vil, og når man har den kan man ikke stemple den til et papir.

Kjærlighet og vitenskap ses ofte som motsetninger til hverandre -- der vitenskapen antas å være kontrollert og eksakt, mens kjærligheten er høyst ukontrollerbar. Det har jeg også tidligere tenkt, og i så måte blir jo et matematisk symbol for kjærlighet toppen av ufølsomhet. Men matematikkens eksakthet er fullstendig avhengig av vår egen, hvilket bringer oss tilbake til hjernen, som også står bak den ustyrlige kjærligheten vår. Og den vakreste matematikken er ikke den man kan programmere frem, steg for steg -- men den geniale løsningen, den som bare dukker opp fra ingensteder, litt på samme måte som en forelskelse man ikke hadde regnet med. Kanskje er ikke matematikk og kjærlighet motsetninger av hverandre likevel?

Hvis du fremdeles synes matematikk er en eksakt vitenskap, ta en prat med en logiker. Det kan utløse eksistensielle kriser hos noen hver!

Så til oppgave 2.

Tallet er det samme som:

(antall land kamikaze har personnummer i)*(antall satser i en dødsmesse + antall kaffekopper i dag)

Anonym sa...

kamikaze må presisere at det var antall kaffekommer hittil i dag, der hittil refererer til tidspunktet da den første kommentaren ble skrevet.

Yeah Right sa...

Kan jeg også delta? Er det særskilte kriterier som gjelder eller? Får jeg ekstrapoenger siden jeg har stemt på deg i bloggervyen? Desto viktigere, øker disse ekstrapoengene for hver gang jeg stemmer? Ser du er opptat av klining, er det et pluss å ha klina med en kjendis?

p.s. er det meninga at du skal fårsette med all denne hyperblogginga etter vi har blitt kjærster? Blir det tid til klining da a? Bare lurte liksom. Må jo vite hva jeg går til, sonderre terrenget en smule.

Skriv snart *ropetegn* ;O)

Yeah Right sa...

Som et lite apropos: Nå har jeg endatil lagt deg til blant mine favorittmenn.Den enste faktisk(!) (!!) (!!!) Antar det sier litt om min intresse. (!!!)

Kan jeg kalle deg darling? Og du trenger overhodet ikke ringe min advokat. Skøyer`n. Langt ifra. Jeg koser meg jo verre og verre. ;O)

Legg igjern noen velvalgte ord i bloggen min da. Så jeg vet du er intresert. Så er vi igang.

Koooz

Anonym sa...

Bidrag fra Madonnan i hagen:

I dag har eg arrangert privat hjernestorm for å vinne din gunst Eskil. Satsar på at innsatsen blir verdsatt. Eg har uansett funne mitt symbol. Eller mitt og ditt. Vårt. No heite da VI og ikkje EG. Eg valgte blomen Forglemmegei. Som også er min favorittblome. Midtsommars brukar mine sju brør plukke denne blomen til meg. Det er nærast ein tradisjon som eg håpar du vil ta vidare med tida. Årsaka til at eg valgte slik er at eg trur at den store kjærleiken ikkje blir borte. Han kan nok gå i dvale, som ein stor bjønn. Men aldri døy. Det vil alltid kome ein ny vår der den ekte kjærleiken vil spire og blome på ny. Akkurat som Forglemmegeien. Den kjem attende kvart einaste vår og helsar meg i skogkanten. Dette gjer det meg godt å vete. Tykkjer ikkje du og, min kjæraste ven? Send meg ein tanke kvar gong du ser denne lyseblå blomen, og eg skal fange den og gøyme den i mitt hjarte. Blomen ber oss om å ikkje gløyma. Og akkurat sånn skal kjærleiken vera. Uforgløymelig, sterk og evig.

Det neste du spør om er enkelt og greit å svare på. Eg har spart meg for den rette og er stolt over det. Eskil, dette blir veldig personleg, men du blir den fyrste for meg. Eg er med andre ord jomfru.

******

Kom da vel. Eg veit du vil.

******

Anonym sa...

Symbolet er X, mann mot kvinne, jevnfør symbolene presentert i The Da Vinci Code. Huff, jeg øyner problemer med kjærlighet mellom samme kjønn. W? M? Det ordner seg nok, her får vi jo ved nærmere ettertanke flere derivatsymboler med på kjøpet.

X er enkelt å tegne, formen på symbolet er så begripelig at det kan være brukelig både til hverdags og til fests. Dessuten kan det også spille på X-faktoren, det lille (men store) uforklarlige som tar oss fra betatt til forelsket. Jeg har forresten aldri klart å tegne fine hjerter. Sist, men ikke minst: Det rimer på *host* kompleks.

Levra, som er nevnt i et annet forslag, er kjærlighetsorganet hos - hvem var det igjen? - pakistanere, tror jeg.

