8. juli 2007

Et memes flukt gjennom bloggosfæren II

Jeg gjentar tradisjonen fra i fjor med å spore opp memet mitt. Årets meme bestod av bilder. I tabellen kan du se hvem hver enkelt er tagget av ved å gå et steg til venstre og opp til første navn man treffer. De jeg ikke vet opphavet til har havnet under meg.

Esquil

Tendensene i år er at det er flere som har tatt memet (Jeg ga opp til slutt. For mange folk og slitsom jobb). Håper det betyr at bloggosfæren er større. Av de som har tatt meme't er 92% damer, enda større dameandel enn i fjor da tallet var 71%.


Hva er du flink til? (snuppelura)

Hva er du flink til? (Ellen)
å være b-menneske, soving på morgenen
Hva er du flink til? (Trine Elisabeth)













Jeg trodde da jeg var fersk at meme'r gikk i evig vandring. Men meme'r er kortlivede, når memet har sirkulert i ens del av Bloggebyen noen dager er det ukult å ta det, slik at memets håp om å overleve henger på at det kommer seg inn i stadig nye klikker.

Hva drømmer du om? (Zava)

Hva drømmer du om? (Kristin)Hva er det beste med hjemstedet ditt? (Renate)

Vannskulptur


Hvem drømmer du om å kline med? (Ithil)
Hvem drømmer du om å kline med? (Eirin)


Fjorårets tre for sammenligning, dette var meme't hvor folk bl.a. måtte svare på hvor mange de hadde ligget med. Alliene og Røverdatter har tagget hverandre i motsatt rekkefølge de to årene. Gothica og Cathrine er andre gjengangere av de jeg ikke har tagget direkte selv.

Hva ville du gjort hvis du var statsminister for en dag? (Virrvarr)

Fred, frihet og alt gratis

Hva ville du gjort om du var statsminister for en dag? (Petter)

Hva er du mest redd for? (Stavanger-Elisabeth)


Hva er du mest redd for? (Iversen)
dick

Hva er du mest redd for? (Benedicte)


Hva er du mest redd for (Mdm Bricollur)
I fjor var Mihoe Gudmoren i systemet, i år er Zava Palmer den som har fått mest til å skje. Også Røverdatter, ElisabethIC, Ladybird, Snuppelura, Heidi og Siri ville tjent penger hvis dette var et pyramidespill.


Hvem skulle spilt deg i filmen om du liv? (petter)

Hva ville du sunget på Idol-audition? (Radiohode)

Hvilket yrke ønsker du deg?

Hvorfor er ikke du kjendis, egentlig? (Sonja)

neida, det har ingenting med manglende talent å gjøre

Hvorfor er ikke du kjendis, egentlig? (Wille)

image61

Hvorfor er du ikke kjendis, egentlig? (Heidi Karethe)

statieportret.jpg

Hvem tagger du? (Katarina)

Hvem tagger du? (Ithil)

27 kommentarer:

Elisabeth sa...

psst: jeg fyller 19 den 18 August. Jeg er fortsatt 18.

Esquil sa...

Det sier en del om hvor fremtidsrettet denne bloggen er.

Sikkert mange sånne feil, Mads er f.eks. 17. Men jeg ble fed up, dere er så mange der ute, så rett dem selv.

Betty Boom sa...

Enormt arbeid du legger i postene dine.

Betty

Esquil sa...

jo takk, dette hadde jeg ikke gjort hvis jeg på forhånd visste hvor mange som hadde tatt meme't. Sliten nå.

Hjorthen sa...

Å fankern IC, du har bursdag på samme dag som meg!

Anonym sa...

IC: Å fanker'n, det kan ikke love godt...

Det jeg egentlig skulle si var: filler'n at det ikke er penger å hente på detta'a! Alliene og jeg har jo tydelig en avtale om å dele gevinsten.
Og siden jeg var 25 år i fjor så jeg jo være 26 i år...

radiohode sa...

Jeg tagget Bridgehill:
http://bridgehill.blogspot.com/2007/05/tagging_20.html
Bridghill tagget "alle andre".


og Gretten:
http://gretten.blogspot.com/2007/05/bedre-sent-enn-aldri.html
Gretten tagget ingen.

Just to get the records straight. Nå kan du evt. takke for hjelpen. Men du trenger ikke, asså! :-)

Elisabeth sa...

Pokker heller Hjorthen, nå er hele året mitt ødelagt!! Møkkamann! (Vi kan dog dele bursdagsbloggpost)

Røverdatter: Jeg er redd.

radiohode sa...

Så seier såga, del II:

Impelimp tagget Avil:
http://avil.wordpress.com/2007/05/22/bildememe/
Avil tagget Genese, men han stod over.

(Nå skal jeg holde kjeft. Æresord.)

Frøken Makeløs sa...

Du har glemt at du tagget meg jo! Hmpfr. Jeg svarte også, men så fjernet jeg posten igjen for den så så rar ut.

