7. juli 2007

Røldag: Hooligans

AAAAARRRGH!
roper du i det du kommer inn
med din rustensexy ru stemme
og jeg fylles med varme
for jeg har lengtet

AAAAARRRRGH!
svarer jeg vellystig
og vi går hverandre i møte
kan nesten ikke komme frem tidsnok

Og du knuser en stol på veien
bare for min skyld
du holder stolbenet foran deg
som om det var en nyplukket blomsterbukett
som du vil gi meg

og det gjør du
om og om igjen
for du er vakker
men farlig

kjøttet ditt tar så mykt imot knyttnevene mine
før de stopper mot harde bein
som om kroppen din forråder deg et tidels sekund
og lar meg få ane noe av ditt egentlige
før den husker hvordan du skal være

du legger hendene dine ømt på ørene mine
ser meg dypt inn i øynene
du tar fart
og jeg sitrer av forventning

jeg vet at om et sekund kommer du nære
så nær som bare vi kan være
og jeg rykker hodet ned
så din nese brekker mot min panne
og blir et stort rødt kyss

blodet sprer seg på din t-skjorta
som roseblad brer seg ut på snø
du er et portrett
som jeg har skapt

Og jeg vet hva vi har

Det er ingen andre enn jeg
som kan hate deg like intenst
som du gjør selv

Og det er ingen andre enn du
som kan hate meg like intenst
som jeg gjør selv

11 kommentarer:

mirakel sa...

På en merkelig måte var dette diktet veldig gripende.

Dette var best:

"og det gjør du
om og om igjen
for du er vakker
men farlig."

og

"Det er ingen andre enn jeg
som kan hate deg like intenst
som du gjør selv."

Disse skal huskes til en gang jeg kan ha bruk for de.

(og jeg liker røldag veldig godt)

Swazi sa...

Bra røldag i dag! Ellers enig med siste kommenterer.

Esquil sa...

Bra kommentarer i dag!

trine40 sa...

Du skremmer meg nok en gang, men jeg liker det.

Betty Boom sa...

Esquil, du er "PÅ".

God sommer,

Betty

Minneapolise sa...

Tror det er første gang jeg har lest et så brutalt tema skrevet på en så vakker måte, men det er akkurat det som gjør det så bra.

VamPus sa...

Brutalt. Har sommernettene allerede blitt så mørke?

Tonita sa...

Jeg blir både redd og trist jeg. Såre vonde følelser. Men det er fint også. Alt du skriver er fint, men jeg liker ikke alt likevel.

Esquil sa...

quoting vampus: "I stedet så jeg for meg at jeg banket han til en blodig masse i bakgården og overlot til bakgårds-chihuahuaene å gjøre ferdig jobben." Jeg brutal? :)

beklager det, tonita, det er greit du sier fra.

takk, minneapolis :) og betty (tror jeg)

trine40, jeg vet det, tekstene mine skremte foreldrene mine allerede for et kvart århundre siden, men jeg eier ikke voldelige tendenser IRL. jeg får dårlig samvittighet hvis jeg prøver jakt eller fiske, og jeg bruker fx en hel del av min tid på å fange fluer og edderkopper for å kaste dem ut av huset, istedet for å drepe dem. så primitiv psykiatri gjelder ikke her.

Anonym sa...

Hm. Eg meiner eg skreiv noko slikt som 'gripande' som kommentar til denne posten. Er eg sensurert?

Esquil sa...

nei.

mitt tips er at du bommet på rebusen og ikke oppfattet at du skulle prøve på nytt.

men takk :)

(likene av sensurerte kommentarer blir liggende igjen i blogspot-kommentarfelt, så du kan alltid se om det er noen, og her er det ingen)