Tallet er 30, akkurat passe faktoriserbart, og akkurat passe stort.

X meg, Esquil, jeg vet du vil!

Anonym sa...

Først tenkte jeg at du gir oss jo svaret selv; kjærlighet kommer fra hjernen, altså bør hjernen være det nye symbolet, men jeg prøvde å tegne en naiv forenkling av hjernen (på samme måte som kjærlighetssymbolet "hjerte", ikke ser akkurat ut som organet "hjerte"), og oppdaget at hjernen, veldig forenklet, kan se ut som en rumpe. Det har jo en viss poetisk rettferdighet, med all dritten som ofte kommer ut av kjærligheten, men jeg synes det blir i alt for negativt i lengden. Det kommer jo mye fine ting ut av kjærligheten også, og det kan man ikke si om rumpa (det er nok litt snakk om preferanser her, men ratemypoo om det (nå tror du sikkert at jeg er mann igjen, men jeg er ikke, jeg lover!)).

Jeg føler ikke helt jeg klarer å sende ut romantiske nok vibber her, og dessuten er jeg litt tradisjonell i tankegangen, så jeg vil gjerne ha en innvoll som symbol, og innvoller er generelt sett skuffende lite romantiske. Jeg lager meg et kompromiss og går for navlen. Den kan man enkelt tegne, den er en del av mennesket, du har dette her med livet, og det er jo bak navlen man kjenner det når man se den man elsker.

Jeg er ikke så komfortabel med å legge dette sex-tallet mitt ut på nett. Ikke fordi det er spesielt høyt eller lavt, men jeg liker bare ikke tanken på at det skal stå der, og at hvem som helst kan lese det. Det har vel ikke hvem-som-helst noe med! Heldigvis har jeg ikke noe problem med å blotte navlen (altså den symbolske navlen, den som før var hjertet, jeg får ikke og løfter genseren min i hytt og gevær, heller), så du kan få (antall jeg har vært forelsket i )ganger (eldste minus yngste). Dette er 3091,2. Da har jeg tatt med alle jeg kommer på i skrivende stund, også fiktive karakterer (derfor er tallet lettere astronomisk). Desimalen kommer av at jeg tenkte at man alltids glemmer en sommerforelskelse eller to, når man skal telle dem opp alle sammen, så jeg la til 5%, bare sånn for å være sikker.

Anonym sa...

Dear Mr Right

Hører du skjebnen roper på deg nå? Tror du på skjebnen? Jeg gjør. Og om skjebnen har bestemt at det skal være oss, da slipper du ikke unna. Gotcha! Det nye kjærlighet-symbolet må være tegnet &. Det sier jo seg selv. Alle historiens virkelig store kjærlihets-par er jo bundet sammen av dette tegnet. "Romeo & Julie", " The Beauty & The Beast", you name it. Og snart "Eskil & Meg". :D

Jeg kunne velge spørsmål ikke sant? Da har jeg gjort mitt valg. :D

Lovespells avsendt.

Esquil sa...

Oi

bra spilt, mine damer og damer. dere lager masse trøbbel for meg nå, vet dere det?

Anonym sa...

*river seg løs fra dagdrømming med bilder av seg selv og Ungkaren løpende sakte mot hverandre i strandkanten mens bølgene skvulper og solnedgangen i bakgrunnen flammer som ild mot himmelen*

Når man tar alder i gjerningsøyeblikkene, blir jo resultatet mitt i oppgave 2 noe helt annet. Men tror jeg står over å utdype det mer. Jeg sier heller som Kjetil André Aamodt: "den neste er alltid den beste!". Det er fremtiden som gjelder. Og jeg tror du vet hvem jeg ønsker meg skal bli den neste?

*tilbake til dagdrømmen: armene strekkes mot hverandre og vi kaster på hodene og ler lykkelig idet vi omfavner hverandre. Jeg er blendet av solen idet jeg strekker meg på tå for å kysse Ungkaren min. Jeg kan ikke se det klart… Men har han virkelig en rose i munnen? Til meg? Det ville jo bare gjøre bildet perfekt!*

Anonym sa...

Bare for å være på den sikre siden; jeg mente ikke å kritisere spørsmål to. Bare gjøre oppmerksom på de lumske primtallene dersom en skulle ønske å beholde noe mystikk rundt tallet. Men hey - du har lesere som flørter ubesværet om fraktaler! Juhu!
Og så mente jeg at jeg likte spørsmål én veldig godt. Ikke minst alle svarene det har generert. Enig - de har ikke gjort det lett for deg! Lykke til :)

Anonym sa...

Det er jo litt kjipt å skulle svare på oppgave 1 etter at 50 andre har gjort det før meg, og spesielt kjipt er det etter så mange gode svar...