Esquil sa...

takk radiohode, det er rettet. (Bridgehill poengterte vel at ingen ble tagget?)
Det er som sagt mange utelatelser da bloggeren rett og slett møtte grensen for kapasiteten. beklager dette.

hmpfr du her igjen, fr. makeløs? jeg husket det, og skjønte aldri hvorfor du fjernet den, du svarte jo bra. nå kan jeg ikke linke til en post som ikke er der.

røvis/hjorth: driver dere og tester grensene for hva jeg sensurerer av semibanning? :)

Anonym sa...

esq: det er korrekt. Ey! Elisabeth sa pokker!

(Nei, ærlig talt: er det på grensen, så skal i hvert fall jeg slutte. Men filler'n er vel lov, eller? Kan du ikke lage en liste over lovlige og legge ut i margen, så slipper du og sensurere/redigere? -En idé jeg fikk akkurat nå, og derfor ikke er særlig gjennomtenkt.)

Esquil sa...

elisabeth påvirkes av dere som er større. hun er et vanskelig barn, men pleier ikke skape den type trøbbel.

liste, neeii... men filler'n er ihvertfall helt kult :)

Anonym sa...

Større?? Hæ!? Sier du at jeg er feit og nå?!?
(Ååå, nå er jeg morsom, merker jeg.)

En liste hadde egentlig vært litt kult, for da må man liksom komme på kraftuttrykk uten banning (og ekstra poeng hvis det ikke har med kjønnsorganer å gjøre heller). Hm...hvis ikke du gjør det, så kanskje jeg gjør det. -Eh nei, det har jeg ikke god nok fantasi til. Glem det.

Esquil sa...

røvis: skulle du høre en muslim si at 'allah er stor', anbefaler jeg deg å ikke forfølge den tankebanen...

er det noe galt med kjønnsorganer og, nå?

Anonym sa...

Neida, ikkeno gæærnt med kjønnsorganer, men det er bare litt fantasiløst å bruke de som skjellsord.

Anonym sa...

Eg pleier å tagge slike folk som ikkje driv med memer. Unnskyld.

Ellers var det eit usliteleg godt meme, det der. Ein måtte jo faktisk tenke, og det var kjekt å sjå kva andre hadde fått ut av det.

Frøken Makeløs sa...

Den ble fjernet pga kanllahrd selvsensur. Innholdet var kanskje greit men posten så jo ikke ut i måneskinn. Jeg må nok øve meg litt mer på konfiguerering av bilder og denslags.

radiohode sa...

Ingen grunn til å unnskylde, Esquil. Dette er solid blogghåndarbeid. (Litt vanskelig å forstå at du orker å gjøre disse tingene, men det er jo så mye som er vanskelig å forstå i denne verdenen.)

Anonym sa...

Haha- du legger virkerlig mye arbeid i postene dine, ja (c: Og morsom lesning.

Jeg er liiiitt flau over å ha blitt tægget med Katarina sin dansepost. Men men ^-^

Anonym sa...

Jeg liker å late som om det slosst om min gunst nå. Hurrah for meg, altså!


ps. Esquil, husker du den Lene Marlin videoen som du postet under "ny musikk" hvor hun sang med de sveitserene? Nå hører jeg den på radioen. Det er håp for Norge likevel!

Anonym sa...

Dersom eg skulle finna på å hoppa på denne memeen no, vert eg altså automatisk ukul då? Eller kan det sjåast på som ei handling i protest mot etablerte bloggenormer? :)

Esquil sa...

kvitveis: formuleringen om at det er ukult å ta gamle meme'r er min tolkning, ikke min dom. jeg liker motstrøms bevegelse og tenker sjelden 'ukul' om folk.

elisabeth: det varmer å høre at rølerbloggens a-liste ligger foran radioens :)

virrvarr: jeg syntes det var et artig bilde. men hvem av dem er deg?

takk, avil :)

Anonym sa...

Det kan jo virka som du har rett i tolkninga di, med at meme'er blussar fort opp og forsvinn kjapt att. Sjølv om eg reknar med at dei fleste tenkjer som deg og ikkje dømmer andre som ukul sjølv om dei er seint ute, så er det noko som hindrar meg i å ta 'gamle' memeer. Eg veit ikkje heilt kva det er.

Eg beundrar forresten arbeidet du legg ned i postane dine!

Kristin Storrusten sa...

Jeg fikk en finnmarking til å le høyt av denne posten. Hun har ennå ikke sett den andre, men det kommer...

Unknown sa...

Skal vi rapportere inn hvor vi ble tagget fra? Jeg ble tagget av Frøken Makeløs, som jeg tror ble tagget av deg.

Er imponert jeg og asså!

Egoisten
- Åtgaumsforvaltar med ryddig tagg-historie

Anonym sa...

Dette meme't var jo morsomt å holde på med, og det er jaggu litt morsomt at jeg er på listen i år også, og at du er oppdatert på alder, bosted osv. Impressive :-)