Jeg tror at kjærligheten oppleves forskjellig fra individ til individ og at det kanskje ikke er nødvendig med et universielt symbol for det. En av de mest romantiske gavene jeg noen gang har fått var et polaroidbilde som var trikset litt med og motivet var et par utgåtte adidas joggesko. For meg kommer disse joggeskoene for alltid til å være et symbol på kjærlighet.

På den annen side gjør universelle symboler på mange måter livet og da spesielt kommunikasjon mye enklere. Det å innarbeide et nytt universelt forståelig symbol vil jeg påstå tar mye unødvendig tid som vi heller kunne brukt på hyggelige ting (som å være forelsket) så jeg holder med den som lenger opp i kommentarfeltet sa at hjertet burde får beholde sin plass som selvet symbolet på kjærlighet.

Og siden rødt er yndlingsfargen min (veien til mitt hjerte går gjennom et par røde sko er et lite hint jeg kan gi deg)syns jeg at også hjertet skal være rødt og rødt skal være kjærlighetens farge. I alle fall i mitt tilfelle. Men feel free til å bruke andre farger dersom du selv ønsker det (selv vil jeg jo av og til bruke et par utslitte adidas joggesko som symbol på kjærlighet så jeg ser ikke ned på dem som syns brun er en bedre farge enn rødt).

592 er tallet.

Anonym sa...

Jeg gjentar det jeg har sagt høyt i jentehuset - jeg misunner deg ikke oppgaven å skulle sortere og velge blant alt dette, Esquil. Men tenk alle de fine tingene du har fått folk til å tenke og skrive, alle de flotte ordene som har blitt skrevet! Man kan bli varm om hjertet av mindre! Nå har Manchester United fått sin pokal etter et oppgjør så spennende som stort sett bare fotball (foruten andra chansen i bloggeungkaren) kan være, og det er på tide for unge damer å få skjønnhetssøvnen sin slik at man kan vise seg fra sin beste side på roseseremonien i morgen. God natt og drøm søtt, Esquil min

Esquil sa...

kandidaten må be om ekstra betenkningstid. roseseremonien kommer på nett en gang i ettermiddag.

Anonym sa...

Sukk, nå som vi venter i fryktelig spenning her!

Ja, ja. Det viktigste er jo at du treffer et riktig valg, esquil.

Safa Sadat sa...

Hei alle sammen, jeg heter Aisha Sadat, jeg er gift i 20 år med mannen min, og vi har to sønner, eldste en 16 år og yngre er 11 år. Mannen min elsket meg veldig, men det ble til et punkt da han engasjerte seg i en affære med en kvinne som er hennes kollega. Jeg har aldri forestilt meg det, men på en eller annen måte endret holdningen hans til meg og barn seg, den sene han kom fra jobb fikk meg til å tenke over saken. Selv på mitt 20-års bryllupsdag i mars holder jeg meg borte fra sex da vi lover å gjøre det på bryllupet jubileumsdag, 15 dager før bryllupsdagen, tilsto han at ja, han hadde sex med sin kollega.
Han brakte henne i sengen min da jeg var ute på jobb, det betyr at følelsene mine var helt ubrukelige for ham, min mentale tilstand er full av kvaler, jeg tror jeg ikke kan glemme og gjenopprette smertene, denne kvinnen hadde full kontroll over henne og jeg har aldri ønsket å gjøre det med vold, hun vil vinne over meg når hun er skilt, hun sa at hun var sjalu på forholdet vårt, og hun vil ødelegge meg ved å ta mannen min. Jeg måtte diskutere det med en venn som ba meg finne en god stavebeslag, for det første trodde jeg aldri på denne cast-rettskrivningen, men jeg må prøve den før jeg kom over PROFET NOSA UGO-e-posten på internett om hvordan han har hjulpet så mange mennesker med å få eksen tilbake og hjelpe til med å fikse forholdet og gjøre folk glade i forholdet og noen andre historier om åndelig sykdom og mer.
Jeg forklarte situasjonen min for ham, og han hjalp meg med å utføre noen bønner, noen urter og røtter og et lite offer som jeg gjorde, og i løpet av 7 dager kom han tilbake for å be om unnskyldning, og det var bare et mirakel for meg. Jeg er glad i dag at han hjalp meg, og jeg kan stolt si at mannen min nå er med meg igjen og at han nå er forelsket i meg som aldri før.
Trenger du hjelp i forholdet ditt som å få tilbake mannen din, kona, kjæresten, kjæresten, vinne lotterier, urtemedisin mot sykdom, HIV, kjønnssykdommer, astma, leddgikt, feber, hjerneslag eller noen form for sykdom, åndelig problem , Jobfremmelse, seere som leser innlegget mitt som trenger hjelp til livsutfordringer, bør kontakte PROPHET NOSA UGO, og du vil være glad for at du gjorde det.

E-post: karnataka.temple@gmail.com
WhatsApp: +34631686040